بازدید 4444

واکنش سفیر ترکیه در آمریکا به سخنان سفیر سابق واشنگتن در آنکارا

سفیر ترکیه در واشنگتن به بیانات سفیر سابق آمریکا در آنکارا که گفته بود 'ترکیه در حقیقت مبارزه با داعش در سوریه را بهانه ای برای سرکوب پ.ک.ک قرار داده است'، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۲۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 03 September 2015
سفیر ترکیه در واشنگتن به بیانات سفیر سابق آمریکا در آنکارا که گفته بود 'ترکیه در حقیقت مبارزه با داعش در سوریه را بهانه ای برای سرکوب پ.ک.ک قرار داده است'، واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک»، 'سردار قلیچ' سفیر ترکیه در واشنگتن در واکنش به این سخنان 'اریک ادلمن' سفیر سابق آمریکا در آنکارا گفت: ترکیه و آمریکا بدون توجه به اینکه هدف گروه داعش باشد یا جبهه النصره و یا پ.ک.ک با همه آنان مقابله می کنند، چون میان گروه های تروریستی فرقی نیست و ملاحظات اخلاقی جایی ندارد.

ادلمن هفته گذشته در انتقاد از سیاستهای داخلی و خارجی ترکیه گفته بود: دولت ترکیه به جای بازنگری اساسی در راهبرد خود در قبال تحولات سوریه، با ملاحظات سیاست داخلی در حقیقت مبارزه با داعش در سوریه را بهانه ای برای سرکوب عناصر حزب کارگران کرد ترکیه ( پ.ک.ک) در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه قرار داده است.

سفیر ترکیه در آمریکا همچنین در انتقاد از سیاست اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 میلادی به سخره گفت: آنها که در سال 2003 به لشکرکشی به عراق می بالیدند، اکنون از اقدامات ترکیه در دفاع از خود در برابر مشکلاتی که آمریکا در منطقه ایجاد کرده است، انتقاد می کنند.

ترکیه اخیرا اعلام کرد که به ائتلاف ضد داعش پیوسته است و در عراق و سوریه با این گروه تروریستی مبارزه خواهد کرد.

بر اساس آمار منتشره در رسانه های دولتی ترکیه طی 58 روز گذشته در بمبارانهای جنگنده های ترکیه در شمال عراق و درگیریها در جنوب شرق ترکیه، بیش از 950 تن از عناصر پ.ک. ک کشته شده اند ولی هنوز آماری از تلفات داعش در حملات جنگنده های ترکیه به مواضع این گروه در سوریه و عراق، منتشر نشده است.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل