بازدید 30103

جزئیات بازی «الشرق الاوسط» با موضوع سردار سلیمانی در عراق

یک روز خبر می دهد که حیدر عبادی وقتی وارد جلسه ای می شود که رهبران عراقی در آن حضور دارند و در آنجا قاسم سلیمانی را می بیند، روی در هم می کشد و در نهایت هم قاسم سلیمانی در واکنش به وی جلسه را ترک می کند. روز دیگر خبر می دهد...
کد خبر: ۵۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 03 September 2015
این روزها روزنامه الشرق الاوسط در خبرها و گزارش هایش، کلید واژه هایی دائمی انتخاب کرده و هر روز هم بر استفاده از این کلیدواژه ها تأکید دارد: «قاسم سلیمانی»، «حیدرالعبادی» و «اختلاف و درگیری مقامات ایرانی و عراقی».

به گزارش «تابناک»، این روزنامه پادشاهی عربستان سعودی، این روزها از اختلاف و دعوای متعدد بین نخست وزیر عراق و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران خبر می دهد؛ یک روز خبر می دهد که حیدر عبادی وقتی وارد جلسه ای می شود که رهبران عراقی در آن حضور دارند و در آنجا قاسم سلیمانی را می بیند، روی در هم می کشد و در نهایت هم قاسم سلیمانی در واکنش به وی جلسه را ترک می کند.

روز دیگر خبر می دهد، درگیری بین نمایندگان سپاه قدس در فرودگاه بین المللی عراق با مأموران عراقی به وجود آمده و دلیل آن هم دستور حیدر عبادی برای تفتیش هواپیماهای مشکوک ایرانی بوده و مأموران سپاه قدس هم از این دستور ناراحت شده و درگیری به وجود آورده اند.


جزئیات بازی «الشرق الاوسط» با موضوع سردار سلیمانی در عراق
بر اساس این گزارش، هدف اولیه از این گزارش ها، نشان دادن حضور نیروهای ایرانی در همه حوزه های سیاست در عراق و دخالت آنان در همه این ابعاد است. در این گزارش ها، سعی می شود به ملت عراق القا شود، ایرانیان در همه حوزه های مهم در عراق حضور دارند و فعالیت آنان در این حوزه ها با اختیارات زیاد و دست های باز صورت می گیرد تا بدین وسیله و با نشان دادن حضور ایرانیان به عنوان یک نیروی خارجی مداخله گر، احساسات مردم عراق را علیه ایرانیان بسیج کنند.

نکته دومی که در این گزارش ها به چشم می خورد، تأکید و اصرار بر اختلاف بین فرمانده سپاه قدس و نخست وزیر عراق است و حتی در داستان سرایی های خود از دعوا و مشاجرات لفظی بین مقامات عراقی و نیروهای ایرانی می گویند. در چنین سناریویی که آنان طراحی کرده اند، یک نیروی خارجی مداخله گر در یک کشور عربی حضور پیدا می کند و حتی در مورد دخالت هایش به مقامات میزبان پاسخگویی هم ندارد و حتی گاهی عصبانی شده و بر سر مقامات عراقی هم فریاد می کشد!

همه این تصویرسازی ها در حالی صورت می گیرد که پیشتر از این، مقامات سعودی به صراحت گفته اند، چندین برابر کمکی که به صدام کرده اند تا جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند، به بعثی ها و تکفیری ها کمک خواهد کرد تا دولت مردمی عراق را که بر اساس موازین دمکراتیک به قدرت رسیده است، ساقط کنند؛ البته آنان در عمل، این وعده شان را البته محقق و با حمایت از نیروهای تکفیری و داعش چندین سال است عراق را عرصه تاخت و تاز گروه های تروریستی کرده اند.

در این میان، ظهور چهره های افراطی در میان شیعیان عراقی که آنان نیز دانسته یا نداسته بر خط سعودی ها حرکت می کنند، جای تعجب دارد. کسانی که پس از کشتن تروریست های داعش آنان را سوزانده و با اره چند تکه می کنند نیز بخشی از بازی است که سعودی ها برای آنان ترتیب داده است.

یکی از مهم ترین مشکلات جامعه ایرانی در این حوزه، نبود رسانه های مستقل و مردمی عربی در ایران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهان عرب است. در حالی که شبکه های عربی صدا و سیما همه تلاش خود را انجام می دهند، این شبکه ها هیچ گاه نمی توانند نقش  رسانه های مردمی و مستقل را به خوبی ایفا کنند. اکنون شبکه هایی با استفاده از یک طبقه در یک ساختمان و دو استودیوی پخش تأثیرات شگرفی بر افکار عمومی منطقه گذاشته، در حالی که ما هنوز در خم یک کوچه گرفتار هستیم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر