بازدید 10859

دزد پنالتی ایران مقابل آرژانتین، از فحش ایرانی ها کتاب می سازد

ماجرا از جايي شروع شد كه شاهميري داور بين‌المللي واليبال ايران به صربستان سفر مي‌كند. در اين سفر او به صورت اتفاقي داور بازي ايران و آرژانتين را در سالن ملاقات مي‌كند كه مازيچ وقتي مي‌فهمد شاهميري ايراني است از او چند سؤال مي‌كند. شما مدرسه داريد؟ دبيرستان داريد؟ دانشگاه داريد؟!...
کد خبر: ۵۲۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 03 September 2015

پانزده ماه از بازی ایران و آرژانتین درجام‌ جهانی‌ 2014 می‌گذرد؛ دیداری که ایرانی ها هنوز خراب شدن یک حماسه تاریخی را گردن داور صربستاني و اشتباهي فاحش او در عدم اعلام خطاي مسلم مدافع آرژانتين روي اشكان دژاگه در محوطه جريمه می دانند.

به گزارش تابناک ورزشی، به عقيده كارشناسان هم در آن صحنه يك ضربه پنالتي از ايران دزدیده شد. آن داورهمچنين در چندين مورد با قرارگرفتن در مسير توپ مانع ارسال پاس‌هاي بازيكنان ايران شد.

آن زمان فدراسيون فوتبال ایران در نامه‌اي رسمي به قضاوت داور بازي واكنش نشان داد و با كمك سفارت ايران در برزيل شكايتي را تنظيم و به فيفا ارسال كرد. حرف هم اين بود كه اين داور صربستاني حق يك ملت را ضايع كرده است. اما دقايقي پس از اينكه آرژانتين - ايران را شكست داد بعضي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به صفحات شخصي مازيچ حمله كرده و انواع توهين‌ها را نثار قاضي اين ميدان كردند. در كمتر از چند ساعت صفحات او پرشده بود از پيام‌ ايراني‌ها؛ پيام‌هايي كه حاوي مطالب خوبي نبود و بيشتر فحش و ناسزا بود.

با گذشت بيش از يك سال از آن اتفاق ، حالا مازيچ قرار است تمام توهين‌هايي كه به او شده را در قالب يك كتاب بنويسد و منتشر كند!

ماجرا از جايي شروع شد كه شاهميري داور بين‌المللي واليبال ايران به صربستان سفر مي‌كند. در اين سفر او به صورت اتفاقي داور بازي ايران و آرژانتين را در سالن ملاقات مي‌كند كه مازيچ وقتي مي‌فهمد شاهميري ايراني است از او چند سؤال مي‌كند. شما مدرسه داريد؟ دبيرستان داريد؟ دانشگاه داريد؟

وقتي او پاسخ مثبت شاهميري را مي‌شنود ديگر چيزي نمي‌گويد و دوباره فردا سؤال‌هاي جديدي را ازداور ايراني مي‌كند و مي‌گويد: «شما فرهنگ داريد؟ ادب داريد؟» او باز هم وقتي با اين پاسخ شاهميري روبه‌رو مي‌شود برگه‌هايي به قطر تقريبي 30 سانتي‌متر را نشان شاهميري مي‌دهد و به او مي‌گويد: «تمام اين برگه‌ها توهين‌هايي است كه ايراني‌ها به من در صفحات مجازي مختلف كرده‌اند. من دادم اين برگه‌ها را برايم ترجمه كرده‌اند. متأسفانه خيلي از آنها توهين به من و خانواده‌ام است. همه اين برگه‌ها را نگه داشته‌ام تا پس از دوران حرفه‌اي و زماني كه بازنشسته شدم اين توهين‌ها را در قالب يك كتاب منتشر كنم!»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۱
پول میده ، فحش بخره!
ببین داور عزیز صربستانی ماهمین که تو رو در قفس آهنی آتیش نزدیم تو باید روزی هزار بار خدا رو شکر کنی بی تربیت بی ادب مگه شما نبودید که در بوسنی نسل کشی راه انداختین؟ بی پدر مگه شما نبودین که در یک روز 10000 زن و کودک را در سربره نیستا قتل عام کردین؟ حالا تو که خودت تروریست بی فرهنگی به ما می گی توهین کردی !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
احساساتی نشو..عین واقعیتو گفته
آبروریزی پارسی
بنده خدا بهترین سوژه رو برای میلیارد شدن بدست اورده و بسرعت معروف میشه
چرا در فوتبال از تکنیک دوباره دیدن لحظات حساس استفاده نمیشه؟
فوتبال با والیبال و کشتی چه فرقی داره؟
شاهمیری هم باید از او می پرسید شما اهل تبانی در فوتبال هستید ؟ البته نه با فحش و ناسزا !
آبرومون رفت...
نکنین دوستان، جنبه داشته باشین!
ماریچ نفهم اگه خودت ادب داشتی و فرهنگ داشتی حق ما را ضایع نمیکردی اگر بهت فحش دادن حقته
درست هست که کار ملت ایران زشت و به دور از فرهنگ و ادب بوده، اما سوال ما هم از ایشان این هست که چیزی به نام وجدان دارند؟
آقاي داور
توهين به هيچ وجه قابل دفاع نيست ولي آنچه مسلم است اين است كه واكنش ابتدايي به هر اتفاقي مي تواند آني و از روي احساسات زود گذر تند باشد ولي مسم است كه اين واكنش ها در اثر افتار سر مي زند توصيه مي كنم شما در هنگام نگارش كتابتان به دليل اين واگنش ها توجه و در صورت اصرار بر انتشار كتاب به آن دليل نيز اشاره كنيد
حتي اگه به عمد هم سوت نزده باشه و بقول معروف بي وجداني كرده باشه باز هم نبايد فحاشي كرد. نهايتا داور رو محروم ميكنند. جامعه ي ايراني داره به كدام سمت و سو ميره. كار ما شده فقط فحش و بد و بيراه دادن به همديگه به خارجيها به خوديها. توي خيابون در حال رانندگي و ...
این آقا دم از فرهنگ نزند اینها نسل کش هستند. جانی هستند.
فوش باووووووووووووووووووو
بلایی که سر ملت بوسنی آوردن رو میخاد با کتابش پاک کنه!!!
به ایشان بگوییداگر برای کتابش مطلب کم آورد بازهم حاضربه هرگونه همکاری هستیم. کافیست برای یک داوری هرچند در بازی دوستانه ای به ایران بیایند.
چرا حرف های شاهمیری رو باور می کنید، دروغ میگه، داور یک پاکت پرینت شده به قطر ۳۰ سانتی متر باخودش میبره این ور و انور تا بگه ایرانی ها به من فحش دادند.
سیاسی نکنید کارو. . .یارو تبانی کرده. . .داور واسه تیمهای بزرگ بهتر داوری میکنن. . .پنالتی اگه گل میشد با اخلاف بیشتری شاید میباختیم ولی اینجوری تاآخر دنیا میگیم داور پنالتی نگرفت وگرنه نمی باختیم . . کری بهتریه واسه آرژانتینی ها. . .
1
1
تو نمیری اگر این پنالتی گرفته می شد قطعاً ما قهرمان می شدیم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار