بازدید 10563

عذرخواهی رئیس سازمان حج از زائران

جمعیت زائران ایرانی حاضر در مدینه منوره امروز (پنجشنبه) به بیشترین میزان خود می‌رسد.
کد خبر: ۵۲۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 03 September 2015
جمعیت زائران ایرانی حاضر در مدینه منوره امروز (پنجشنبه) به بیشترین میزان خود می‌رسد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر گفت: پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده از امروز آغاز شده و طی پروازهای امروز 1100 نفر از زائران ایرانی از طریق فرودگاه جده وارد عربستان می‌شوند.

سعید اوحدی اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، جمعیت زائران ایرانی حاضر در مدینه تا پایان امروز (12 شهریورماه) به بیشترین میزان خود یعنی 14 هزار و 900 نفر می‌رسد و این در حالی است که جمعیت زائران ایرانی حاضر در مکه مکرمه 8 هزار نفر است که این زائران بخشی از مناسک حج خود را انجام داده‌اند.

وی وضعیت سلامت زائران ایرانی در سرزمین وحی را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: متأسفانه یک زائر 74 ساله ایرانی به دلیل عارضه قلبی دوم شهریور ماه در مدینه منوره دعوت حق را لبیک گفت که با رضایت خانواده ایشان آن مرحوم در قبرستان بقیع دفن شد.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده از امروز آغاز شده و طی امروز جمعیت 1164 زائر ایرانی از طریق فرودگاه جده وارد عربستان می‌شوند که این عزیزان در میقات جحفه مُحرم شده و از آنجا عازم مکه مکرمه می‌شوند.

اوحدی خاطرنشان کرد: پروازهای مدینه قبل حج امسال به مقصد فرودگاه مدینه منوره تا 20 شهریورماه ادامه دارد و پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده نیز تا 26 شهریور تداوم خواهد داشت و براین اساس جمعیت زائران و عوامل اجرایی حج جمهوری اسلامی تا پایان اعزام‌ها به 64 هزار نفر خواهد رسید.

رئیس سازمان حج یادآور شد: به دلیل اختلالی که در یک مقطعی در نرم‌افزار وزارت حج عربستان پدید آمده بود، تعداد 67 نفر از زائران با تأخیر به سفر حج مشرف شدند و نتوانستند با همراهان‌شان وارد سرزمین وحی شوند که از این بابت از این گروه از زائران عذرخواهی می‌کنیم.

وی در این‌باره افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و طی جلسه اخیر با وزیر حج عربستان، دستورات لازم برای صدور ویزای این عزیزان صادر شده و امیدواریم با اعزام آخرین نفر از زائران ایرانی به عربستان، تعداد حجاج کشورمان به 64 هزار نفر برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان بیان کرد: تا ساعت 24 امروز (پنجشنبه) تعداد زائران ایرانی حاضر در عربستان به 24 هزار و 353 نفر خواهد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر