بازدید 4582
وزیر اقتصاد مجارستان در دیدار روانچی:

ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه است

معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سفر رسمی دو روزه وارد بوداپست شده، روز پنجشنبه با وارگا وزیر اقتصاد ملی مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۲۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 04 September 2015
معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سفر رسمی دو روزه وارد بوداپست شده، روز پنجشنبه با وارگا وزیر اقتصاد ملی مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات میهای وارگا با اشاره به همکاری‌های دو کشور در گذشته، چشم‌انداز روابط دوجانبه بین ایران و مجارستان را روشن ارزیابی کرده و اظهار داشت: با توجه به سفر آتی نخست‌وزیر مجارستان به جمهوری اسلامی ایران، بازسازی روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به توانمندی‌های کشورش در زمینه‌های صنعتی، تجاری و گردشگری تاکید کرد: در جریان سفر نخست‌‌وزیر اوربان قرار است چندین موافقتنامه همکاری بین دو کشور به امضا برسد که بسترهای لازم را برای توسعه همکارهای دوجانبه بین ایران و مجارستان فراهم می‌سازد. موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و همچنین توسعه همکاری‌های گردشگری بین دو کشور از جمله موافقتنامه‌های مربوط به حوزه کاری وزارت اقتصاد ملی است.

وارگا با اشاره به حضورش در هیأت همراه نخست وزیر مجارستان در سفر به ایران اعلام کرد که گروهی از تجار و بازرگانان مجاری و همچنین برخی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی نیز نخست وزیر مجارستان را همراهی می‌کنند.

وزیر اقتصاد ملی مجارستان با اشاره به جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه ادامه داد: برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه برای مجارستان دارای اهمیت فراوانی است و خوشحالیم که ایران یکی از باثبات‌ترین کشورهای منطقه بوده و نقش مهمی در صلح و امنیت منطقه ایفا می‌کند.

در این ملاقات مجید تخت‌روانچی ضمن تاکید بر اهمیت گسترش روابط بین ایران و مجارستان اظهار داشت: اراده سیاسی مقامات دو کشور ایران و مجارستان بر توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و سیاسی تعلق گرفته و این امر زمینه‌ساز و تسهیل‌کننده روابط دو کشور در تمام زمینه‌هاست که بی‌شک با سفر نخست‌وزیر پررنگ‌تر خواهد شد.

معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به بازار بزرگ منطقه خاورمیانه، بر ایجاد همکاری‌های مشترک ایران و مجارستان در کشورهای ثالث و همچنین گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دو کشور تاکید کرد که مورد تایید طرف مجاری قرار گرفت.

تخت‌روانچی با ابراز خرسندی و استقبال از سفر نخست‌وزیر مجارستان به ایران در آینده نزدیک گفت: اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران طی سال‌های اخیر باعث کاهش روابط ایران و کشورهای اروپایی شده که با رفع این تحریم‌ها شاهد افزایش همکاری‌ها خواهیم بود.

در این دیدار همچنین بر توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های کشاورزی، مدیریت آب، خودروسازی و قطعه سازی، حفظ محیط زیست و همکاری در بخش‌های نفت و گاز و انرژی‌های تجدید پذیر تاکید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل