بازدید 4129
معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد

اختصاص 600 میلیارد تومان به بازسازی دانشگاه‌ها

معاون علمی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنا‌مه‌ریزی گفت: در سال‌ جاری 600 میلیارد تومان به مراکز آموزش عالی کشور به منظور بازسازی، تجهیز و فعالیت‌های عمرانی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۲۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 03 September 2015
معاون علمی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنا‌مه‌ریزی گفت: در سال‌ جاری 600 میلیارد تومان به مراکز آموزش عالی کشور به منظور بازسازی، تجهیز و فعالیت‌های عمرانی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی امروز پنج‌شنبه در دومین روز و مراسم پایانی چهل و هشتمین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور در دانشگاه شمال آمل با تاکید بر اینکه مشکل اعتباری در کشور محدودیت در منابع اعتباری آموزش عالی کشور ایجاد نکرده است، افزود: در سال‌ جاری 600 میلیارد تومان به مراکز آموزش عالی کشور به منظور بازسازی، تجهیز و فعالیت‌های عمرانی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص یافت.

واعظ مهدوی همچنین با اشاره به اینکه باید شرایط بازار کار و خروجی دانشگاه‌ها با یکدیگر همخوانی داشته باشد، گفت: در این زمینه بازار کار زمینه حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ظرفیت‌سازی نکرده است و نیز دانشگاه‌ها بر اساس نیاز بازار نیرو تربیت نکرده‌اند.

معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ادامه با تاکید بر اینکه از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود در برنامه ششم توسعه متناسب با نیاز بازار نیرو تربیت کنند، یادآور شد: باید شرایط حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صورت علمی در بازار کار ایجاد شود.

این مسئول با اعلام اینکه ایران در سال‌های اخیر با رشد علمی مناسب به عنوان قطب علمی منطقه مطرح شده است، تصریح کرد: در این بخش با توجه ویژه برنامه ششم توسعه به فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان می‌توان شرایط حضور فارغ‌التحصیلان را در بازار کار ایجاد کرد.

واعظ مهدوی با تاکید بر اینکه در حرکت و رشد علمی کشور حوزه علوم بسیار مهم و اثرگذر است، گفت: رشد علمی کشور در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: باید از این رشد علمی برای توسعه اقتصادی در کشور و رفع بیکاری بهره گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل