بازدید 3614

کتاب‌های پایه پنجم و نهم جدید‌التألیف است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تمام کتب درسی چاپ شده است، گفت: امسال کتاب‌های پایه پنجم ابتدایی و پایه نهم جدید‌التألیف است.
کد خبر: ۵۲۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 03 September 2015
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تمام کتب درسی چاپ شده است، گفت: امسال کتاب‌های پایه پنجم ابتدایی و پایه نهم جدید‌التألیف است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در خصوص وضعیت کتاب‌های درسی اظهار داشت: امسال کتاب‌های پایه پنجم ابتدایی و پایه نهم جدید‌التألیف است و علاوه بر کتاب‌های این پایه راهنمای معلم برای معلمان دروس پایه پنجم و پایه نهم نیز تولید شده است.

وی ادامه داد: امسال برای اینکه کتاب‌های این پایه‌های جدیدالتألیف ارائه شود در تابستان دوره‌های آموزشی برای معلمان در حال برگزاری است و اعتبار‌بخشی کتاب‌ها نیز تمام شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کتاب‌های جدیدالتألیف آماده‌سازی و چاپ شده است، اضافه کرد: مانند سال‌های گذشته کتاب‌های دوره ابتدایی در مدرسه، فنی و حرفه‌ای‌ در هنرستان‌ها و دوره اول و دوره دوم متوسطه در کتابفروشی‌ها توزیع خواهد شد و در مقطع پیش دانشگاهی نیز فروش اینترنتی آن آغاز شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در خصوص قیمت کتاب‌ها افزود: نسبت به سال‌های گذشته قیمت کتاب‌ها همراه با تغییر است و آن نیز به دلیل هزینه‌هایی مانند حقوق کارگران است که بالاتر می‌رود، در نتیجه هزینه‌ها نیز بالا می‌رود، ما نسبت به مقدار معینی که دولت یارانه می‌دهد، آن مقدار معین را به نوعی کنترل می‌کنیم که قیمت بالا نرود.

وی اضافه کرد: از سال قبل دنبال این هستیم که مدیریت کنیم تا هزینه مضاعفی اتفاق نیفتد و قیمت همان پشت جلدی است که اعلام می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کتاب‌های کمک آموزشی غیراستاندارد را نهی می‌کنم؛ به دلیل اینکه ایجاد اخلال می‌کنند و بسیاری از عقب‌افتادگی‌های دانش‌آموزان یا بد آموزی آنها ناشی از استفاده کتاب‌های غیر استاندارد آموزشی است که آنها با روش‌های معلمان متفاوت است و موجب دوگانگی آموزشی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار