بازدید 23595

تکذیب یک خبر خوش دیگر درباره سربازی!

از مسئولان غیر مرتبط با حوزه سربازی می‌خواهیم، از اظهار نظر در حوزه سربازی که از وظایف ستاد کل نیروهای مسلح است‌، خودداری کنند؛ از نظر ما، شهروندان ایرانی ـ چه در داخل و چه در خارج از کشور ـ برابرند و خون مشمولان خارج از کشور رنگین تر مشمولان داخلی نیست.
کد خبر: ۵۲۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 03 September 2015
فروش خدمت سربازی به سربازان غائب هر حسن و عیبی که داشت، بازار اظهار نظر درباره طرح های مرتبط با این خدمت وظیفه عمومی را داغ کرد؛ هرچند همه اظهارنظرها در این باره به مانع سردار کمالی می‌رسند و تکذیب می‌شوند!

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه در چند نوبت اخباری درباره ایجاد تغییراتی در خدمت سربازی و حواشی آن منتشر و توسط مسئولان ستاد کل نیروهای تکذیب شد، این بار نوبت معاون کنسولی و پارلمانی وزیر خارجه رسید که در این باره اظهار کرده و شاهد تکذیب سریع سخنانش باشد.

حسن قشقاوی که به همراه هیأتی از مجلس شورای اسلامی به نیویورک رفته تا علی لاریجانی، رئیس مجلس را در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان همراهی کند، ساعاتی پیش در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا حضور یافت و در بخشی از سخنانش، به طرحی اشاره کرد که ظاهرا قرار بود خبر خوشی برای ایرانیان مقیم دیگر کشورها باشد.

او در این باره گفت: متولدان سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۸ می توانند تا پایان امسال برای خرید سربازی خود اقدام کنند؛ هدف از این اقدام، تسهیل تردد هموطنان مقیم خارج از کشور است. دانشجویان مقیم خارج از کشور که مشمول هستند نیز بنا بر طرح تسهیل ورود ایرانیان خارج کشور به ایران، می توانند سه بار در سال به کشور تردد کنند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به ابلاغ طرح تسهیل ورود  ایرانیان مقیم خارج از کشور به همه سفارت های ایران، درباره دیگر مفاد این طرح نیز گفت: حسن قشقاوی درباره موضوع چند تابعیتی برای ایرانیان مقیم خارج گفت: ضرورتی ندارد از هموطنان به هنگام ورود به کشور درباره تابعیت دیگرشان سؤال کنیم یا بدانیم چه گذرنامه‌ای دارند.

اما زمان زیادی طول نکشید که این سخنان با واکنش سردار کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شده و تکذیب شوند؛ سخنانی که به نوعی هم‌راستا با صحبت های رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار امروز لاریجانی با جمعی از ایرانیان فرهیخته و برگزیده ساکن آمریکا در نیویورک به نظر می‌رسید، ولی به مانند اظهارنظرهای قبلی در این باره تکذیب شد.

نخستین بار تکذیب طرح های مرتبط با سربازی، زمانی رخ داد که یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از مصوبه این کمیسیون درباره حذف شرط پایان خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه خبر داد تا مسئولان ستاد کل واکنش نشان داده و طرحی که با استقبال برخی از مسئولان مواجه شده و گره گشای بسیاری از مشکلات زندانیان دیه خوانده شده بود، نقش بر آب شود.

این ماجرا چندی بعد با اظهار نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکرار شد؛ زمانی که ربیعی از تدوین لایحه‌ای به منظور معاف کردن فرزندان پسر خانواده‎های زیر پوشش بهزیستی خبر داد و با واکنش تند سردار کمالی، تکذیب شد که گفت: «از مسئولان غیر مرتبط با حوزه سربازی می‌خواهیم از اظهار نظر در حوزه سربازی که از وظایف ستاد کل نیروهای مسلح است‌، خودداری کنند».

بدین ترتیب واکنش امروز سردار کمالی را به نوعی می‌توان سه گانه تکذیب طرح هایی که درباره خدمت نظام وظیفه هستند برشمرد؛ تکذیبی تمام و کمال که حاوی نکات جالب توجهی بود. جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به سخنان امروز قشقاوی، بار دیگر سخنی را که در واکنش به اظهارات وزیر کار گفته بود تکرار کرد و گفت:

* چنین خبری صحت ندارد و ما هیچ برنامه‌ای راجع به خرید سربازی ـ چه در داخل و چه در خارج از کشور ـ برای مشمولان اعم از غایب و غیر غایب نداریم.

*  تنها برای امسال، موضوع جریمه ریالی برای مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن در نظر گرفته شد که برای ایرانیان داخل و خارج از کشور یکسان است.

*  از نظر ما شهروندان ایرانی چه در داخل و چه در خارج از کشور برابرند و خون مشمولان خارج از کشور رنگین تر مشمولان داخلی نیست.

*  برابر قانون کلیه مشمولان ایرانی خارج از کشور که دو سال یا بیشتر از خروجشان از کشور گذشته باشد، می‌تواند دو بار در سال (نه سه باری که آقای قشقاوی گفته بود) و حداکثر برای سه ماه به کشور بیایند.

*  از نظر قانون هر فرد ذکور که دارای تابعیت ایرانی است، باید مطابق قوانین کشور ما به سربازی رفته یا وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کند؛ بنابراین فرقی نمی‌کند یک مشمول تنها دارای تابعیت ایرانی باشد یا در کنار تابعیت ایرانی تابعیت کشور دیگری را نیز بگیرد.

* هر نوع مصوبه در خصوص سربازی یا از طریق فرمانده معظم کل قوا یا از طریق مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند مستقیم برای سربازی تعیین تکلیف کند. ضمن اینکه در همه این موارد نیز نظرات ستاد کل نیروهای مسلح و نیازهای دفاعی کشور مد نظر قرار می‌گیرد.

*  از شهروندان می‌خواهیم اخبار مربوط به سربازی را تنها از رسانه‌های معتبر و از زبان مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح یا سازمان وظیفه عمومی ناجا پیگیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲۳
بعد از کمپین خودرو اینبار نوبت کمپین نه به خدمت اجباریه.
ولی خون یه مشت فوتبالیست سوسول مفت خور از همه رنگین تره
لطفا انتشار دهید
به نظر من خریداری سریازی برای این دسته از مشمولان خارج از کشور امری غیر منطقی و نادرست می باشد
گناه بنده و امسال بنده چی بوده که اول خواستیم بریم سربازی بعد بریم خارج از کشور؟
برای این کسانی که این طرح ها را می دهند واقعا متاسفم که این جور بین قشر مرفه و بقیه اقشار فرق می گذارند.
نباید تبعیضی بین دانشجویان تحصیل کرده مرفه خارج از کشور با دانشجویی که مرفه نیست و حتما به دلایل مالی باید سربازی بره وجود داشته باشه
خوب مگه سردار کمالی حرف بدی زده؟! مگه از نظر شما تابناک خون ایرانیان خارج از کشور از خون ایرانیان داخل کشور رنگین تره؟!
تابناک عزیز
چه خبر از سرباز فراری تیم ملی !!! پولادی؟
آقای حسن قشقاوی همچنان در حال و هوای دولت قبل به سر می برند و فکر می کنند هر چه دلشان خواست می توانند بگویند و بعد هیچ.
لازم است ایشان را از خواب بیدار کنند.
همیشه اینطوری بوده که اونائی که بلاخره مقیم خارج بودند و دست نظام وظیفه ازشون کوتاه بوده حداقل برای اینکه مقداری از دین خودشون را به وطن ادا کنند این خرید سربازی بوده
حالا چرا به بعضی ها بر خورده معلوم نیست
من از خدمت میترسم
میترسم ازم موتوری بکشن
آمارم نیومده
اگر سرباز زیادی داریم پس چرا مردم را به افزایش فرزند تشویق میکنید !!!؟؟؟؟
اگر سرباز کم داریم و نگران اینده هستید فروش سربازی چه معنی داره !!!؟؟؟؟؟
خبر خوش به مردم ايران نميايد. قانون چهارم نيوتون ميگويد: هر وقت خبر خوشي از ايران شنيديد به احتمال زياد دروغ بوده است. :دي
خونشون رنگین تر نیست؟؟؟ ولی ظاهرا خون فوتبالیستها رنگین تره
فکر کنم پسر یکیشون مشمول شده واسه همین این قانون من در اوردی رو در آوردن!
نفروشید، بشینید دعا کنید طرف بهترین شغل و درآمد و موقعیت را در آمریکا ول کنه، دست زن و بچه را بگیره بیاد ایران، با مدرک دکترا از دانشگاه های آمریکا بره سربازی به چپ چپ به راست راست ... منتظر باشید حتما میان. شما که متخصص لازم ندارید، اگر غیر از این بود هنوز صنعت مملکت گیر پراید و پیکان وانت نبود.
سربازی واقعا برای همه لازم است
خون پولدارها که رنگین تر هست
ما جوانان درخواست حذف سربازی اجباری را داریم :(
این چه عکسیه که از یک سرباز شجاع وطن میندازین ؟!! چرا سربازی رو به شکل یک مصیبت جلوه میدین ؟!! چرا نرفتن به سربازی رو به شک یک خبر خوش مطرح میکنین ؟!! خب اگه کسی سربازی نره پس کی میخواد از مملکت حفاظت بکنه ؟ شما با یک موضوع ملی به شکلی شخصی دارین برخورد میکنین که خودتون متوجه نیستین !!!
سلام ايشان مثل اينكه ..... چون تا سال ٩٢ همه ايرانياني كه قبل از سال ٨٢ از ايران خارج شده بودند مي توانستند با قيمت ١٥ ميليون كه البته اوايل اين طرح ٥ ميليون بود خريداري كنند
يا اينكه الان خون ايرانيان خارج از كشور كمرنگ شده
20
سردار کمالی همون اقای فوتبالیست کل نیروخهی مسلح رو به مسخره گرفتن دیدیم هیچ کاری نکردید این حرفاتونم.......
رقابت در مصاحبه و اعلام خبر بین مسئولان وجود دارد. آقای قشقاوی معاون وزیر خارجه در امور ایراینان خارج از کشور است و به مناسبت سفر و حضور در میان جمعی از ایرانیان مطلبی در چارچوب آنچه وجود دارد گفته منتها خطابش به ایرایان خارج از کشور که حوزه کاری اش می باشد بوده و نوعی کاری دیلماسی کرده برای حفظ ایرانیان مقیم آمریکا با کشور خود و لذا نباید اینطور برخوردی شود. حالا جایزه خبر را به معاون ستاد بدهید تا ایشان هم راضی باشد
پس چگونه مشمولان مقیم خارج از کشور با پرداخت وجه سربازی خود را خریدند؟
آقاجان هر کاری برای سربازی می‌خواهند بکنند، بکنند، فقط عدالت رعایت شود. اگر برمیدارید، برای همه بردارید، اگر میفروشید برای همه بفروشید. اگر زیاد میکنید برای همه زیاد کنید.

به خدا رفتن به سربازی سختی چندانی برای من نداشت ولی دیدن معافیت‌های (بخوانید تبعیض) مفت و الکی خیلی از افراد (مثل شماره چشم، یک گوش ناشنوا، عرق دست، پدر مسن، داشتن سه برادر،...) بیشتر اذیتم میکرد.

الان هم خوشحالم که تکذیب کردند. چه معنی دارد افراد در داخل مجبور به دادن دو سال از جوانی خود به کشور باشند ولی آنهایی که وضع بهتری دارند و به هر دلیل در خارج هستند، مجبور نباشند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار