بازدید 3950

رزمایش کشتی‌های جنگی چین و روسیه در آلاسکا

همزمان با حضور باراک اوباما در آلاسکا، ناوهای جنگی متعلق به چین و روسیه در آبهای بین المللی دریای برینگ بین روسیه و آلاسکا رزمایش برگزار کردند.
کد خبر: ۵۲۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 03 September 2015
همزمان با حضور باراک اوباما در آلاسکا، ناوهای جنگی متعلق به چین و روسیه در آبهای بین المللی دریای برینگ بین روسیه و آلاسکا رزمایش برگزار کردند.

به گزارش مهر به نقل از سی بی اس نیوز، همزمان با بازدید اوباما از آلاسکا ناوهای کشور چین در رزمایشی مشترک با کشتی های جنگی روسیه وارد دریای برینگ بین روسیه و آلاسکا شدند.

یک مقام رسمی آمریکایی با تایید این خبر گفت: ۵ ناو جنگی چینی در کنار یک ناو جنگی روسی در حال برگزاری رزمایش در آبهای دریای برینگ هستند. بر این اساس باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای بازدید از منطقه آلاسکا  و با هدف بحث و گفتگو درباره تغییرات آب و هوایی در مدار قطب شمال حضور دارد.

در پی برگزاری این رزمایش، ارتش آمریکا به نیروی دریایی این کشور آماده باش داده است. با این حال مقامات آمریکایی می گویند ناوهای چینی و روسی در آبهای بین المللی مانور می دهند و تا کنون حرکت چالش برانگیزی از سوی آنها مشاهده نشده است.

آمریکا می گوید کشتی های چینی اولین بار است که به این شکل در آبهای بین المللی مانور می دهند. به گفته مقامات این کشور سه ناو جنگی، یک ناو مخصوص هجوم آبی و خاکى و یک کشتی پشتیبان در آبهای بین المللی دریای برینگ مشاهده می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار