بازدید 2769

لزوم توجه به امر پژوهش و آموزش در حوزه پزشکی و بهداشتی

کد خبر: ۵۲۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 04 September 2015
وزیر بهداشت گفت: نباید مراکز پژوهشی و تحقیقاتی را با مراکز تولید و فروش ادغام کرد و باید این دو مقوله را جدا از هم دید که هم پژوهش آسیب نبیند و هم تولید.


به گزارش فارس، سیدحسن هاشمی در همایش رؤسای دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تاکید بر لزوم برگزاری اینگونه جلسات و همایش‌ها، گفت: درست است توافق هسته‌ای انجام شده است ولی راه چاره‌ای پیشرفت کشور مسائل دیگری است و لازم است همه در امر پژوهش و آموزش پزشکی پرکارتر از گذشته باشند و همچنین با توجه به وضعیت موجود حداکثر استفاده از دوران پساتحریم را ببریم و بدانیم قطعاً بدون ارتباط با دنیا پیشرفت در حوزه علوم و تکنولوژی بسیار سخت است.

وی ادامه داد: غرب برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی از هر روشی استفاده می‌کند و نباید از آن غافل شد همانطور که در عراق و سوریه و کشورهای دیگر شاهد آن هستیم که با برپایی اختلاف‌های مذهبی به جنگ‌افروزی و بهره‌وری‌های سیاسی خود می‌پردازد که این شرایط مسئولیت ما را برای ارتقاء و پیشرفت کشور دو چندان می‌کند.

هاشمی ادامه داد: باید با برپایی جسارت این چنین دانشگاه‌ها در حوزه فناوری مأموریت‌محور شوند و بدانند که پیشرفت کشور راهی به جزء فناوری و پژوهش ندارد. جنگ هنوز تمام نشده است و تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت ولیکن جنگ امروز جنگ نرم است و هر کس که توان علمی و فناوری بیشتر و به روزتری داشته باشد پیروز خواهد بود.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: اینکه از بودجه پژوهش زده شود و در موارد مانند درمان و ساختمان‌سازی و هزینه‌های این چنین مصرف شود بزرگ‌ترین ضربه به سیستم پزشکی و سلامت کشور است همچنین که بزرگ‌ترین محققان دنیا در یک دفتر کار کوچک و بی‌شباهت به دفتر مدیران جهان سوم کار می‌کردند. در نظر داشته باشید که همه ثروت و اعتبار به علم است و نه به دفتر و ساختمان شیک و بزرگ.

وی ادامه داد: باید پژوهش و آموزش همه امکانات خود را در راستای افزایش سطح سلامت و در خدمت منافع ملی و عمومی هزینه و مصرف کند.

وی تصریح کرد: بعضی از دانشگاه‌ها در این فرصت کوتاه رشد مناسبی داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم که این رقابت دو چندان شود و تا پایان این دولت کارنامه درخشنده‌تری را شاهد باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: هنوز علیرغم تلاش‌های انجام شده در بعضی از اقلام واکسن وابسته هستیم که این نشان می‌دهد مسیر را اشتباه رفته‌ایم ما باید موسسه انیستیتوپاستور به عنوان یک مجموعه علمی قوی حفظ می‌کردیم و جداسازی بخش‌های آن به عنوان مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین دخالت در امر تولید باعث جلوگیری از رشد و ترقی این مؤسسه کرده است.

وی افزود: بنابر این ارج بر مراکز تحقیقاتی قرار دهیم که می‌توانند محصولات ارزشمند را به بازار عرضه کنند و باید تولید را در بخش دیگری ببینیم که محققی که قرار است پژوهش کند فکرش درگیر مسائل پژوهشی و تحقیقاتی باشد و نگرانی و دخالت از بابت بازار و فروش محصولات نداشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی