بازدید 3990

3 هزار نقطه حساس ایران زیر چتر پدافند هوایی

فرمانده پدافند شمال شرق امام رضا (ع) کشور گفت: سه هزار و 700 نقطه حساس کشور زیرحراست و پاسداری پدافند هوایی ایران است و هرگونه تحرک رصد می‌شود.
کد خبر: ۵۲۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 04 September 2015
فرمانده پدافند شمال شرق امام رضا (ع) کشور گفت: سه هزار و 700 نقطه حساس کشور زیرحراست و پاسداری پدافند هوایی ایران است و هرگونه تحرک رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اکبر عباس حقی‌تجدد در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر جنگ‌های قدیم و نوین را تشریح و اظهار کرد: در جنگ‌های نوین سعی می‌کنند دیده نشوند و ببینند و بکشند.

وی با بیان اینکه از 3 هزار و 700 نقطه حساس کشور پاسداری می‌کند، افزود: از جمله مراکز هسته‌ای که هرگونه تحرک را رصد می‌کنیم و به اذعان کشورهای دیگر، فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضای امنیتی در منطقه خاورمیانه است.

فرمانده پدافند شمال شرق امام رضا (ع) کشور با بیان اینکه با 750 مرکز دانشگاهی در ارتباط هستیم، گفت: تمام سامانه‌های پدافندی از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین نقطه در داخل ساخته شده است.

وی چهار ماموریت اصلی پدافند هوایی را برشمرد و نخستین ماموریت را کشف عنوان کرد و یادآور شد: در تمام نقاط کشور حتی نوک کوه و دره و ... یک نفر دیده‌بان مستقر است که 24 ساعته آن را رصد می‌کنند و در آن واحد به سیستم یکپارچه پدافند گزارش می‌دهند.

عباس‌حقی‌تجدد، افزود: هواپیمایی که روی باند کشور مجاور استارت می‌زند ما می‌بینیم و در جریان هستیم و ماموریت‌ هواپیماها برای ما مشخص است.

وی ماموریت بعدی را شناسایی عنوان کرد و گفت: در آسمان تعداد زیادی کریدور هوایی وجود دارد که در هر نقطه از آسمان پرواز هواپیماها چک می‌شود و در صورت مشکوک بودن اقدام تاکتیکی انجام می‌دهیم و رهگیری می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار