بازدید 2720

رشد بازار سرمایه در گرو رونق صنعت

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: بازار سرمایه همگام با رشد صنعت به رونق خواهد رسید و می‌توان به آینده این بازار امیدوار بود.
کد خبر: ۵۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 02 September 2015
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: بازار سرمایه همگام با رشد صنعت به رونق خواهد رسید و می‌توان به آینده این بازار امیدوار بود.

ابوذر ندیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط بازار سرمایه گفـت: ارتباط بازار سرمایه با نتیجه مذاکرات چندان روشن نیست و به تعبیر دیگر در حال حاضر ارز و ریال وارد صنعت نشده که بتوان توقع تأثیر بازار سرمایه را از شرایط داشت. به طور کلی موضوع تحریم موضوع ارتباط خارجی است که با راهگشایی این موضوع می‌توان انتظار رشد صنایع و در راستای آن جذب سرمایه‌گذاری و رشد بازار سرمایه را به همراه داشت.

وی ادامه داد: بازار سرمایه باید رابطه تعریف شده‌ای با تکنولوژی ارز، واردات کالاهای واسطه‌ای داشته باشد تا بر اساس آن بتوان تغییراتی در آن ایجاد کرد که تا به امروز این اتفاق در بازار سرمایه نیفتاده است بنابراین بازار سرمایه همگام با رشد صنعت به رونق خواهد رسید و می‌توان به آینده این بازار امیدوار بود.

ندیمی در توضیح شرایط بازار سرمایه در آینده اظهار داشت: به تدریج با روشن شدن ارتباطات و روابط خارجی اثر آن به خوبی در بازار سرمایه نمایان خواهد شد و با تأمین مالی مناسب می‌توان انتظار شکوفایی مجدد بازار را داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه با تأکید بر لایحه خدمات مدیریت برای رشد بازار سرمایه تصریح کرد: بازار سرمایه در لایحه خدمات مدیریت و لایحه خروج از رکود تلاش کرده تا برابری‌هایی را با بازارهای پولی و مالی تعیین کند و در ین بین بازار سرمایه به خودی خود نقش موثری در تحول روند آینده دارد.

وی با تأکید بر خروج بازار سرمایه از حالت بنگا‌ه‌داری افزود: بازار سرمایه باید از حالت بنگاه‌داری خارج شود و باید نقش واسطه‌گری کمتری را ایفا کند تا بتواند در شرایط رشد صنایع کشور نقش موثری را در جهت جذب مشتریان برای سرمایه‌گذاری در بازار داشته باشد در این حالت است که استقبال از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت و شاهد رشدآن در بلندمدت خواهیم بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان