بازدید 4893
عفو بین الملل گزارش داد:

کشورهای عرب خلیج فارس کمکی به پناهجویان سوریه نمی‌کنند

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عربستان، قطر، کویت، بحرین و امارات تاکنون هیچ مکانی را برای پناه دادن به آوارگان سوریه در نظر نگرفته اند.
کد خبر: ۵۲۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 03 September 2015
سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عربستان، قطر، کویت، بحرین و امارات تاکنون هیچ مکانی را برای پناه دادن به آوارگان سوریه در نظر نگرفته اند.

به گزارش «تابناک»، سازمان عفو بین الملل گفت: دولت های عربستان، قطر و امارات بخوبی می دانند که کشورهای اسلامی میزبان سوری ها بخاطر جمعیت بسیار آنها خسته و ناتوان شده اند.
در بیانیه مزبور آمده است: ترکیه به تنهایی میزبان یک میلیون و 600 هزار پناهجوی سوری است. همین امر در مورد لبنان با یک میلیون و 100 هزار پناهجو، اردن با 620 هزار، عراق با 225 هزار و مصر با 140 هزار پناهجو صدق می کند.

بیانیه افزود: آمار یاد شده فقط شامل کسانی می شود که نام شان ثبت شده است و دستیابی به آمار کسانی که وارد این کشورها شده اند اما تاکنون شمارش نشده اند، سخت و دشوار است.

در این بیانیه تاکید شده است که کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس می گویند که به کشورهای میزبان پناهجویان سوریه کمک مالی ارائه می دهند اما این اقدام کافی نیست . کمک های مالی نمی تواند بر تنش های سیاسی و اجتماعی کشورهای یاد شده سرپوش بگذارد. به عنوان مثال شمار پناهجویان سوری در لبنان به یک چهارم جمعیت آن کشور رسیده است.

'کمک های مالی نمی تواند فرسایش منابع طبیعی در این کشورها را جبران کند. به عنوان مثال اردن در حالت عادی همواره با کمبود آب آشامیدنی روبرو بوده است و به همین دلیل نمی تواند پاسخگوی این همه انسان تشنه باشد.'

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) می بایست کمکهای بیشتری ارائه دهند و منطق حکم می کند که اردن شماری از آوارگان سوریه را از راه مرزهای مشترک خود به عربستان بفرستد. همچنین باید پناهجویان را از راه بنادر شبه جزیره عربستان به مصر انتقال داد. 


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار