بازدید 14112
۸

تغییر رشته دانشجویان به تشخیص مدیران دانشگاه!

براستی چه عاملی موجب شده مدیران این دانشگاه، پیه تخلفاتی از جمله تغییر مدرک پس از نام نویسی و استفاده از افراد غیر متخصص در حوزه های آموزشی را به تن خود مالیده، اعتراض دانشجویان و اساتید را به جان خریده و کاری انجام دهند که نمی توان هیچ فایده ای برای انجامش متصور شد؟!
کد خبر: ۵۲۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 04 September 2015
وقتی برای مسئولان دانشگاه، موضوعات تخصصی تا این حد پیش افتاده تلقی می شود که رشته دانشجویان را بی اطلاع ایشان تغییر می دهند، از آنهایی که آکادمیک فکر نمی کنند و از مسائل دانشگاهی به دورند، چه توقعی می توان داشت؟

به گزارش «تابناک»، مدیران واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در اقدامی عجیب، بی سابقه و حتی بر خلاف روال جاری در عالی ترین مرجع آموزش عالی در کشور، رشته MBA که از زیرمجموعه های دانشکده مدیریت است، به دانشکده فنی مهندسی انتقال دادند تا موجب شکل گیری ابهامات فراوان شده و دانشجویان این رشته را سرگردان کنند.

بر اساس این تصمیم نوظهور، قرار است دانشجویان این رشته در تحصیلات تکمیلی، یعنی دانشجویان کارشناسی ارشد این رشته، از این به بعد در دانشکده فنی مهندسی به ادامه تحصیل ادامه دهند و رشته تحصیلی شان به جای ام بی ای، با مدیریت کسب و کار جایگزین شود؛ در حالی که در اعمال این تغییرات، هیچ گونه رایزنی و کسب اجازه با این دانشجویان نشده است.

بدین ترتیب ناگفته پیداست که علاوه بر ایجاد سردرگمی در این دسته دانشجویان، تغییرات عجیب اعمال شده، موجب بروز اعتراضاتی شده و واکنش هایی به همراه داشته است؛ هرچند این اعتراضات تاکنون راه به جایی نبرده و به در بسته خورده و حتی از آن بدتر، باواکنش تند مدیران مواجه شده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که حدود پانصد دانشجویی که در این رشته به تحصیل مشغول هستند، در رشته ام بی ای ثبت نام نموده و دو یا چند ترم از تحصیلشان در این رشته می گذرد؛ هرچند اگر صرفا در این رشته پذیرفته شده و ثبت نام کرده باشند هم نمی‌توان بی کسب اجازه ایشان رشته تحصیلی‌شان را تغییر داد و به نظر می رسد چنین تصمیمی اشکالات قانونی زیادی داشته باشد.

ماجرا زمانی عجیب تر می شود که بدانیم مدیران دانشگاه الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی، همزمان با اعلام این تصمیم و مجبور کردن دانشجویان ام بی ای به تحصیل در رشته ای دیگر ـ که البته دلایل آن هم اعلام نشده ـ فردی با تحصیلات مهندسی صنایع را برای مدیریت این گروه برگزیدند تا نشان دهند که اصولا مسائل تخصصی برایشان اهمیت چندانی ندارد.

شنیده ها حاکی است این مجموعه اقدامات شائبه برانگیز با اعتراض‌ عده ای از اساتید قدیمی این رشته مواجه شده و برخی از ایشان را مجاب کرده که از سمت های خود استفاده دهند و حتی شنیده می شود به برکناری چند تن از ایشان از کار هم گره خورده است.

جالب اینکه می بینیم همه این اتفاقات حاشیه ساز و بی  پشتوانه، در حالی رخ داده که مسئولان درباره چرایی این تغییرات توضیح نداده‌اند و با توجه به توجه دانشگاه آزاد اسلامی به سلایق مردم در تعیین ظرفیت رشته های مختلف تحصیلی، به نظر می رسد که اصل مشتری مداری را هم در نظر نگرفته‌اند!

اینجاست که این اقدام شائبه برانگیز می شود و این پرسش را به وجود می آورد که براستی چه عاملی موجب شده، مدیران این دانشگاه پیه تخلفاتی از جمله تغییر مدرک پس از ثبت نام و استفاده از افراد غیر متخصص در حوزه های آموزشی را به تن خود مالیده، اعتراض دانشجویان و اساتید را به جان خریده و کاری انجام دهند که نمی‌توان هیچ فایده ای برای انجامش متصور شد؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۲
انتشار یافته: ۸
عزیزم این فقط نوک کوه یخی هست که از آب بیرون زده. کجای کارین شما؟؟؟
تورو خدا حداقل یکم رو تحصیلات تکمیلی نظارت کنید! اینجوری 4 سال دیگه هیچ کشوری مدرک های ایران رو قبول نداره
مدیریت کسب و کار همان MBA هست دیگه؟ تابی جون مثل بعضی ها داری شلوغ بازی در میاری !!!!!
دانشکده صدا و سیمای قم هم در سال 89 - 90 رشته تهیه کنندگی را به رشته تولید سیما در اواسط دوره تحصیل تغییر داد. صدای ما هم به هیچ جا نرسید.
با توجه به ...
واحدی که واقعا نمی دونم چرا مجوز گرفته من یک ترم اون دانشگاه درس خودم و واقعا سطحش پایینه توصیه می کنم اصلا و ابدا توی این واحد ثبت نام نکنید با توجه به این که آموزش از طذیق اینترنت می باشد خیلی قطعی داره اساتید هم اصلا درست درس نمی دن مسئولین هم بهانه های مضحکی میارن یا سرعت اینترنت شما ضعیفه یا مشگل مخابراته منطقه است یا سیستم خودتون مشکل داره خلاصه مشکل هر چیزی هست به غیر از خودشون با دانشجو ها هم اصلا برخورد درستی ندارن انشالله با کمک وزارت علوم این واحد تعطیل بشه من که واقعا ضرر کردم و خدا ازشون نگذره هم به خاطر سرویس بسیار ضعیف هم مدیریت ضعیف هم سطح تدریس بسیار پایین اساتید
توی مقطع لیسانس هر دانشجویی باید یک پروژه ارائه می داد اما این اساتید می گن ما وقت نداریم پروژه این همه دانشجو رو نگاه کنیم تا پنج نفر هم قبول می کردن توی یک گروه
عزیزم این فقط نوک کوه یخی هست که از آب بیرون زده. کجای کارین شما؟؟؟
تابی جان مهم واریز پول به حساب دانشگاس رشته چه فرقی میکنه چی باشه غیر از اینه که همه فارغ التحصیلا بعدش بیکارن ؟؟
من یکی از اعضا هیئت علمی مشهد هستم . این موردی که اشاره نمودید چندان جدید نیست و شاید یک روال معمول در نظر مسئولان دانشگاه است. از این شیوه معمولا برای جذب دانشجوی بیشتر استفاده می شود . دانشجو در یک رشته ارشد مثلا برای علوم و تحقیقات تهران پذیرفته شده و دانشجو را به واحد های دیگر نظیر علوم و تحقیقات نیشابور که مثلا زیر نظر تهران است و حتی آن رشته را ندارد منتقل می کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر