بازدید 2761

"داروسازان" را "داروفروش" نبینید!

کد خبر: ۵۲۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 03 September 2015
یک متخصص داروسازی بالینی با بیان اینکه حرفه داروسازی نیازمند تعریف رسمی وظایف برای جامعه است، تاکید کرد: رعایت حق فنی داروسازان منجر به تمایز حرفه داروساز از دارو فروش است؛ این درحالیست که اغلب از پرداخت حق فنی به داروسازان ممانعت می‌کنند و این موضوع موجب ناراحتی آن‌ها و کم ارزش دانستن حرفه داروسازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین عسگری با بیان اینکه اکثر برنامه‌ها و عملکردهای نظام سلامت، حول محور داروخانه و داروساز است که نقش موثری را در آن ایفا می کند، گفت: اغلب پزشکان به دلیل کمبود وقت و ازدیاد بیماران، زمان کافی برای توضیح عملکرد و طریقه مصرف هر دارو را برای بیماران ندارند، بنابراین نمی‌توانند بیماران را از عوارض احتمالی یا مشکلات ایجاد شده حین مصرف مطلع کنند.

وی اضافه کرد: اغلب بیماران ارزش کاری داروسازان را نادیده می‌گیرند و کار آن‌ها را بی‌ارزش می‌دانند. حتی خدمات داروسازان در کتاب ارزش نسبی خدمات دیده نشده است و ارزش بسیار نازلی برای این قشر در نظر گرفته‌ شده است.

این متخصص داروسازی بالینی تصریح کرد: رعایت حق فنی داروسازان منجر به تمایز حرفه داروساز از دارو فروش است و این درحالیست که اغلب افراد از پرداخت حق فنی به داروسازان ممانعت می‌کنند و این موضوع موجب ناراحتی آن‌ها و کم ارزش دانستن حرفه داروسازی می‌شود. باید تعرفه‌های داروسازی نیز مانند دیگر تعرفه‌های پزشکی برای جامعه تعریف شود.

وی در پایان یادآور شد: امروزه حرفه داروسازی در کشور نیازمند تعریف صحیح وظایف است و باید به صورت رسمی و جا افتاده‌تر برای افزایش آگاهی جامعه مطرح شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر