بازدید 2959

مبارزه با قاچاق انسان در اروپا شدت می‌گیرد

طبق توافق کشورهای اروپایی قرار است قانون مبارزه با قاچاق انسان اتحادیه اروپا شدیدتر از گذشته اجرا شود.
کد خبر: ۵۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 04 September 2015
طبق توافق کشورهای اروپایی قرار است قانون مبارزه با قاچاق انسان اتحادیه اروپا شدیدتر از گذشته اجرا شود.

به گزارش مهر به نقل از کریستین ساینس مانیتور، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پی تنش های اخیر در این قاره قانون مبارزه با قاچاق انسان مصوب این اتحادیه را در منطقه مدیترانه با جدیت بیشتری اجرا می کنند.

در حالی که کشورهای اروپایی تلاش می کنند وضعیت مهاجران خارجی در شرق این قاره را سامان بخشند، طبق این قانون با قاچاقچیان انسان شدیدتر از قبل برخورد خواهد شد. به اعتقاد اعضای اتحادیه اروپا بیشترین جمعیت مهاجران را قاچاقچیان انسان به صورت غیر قانونی به مرزهای اروپای شرقی می آورند و آنجا رها می کنند.

در همین راستا «فدریکا موگرینی» مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در جلسه مقامات اروپایی در لوکزامبورگ خواستار پیگرد قانونی قاچاقچیان انسان توسط سرویس اطلاعاتی اروپا شد.

وزرای خارجی اتحادیه اروپا در جلسه خود طرحی را امضاء کردند که طبق آن دولت های ساحل دریای مدیترانه باید تعداد گشت های پلیسی خود را افزایش دهند. طبق این قانون هر کشور باید حداقل هفت ناو یا گشت دریایی در آبهای مدیترانه مستقر کند.

موگرینی با تاکید بر لزوم افزایش گشت های دریایی گفت: در صورت دستگیری قاچاقچیان انسان مجازاتهای سنگین تری نسبت به قبل از سوی دولت های اروپایی علیه آنها وضع خواهد شد.

گفتنی است بیشتر قاچاقچیان انسان مسافران خود را با قایق و از لیبی به سمت سواحل مالت و ایتالیا حمل می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس