بازدید 13393
۸
در رنکینگ، اول آسیا هستیم اما در صدور بازیکن چهارم

باخت سنگین فوتبال ایران به ژاپن،کره و استرالیا

کد خبر: ۵۲۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 03 September 2015

ستاره بی چون وچرای لیگ ایران در پنج هفته ابتدایی، در 25 سالگی با کارنامه 71 بازی ملی، چنان مشتاق و خرسند به پیشنهاد یک باشگاه دسته دومی بوندس لیگا جواب مثبت داده و رفته که اگر کسی تیم جدیدش را نشناسد گمان می کند، احسان حاج صفی مثل علی دایی، علی کریمی و وحید هاشمیان راهی بایرن مونیخ شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، گوش چپ سپاهان که فصل تازه لیگ ایران را با پیراهن زردها توفانی شروع کرده بود، یک هفته پیش بلیت سفر به آلمان را گرفت تا برای اف اس وی فرانکفورت که در رده نهم جدول دسته دوم بوندس لیگا قرار دارد، بازی کند. این یک واقعیت است که فوتبال اروپا دیگر بازیکنان ایرانی را به این سادگی‌ها نمی‌پذیرد. دلیلش هم درخشش شرق آسیایی‌هاست. وقتی اروپایی‌ها می‌توانند بازیکنان سخت کوش ومطرح ژاپنی و کره‌ای را صید کنند وغیر از بهره برداری از بازار کپی رایت این کشورها درآمد هنگفتی به جیب بزنند و در زمین هم از آنها به بهترین شکل ممکن بازی بگیرند، مشخص است که دیگر سمت و سوی بازیکنان ایرانی نمی‌آیند. 

ایران با هشت لژیونر که سه تا از آنها در لیگ روسیه، یکی در لیگ هلند، یکی در لیگ یک انگلیس، یکی در لیگ یونان و دو تا از آنها هم در بوندس لیگای دو حضور دارند، در مقایسه با ژاپن و کره جنوبی کارنامه ترانسفر وحشتناکی را رقم می‌زند. فوتبال ژاپن در لیست خود 18 لژیونر دارد که جملگی در لیگ‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند. به این نام‌ها که آی اسپورت منتشر کرده، دقت کنید:

گوتوکو ساکایی(هامبورگ)، یوتو ناگاتومو (اینترمیلان)، هیروکی ساکایی (هانوفر)، مایا یوشیدا (ساوتهمپتون)، گنکی هاراگوچی (هرتابرلین)، شینجی کاگاوا (دورتموند)، ماکوتو هاسه به (اینتراخت فرانکفورت)، کیسوکه هوندا (میلان)، شینجی اوکازاکی (لسترسیتی)، یوشینوری موتو (ماینتس)، آتسوکو اوچیدا (شالکه)، هیروشی کیوتاکه (هانوفر)، تاکاشی اینویی (ایبار)، هاجیمه هوسوگی (بورسا اسپور)، یوی اوزاکا (کلن)، یوایچیرو کاکیتانی (بازل)، میکه هاوه نار (دن هاگ)، جونیا تاناکا (اسپورتینگ لیسبون)، نکته جالب در این لیست، هشت لژیونر پایانی هستند که در آخرین اردوی تیم ملی ژاپن، وحید هلیل هودزیچ از آنها دعوت نکرده است. 

حتی تیم ملی کره جنوبی هم از حیث لژیونر قابل قیاس با ایران نیست. کره جنوبی 5 بازیکن در بوندس لیگای یک دارد، دو بازیکن در لیگ برتر انگلیس و یک بازیکن در لیگ پرتغال. از استرالیا هم می‌گذریم که از50 بازیکن حاضر در لیست یک سال اخیرش، 31 بازیکن در لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله لیگ برتر انگلیس و لیگ آلمان توپ می‌زنند. 

فقر لژیونر در فوتبال ایران تقصیر بازیکنان نیست. از آنها نمی‌شود خرده گرفت، چرا که دربازی‌های باشگاهی و ملی به بهترین شکل ظاهر می‌شوند و پتانسیل بالای خود را نشان می‌دهند. ایراد اصلی را باید کنکاش کرد. اینکه چرا ژاپنی‌ها به راحتی راهی اروپا می‌شوند و در مقابل تنها دلخوشی ما حضور حاجی صفی در بوندس لیگای دو و یا انتقال علیرضا جهانبخش به آلکمار هلند است. به نظر می رسد باز هم عامل مدیریت ضعیف را بتوان در راس هرم مقصران این سقوط محسوس پیدا کرد. 

سقوطی که از بعد اقتصادی سالانه فوتبال ایران را از واردات قابل توجه ارز به داخل کشور هم محروم کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
اینها بر میگردد به انزوایی بین المللی ایران
امیدوارم هر چه سریعتر مدیران ورزش شناس به خصوص فوتبال شناس وارد این عرصه بشوند تا در درازمدت به فوتبالمان امیدوارتر شویم.
خوب خداییش بگو ما چی مون به کره ای ها و ژاپنی ها شبیهه که لژیونرها وفوتبالمون باشه؟!!!! بقول مظفرالدینشاه "بیله دیگ بیله چغندر"!ما با کره ای ها در یکزمان ساخت خودرو رو شروع کردیم حالا اونا کجان ما کجا؟! تازه وقتی هم به خودروسازامون اعتراض میکنیم از سوی وزیر صنایع به خیانت متهم میشیم! حرف واسه گفتن زیاده ولی چه فایده که تو چاپ نمیکنی وگرنه بازهم میگفتم!
آفتابه که خوب میسازیم
مگه اون موقعه با داشتن این همه لژیونر به کجا رسیدیم فوتبالیستهای ما وقتی تو اروپا تحویلشون میگرفتن حاضر نبودن برای تیم ملی بدون و خودشون را خسته کنن به غیر از دایی و نکو نام هیچ کدام از فوتبالیستهای اروپا رفته دردی از فوتبالمون را درمون نکردن
1
درود.اخه هیچکاری بدون برنامه ریزی پیش نمیره .نمیشه ک بارسا یهویی بگه فلانی بیا دوتا بازی خوب بودی
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر