بازدید 42009
بسته ویژه خبری تابناک؛

ماجرای عروسکی که مونیز به صالحی داد/ اظهارات «علی‌گلابی» زیباکلام درباره سوریه/ ادعایی درباره یک ملاقات در اوین/ ترکیب جدید روحانی، هاشمی و رئیس اصلاحات برای انتخابات/ پاسخ یک اصلاح طلب به نقشش در روی کار آمدن احمدی‌نژاد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«دلیل هجمه به شورای نگهبان از دید یک احمدی نژادی»،«معاون روحانی نگران مدیران احمدی نژادی نیست»،« هیچ گاه نگفتیم احمدی نژاد رئیس جمهور نبود»،«ادامه ماجرای روزنامه اصلاح‌طلب و دکل 87 میلیون دلاری»،«ادعای سایت اصلاح‌طلب درباره نگرانی علی لاریجانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 02 September 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، اظهارات جنجالی صادق زیباکلام در آذربایجان شرقی، موضوع دکل و روایت عراقچی از امضاهای برجام در کانون توجه رسانه های امروز بوده است. در این میان موضوع انتخابات دو مجلس آینده و رقابت میان اصولگرایان و اصلاح طلبان برای پر کردن صندلی ها از دیگر موضوعات مهم این روزهای رسانه ها است. البته کمپین نخریدن خودروهای صفر که حاشیه های فراوانی برای وزیر صنعت ایجاد کرده است نیز ادامه دارد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


اقدام غیراخلاقی شبکه خبر در حاشیه دعوت از مرد کارتن خواب

عدم پذیرایی از کارتن خواب مهمان شبکه خبر و پذیرایی از سایر مهمانان

چهارشنبه

اظهارات «علی‌گلابی» زیباکلام درباره سوریه

صادق زیباکلام شامگاه سه‌شنبه در همایش «بایدها و نبایدهای سیاست‌‌هایی ایران بعد از توافق هسته‌ای» که در سالن فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: قطعا برای آمریکا توافق هسته‌ای با ایران یک پیروزی چشم‌گیر به شمار می‌رود که این پیروزی برای دموکرات‌ها، اوباما و کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا از این جناح یک موفقیت و نقطه پیروزی به شمار می‌رود. زیباکلام مدعی شد که در سوریه اسد رفتنی است و اظهار کرد: ما با آمریکا به یک نقطه مشترکی رسیده‌ایم که اسد به مانند دیگر دیکتاتورهای منطقه همچون صدام، قذافی و حسنی مبارک باید از حاکمیت کنار رود، چراکه یک حاکم سفاک دیکتاتور و مخالف مردم است.وی بیان کرد: با سقوط اسد هم ما و هم آمریکایی‌ها بر این باورند که نباید اجازه داد تا جبهه النصره و داعش بر سر کار بیاید.زیباکلام با زیر سئوال بردن محور مقاومت در منطقه گفت: این اظهارات بی‌خود و شبیه علی گلابی است که عده‌ای آن را تکرار می‌کنند در حالی که باید بدانیم سوریه از بین رفتنی است و اسد نیز در ماه‌های آینده از حاکمیت ساقط خواهد شد.


دلیل هجمه به شورای نگهبان از دید یک احمدی نژادی

محمد رضا میر تاج الدینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با راه دانا با اشاره به حمله های اخیر و دوره های گذشته به شورای نگهبان و اساس این که اینطور هجمه ها در روند کاری شورا خلل ایجاد می کند یا خیر، عنوان کرد:شورای نگهبان از نهاد های راهبردی نظام است و اسلامیت نظام بستگی به عملکرد شورای نگهبان دارد که هم باید به قوانین مصوب مجلس نظارت داشته باشد و هم باید به انتخابات نگاه ویژه ای داشته باشد تا کسانی وارد مجلس نشوند که نه اسلام و نه ولایت فقیه را قبول ندارند. هدف و دلیل این که هجمه ها در این برهه از زمان بیشتر شده این است که افراد بخصوصی میخواهند این سد بزرگ را سست کرده تا بتوانند عده ای را نفوذ بدهند و مثل مجلس ششم با اصل نظام در گیر شوند.


صدها دریاچه مانند ارومیه را در زیر زمین خشک کرده ایم

عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه روز گذشته در تبریز و در در همایش توجیهی فرهنگیان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با انتقاد تند از عملکرد مسوولین استانی در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: ما برای احیای دریاچه ارومیه نیاز به پشتیبانی مسئولین استانی داریم. رئیس جمهور تا کنون چهار بار با شخص من تندی کرده از نتایج طرح های احیای دریاچه سوال کرده است. دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه به بحران مصرف بی رویه آب نیز اشاره کرد و افزود: ما صدها دریاچه مانند ارومیه هم در زیر زمین داریم که آن ها را هم خشک کرده ایم!کلانتری ادامه داد: سقف بهره برداری از آب های تجدید پذیر نهایتاً 40 درصد است و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که بیش از این مقدار از آب های تجدید پذیر استفاده می کنیم. در حوزه دریاچه ارومیه 70 درصد و در کشور 86 درصد آب های تجدید پذیر استفاده می شود. وی در ادامه با ابراز نگرانی از این وضعیت، گفت: با چنین وضعی انتظار پایداری از این توسعه را داریم؟ ما با این وضع انتظار تداوم انقلاب را داریم؟ انتظار تداوم و ماندگاری خودمان را داریم؟ ما که داریم با دست خودمان، خودمان را نابود می کنیم. ما در 50 سال پیش 25 درصد منابع آب تجدید پذیر را هم مصرف نمی کردیم و 50 سال پیش مسئله ای به نام تخریب محیط زیست نداشتیم.


بو کردن مخدرگل؛ شگرد جدید در معتاد کردن دانشجویان

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسین طلا اظهارداشت: در میان معضلات اجتماعی کشور مساله اعتیاد رتبه نخست را دارد و دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان کشور به شمار می‌رود. ۳۶ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، اقدامات خوبی هم انجام شده اما هنوز به موفقیت قطعی نرسیده‌ایم. نماینده مردم تهران افزود: آمار معتادان باعث نگرنی است. موضوع مواد مخدر صنعتی به مساله اعتیاد در کشور دامن زده و خانواده‌های زیادی را درگیر ساخته است. وی به شیوه‌های اعتیاد جوانان اشاره کرد و گفت: در زمان کنونی بسیاری از افراد ناخودگاه معتاد شده و به دلیل عدم اطلاع از روان‌گردان‌ها به مصرف این مواد روی‌آورند. موادی که آثار اجتماعی و فردی مصرف آن چندین برابر نوع سنتی است و اعتیاد آن عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد. بنابراین افزایش آگاهی و دانش خانواده‌ها در این زمینه امری بسیار مهم و ضروری به شمارمی‌رود. نائب اول کمیسیون اجتماعی مجلس از اعتیاد دانشجویان از طریق استشمام بوی مخدر گل خبر داد و گفت: جوانان در جلسات غیر دانشگاهی در محافلی دعوت به بوی گل شده که این گل آغشته به مواد مخدر است و فرد را ناخودآگاه درگیر اعتیاد می‌سازد. اعتیادی که با آگاهسازی می‌توان از آن پیشگیری کرد و باید نسبت به این مساله افراد دانش داشته باشند.


روایت عراقچی از رقابت مجازی دیپلمات ها

سید عباس عراقچی در گفت و گو با ویژه نامه روزنامه دولت به مناسبت هفته دولت گفت:«ما به دقت تحرکات رسانه‌ای طرف مقابل را رصد می‌کردیم توئیتی که آقای ظریف کمی قبل از کنفرانس آقای کری ارسال کردند و خطاب به طرف مقابل گفتند که «شما نمی‌توانید اسب‌ها را وسط مسابقه عوض کنید» با هدف تحت تأثیر قرار دادن نشست مطبوعاتی وزیر خارجه امریکا انجام شد آقای ظریف از ذهن خلاقی برخوردارند و به‌واسطه سال‌ها حضور در سازمان ملل و نیویورک با این شیوه‌ها آشنایی دارند و خیلی از موارد ابتکارات خود ایشان بود. از طرف دیگر روحیه مشورت کردن هم دارند لذا درباره این اقدامات با ما مشورت می‌کردند و با همفکری متونی را که قرار بود در شبکه‌های اجتماعی ارسال شود بررسی و بعد منتشر می‌کردیم. می‌توان گفت که یک ابتکار جمعی بود ولی حقیقتاً آقای ظریف بیشترین سهم را داشت. معلوم بود که این «توئیت» بر کنفرانس آقای کری خیلی تأثیر گذاشته بود. ولی خب این هم بخشی از بازی بود که جای اعتراض نداشت.


جبهه اعتدال تشکیل شد

جبهه اعتدال رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است و اعضای آن را احزاب میانه‌رو تشکیل می‌دهند.برپایه این خبر برخی از اعضایی که از حزب اعتدال و توسعه جداشده‌اند جزو هیئت موسس این جبهه هستند و قرار است برای نیروهای کارآمدی که احتمال رد صلاحیت آنان کمتر است سرمایه‌گذاری صورت گیرد.به گزارش فارس، به زودی جلسه شورای مرکزی این جبهه در تهران برگزار خواهد شد.


خودروسازان تحت نظارت وزارت صنعت به واردات و خرید زمین می‌پردازند

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان اخیر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت که کمپین نخریدن خودوری صفر را مربوط به ضدانقلاب خوانده است، گفت: شرط اول در تشویق مردم به خرید خودروی داخلی قیمت مناسب و کیفیت معقول است که هر دو هم قابل دسترس است. وی با اشاره به اینکه سهامدار و مدیرعامل صنایع خودروسازی کشور را وزارت صنایع تعیین کرده و تعرفه و قیمت‌گذاری خودرو نیز دست آنهاست، افزود:‌ همچنین نظارت بر عملکرد خودروسازان در دست وزارت صنعت است، اما تحت نظارت مدیران این وزارتخانه، خودروسازان به بانکداری، باشگاه‌داری و واردات خودروهای لوکس و خرید زمین می‌پردازند.


پیگیری بی‌سر و صدای جداسازی وزارت صنعت از بازرگانی در دولت

یک مقام آگاه در گفت‌ و گو با فارس، اظهار داشت: موضوع جدا شدن وزارت صنعت و بازرگانی توسط اعضای دولت در حال پیگیری است و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز موافق و پیگیر این مسئله هستند.وی با بیان اینکه حدود 70 درصد اعضای کمیسیون صنایع مجلس موافق جداسازی وزارت صنعت و بازرگانی هستند، تصریح کرد: ممکن است جداسازی بخش‌های صنعت و بازرگانی در نیمه دوم امسال عملیاتی شود و دو وزیر برای سکانداری بخش‌های صنعت و بازرگانی انتخاب شوند.به گفته این مقام آگاه، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی‌گری وزارت بازرگانی مطرح است.


ادعایی درباره یک ملاقات در اوین

یک روزنامه آمریکایی مدعی شده که محمدعلی الهی امام جمعه ایرانی‌تبار شهر دیر بورن در ایالت میشیگان آمریکا در سفر اخیر خود به ایران با امیر حکمتی زندانی ایرانی - آمریکایی متهم به جاسوسی در اوین ملاقات کرده است.به گزارش «عصر ایران»، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت: محمد علی الهی که اخیرا از سفر به ایران به آمریکا بازگشته است، در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که با حکمتی به مدت 1 ساعت در زندان اوین در تهران ملاقات کرده است.امام جمعه مسجد حکمت در شهر دیربورن میشیگان گفته است که حال حکمتی خوب بود و او پس از ملاقات با حکمتی به آینده پرونده او خوش‌بین است.حکمتی که پیش‌تر عضو نیروی دریایی آمریکا بوده است، چهار سال پیش به هنگام سفر به ایران با اتهامات امنیتی دستگیر شده است.مقامات آمریکایی در 4 سال گذشته بارها خواستار آزادی او از زندان شده اند.محمدعلی الهی گفته است در سفرش به ایران با برخی مقامات قضایی این کشور ملاقات کرده است.او همچنین به مرقد امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تهران رفته است.


معاون روحانی نگران مدیران احمدی نژادی نیست

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا تفویض اختیارات رئیس‌جمهور به فرمانداران و استانداران با توجه به‌‌اینکه برخی از مدیران از دولت قبل باقی‌ مانده‌اند٬ خللی در کار دولت یازدهم ایجاد نمی‌کند، گفت: دو سال از عمر دولت می‌گذرد، الان دیگر همه آنهایی که استاندار و فرماندار هستند٬ متعلق به همین دولت‌اند. ممکن است فردی از دولت آیت‌الله هاشمی تا الان در یک پست مدیریتی در وزارتخانه‌ای باشد که این به دلیل تجربه و سوابق اوست، نمی توان گفت چنین فردی مدیر دیگران است، او هم مدیر دولت است.وی افزود: کسانی که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند، مدیران این دولت‌ هستند٬ بنابراین تفویض اختیار نیز به مدیران همین دولت صورت می‌گیرد، البته معتقدم از مدیران فرمانداران و استانداران دولت قبل هنوز باقی مانده‌اند. این موضوع در همه ادوار وجود داشته حتما هر دولتی که سر کار می‌آید تلاش می‌کند مدیرانش با برنامه‌های او موافق باشند٬ لذا نگرانی در این مورد وجود ندارد.معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: با این حال کسانی در حوزه سیاست داخلی با توجه به سابقه و تجربه‌ای که دارند، روی کار هستند و اینطور نیست که صرفا چون آنها در دولت قبل نیز مسئولیتی داشتند، الان باید برکنار شوند. ممکن است جابجایی‌هایی صورت گیرد اما در مورد تفویض اختیار به مدیرانی که به آنها اشاره شد، هیچ‌گونه نگرانی برای ایجاد اخلال در کار دولت وجود ندارد.


جلیلی در مجلس چه گفت؟

صفحه اینستاگرام منسوب به جلیلی امروز به انتشار بخشی از سخنان وی در میان اعضای کمیسیون برجام مجلس پرداخته است. در این نوشته آمده: ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﯾﻨﺠﺎﻧﺐ اجازه هﯿﭻ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪﯼ ﺍﺯ سایت نظامی ﭘﺎﺭﭼﯿﻦ داده نﺸﺪ، ﻣﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ کار را تﺤﻮﯾﻞ دولت یازدهم ﺩﺍﺩﯾﻢ ﮐﻪ پنج بعلاوه یک، ﺣﻖ ﻏﻨﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺻﻨﻌﺖ ﻫﺴﺘﻪ‌ﺍﯼ ایران ﺭﺍ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺎ ﺗﻮﺍﻥ بیست درصد غنی سازی و نوزده هزار عدد ﺳﺎﻧﺘﺮﯾﻔﯿﻮﮊ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻓﺮﺩﻭ ﻭﺍﺭﺩ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺗﺤﺮﯾﻢ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﻟﻐﻮ ﮐﻨﺪ چون می دیدند که با وجود فشارها ایران به سرعت در حال پیشرفت در صنعت هسته ای است و این به ضرر آنها بود اما فرصت کم آمد و ادامه مذاکرات به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد. در مجموع ﺭﻭﻧﺪ مذاکرات را ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ کرده بودیم ﮐﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻋﻤﻞ ﻧﮑﻨﺪ، ﺑﺎ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ‌ﻭﮔﻮ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ، ﺁﻣﺪند ﻭ ﭘﺎﯼ ﻣﯿﺰ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﻧﺸﺴﺖند، ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ‌ﻫﺎ ﻋﻤﻞ ﮐﻨیم ﻭ یا ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪ‌ﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ذره ای ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﯾﺎ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﮐﻨیم.


انتقاد یک اصولگرای شورای شهر از منش اصلاح طلبان

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: انتخابات در فضایی کاملاً سالم، دموکراتیک و مبتنی بر نظر نمایندگان صورت گرفت اما از برخی همکارانم که دموکراسی را به رنگ سیاه و سفید تقسیم کرده‌اند، گله دارم. وی ادامه داد: از نگاه این دسته از همکاران، اگر دموکراسی به‌نفع آنها باشد سفید و اگر به‌نفع آنها نباشد بد و سیاه است. ما توقع نداشتیم که چنین موضع‌گیری‌هایی برای انتخابات بدون حاشیه و در کمال آزادی هیئت رئیسه، صورت گیرد. رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان "ما از قبل هم شاهد سم‌پاشی‌هایی از سوی برخی افراد در شورای شهر بودیم" تصریح کرد: برخی از دوستان ورزشکاران را به باد توهین و تحقیر گرفتند و موضوعاتی مطرح کردند که فضای انتخابات را از مسیر اصلی خود خارج کنند. وی گفت: اما انتخابات در یک مسیر کاملاً آزاد و روشن حرکت کرد، البته برآورد ما هم این بود که چنین اتفاقی رخ خواهد دارد ولی فکر می‌کنم همه باید به ملزومات دموکراسی تن بدهیم و صلاح نیست هرجا با موفقیت مواجه نشدیم همه حرکت‌های شکل گرفته را با تشکیک مواجه کنیم.


جریمه خسرو حیدری به دلیل حضور در برنامه 90

خسرو حیدری برای اینکه به برنامه ۹۰ رفت از سوی باشگاه استقلال ۳ میلیون تومان جریمه شد! خسرو حیدری از این شاکی بود که برای رفتنش به برنامه ۹۰ از سوی مسئولان باشگاه استقلال اعلام شده که ۳ میلیون تومان جریمه می شود. او در حین برنامه ۹۰ و در حالی که در استودیوی برنامه نشسته بود، از سوی روابط عمومی باشگاه مطلع می شود که برای عدم هماهنگی با باشگاه ۳ میلیون تومان جریمه می شود. این اتفاق درحالی افتاده که خسرو از تیم ملی به این برنامه رفته بود و فردوسی پور برای حضور خسرو در حین اردوی تیم ملی، مجوزهای لازم را از کارلوس کی‌روش گرفته بود. به گفته نزدیکان حیدری، فردوسی پور به قدری از این اتفاق شاکی شده بود که می خواست این مسئله را روی آنتن بگوید.


سکه های مهدی هاشمی برای رشوه دادن بوده است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه زندان به آسایشگاهی برای توطئه های آقازاده جنجالی تبدیل شده گفت:قوه قضائیه و نهادهای امنیتی باید کنترل بیشتری روی این متهم داشته باشند. مرتضی حسینی به مهر گفت: آن سکه ها برای رشوه دادن بوده است تا در زندان نیز همه را بخرد و مقاصد خود را پیش ببرد.


13 خودروی مدل بالا و کلی باغ با کیف قاپی

در پی دستگیری اعضای چندین گروه از سارقین خشن که به انواع شیوه و شگردهای "کیف قاپی"، "زورگیری از عابرین پیاده"، "گردنبند قاپی"، "زورگیری به شیوه ایجاد تصادف ساختگی" و "سرقت های به عنف منازل" اقدام به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین سایر شهر و استان های کشور بویژه در حاشیه تهران کرده بودند و با اعتراف صریح تمامی متهمین مبنی بر اینکه سرکردگی تمامی این گروه های سرقت با شخصی بنام امیر بوده است، دستگیری این شخص به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. سرکرده این باند که معروف به امیر خوشگله است با ریاست چندین باند کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت منازل، گردنبند قاپی و ...، اقدام به خرید ۱۳ خودروی مدل بالای خارجی و تعدادی باغ و ملک کرده بود.


هیچ گاه نگفتیم احمدی نژاد رئیس جمهور نبود

محمدرضا خاتمی فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم در گفتگو با وب سایت جماران گفت: من شخصا خیلی امیدوار به آینده هستم و آینده را روشن می‌بینم؛ چون به اراده و قدرت ملت ایران و خرد جمعی او ایمان دارم. اما مردم ما این نگرانی‌ها و این دغدغه‌ها را دارند. من معتقدم باید به مردم حق داد و ما به عنوان کسانی که علاقه‌مند به این نظام هستیم باید به این نکته توجه کنیم که مردم از ما راضی نیستند نارضایتی مردم را نباید به معنای یأس انها تلقی کرد اگر مسئولان نظام کاری نکنند، آنوقت خود مردم دست به کار خواهند شد. الآن من با روندی که در کل می‌بینم، هر کسی که سرش به تنش بیارزد مارک برانداز می‌خورد، مارک جاسوس و ضدانقلاب و وابسته می‌خورد؛ هر نوعی شده این برچسب را به فرد می‌زنند. الآن شما در تعیین رؤسای دانشگاه‌ها ببینید شایسته‌ترین آدم‌های ما به بهانه‌های مختلف کنار گذاشته می‌شوند، وزیر می‌خواهیم تعیین کنیم شایسته‌ترین آدمهایی که برای وزارت بودند چه برخوردی با آنها شد؟ آدم اگر می‌خواهد یک کار بزرگ کند آدم‌های بزرگ لازم دارد. نمی‌شود با آدم‌های متوسط و کوچک کارهای بزرگ انجام داد. الآن یک عده‌ای هستند که متأسفانه امکانات و زور و قدرت دارند، ولی آدمهای کوچولویی هستند و آدم‌های بزرگ را نمی‌پسندند. دولت اصلاحات هم اینچنین بود که می‌خواست حیاط خلوت‌های حکومت را کم کند؛ مثلا آقای خاتمی می‌گفت بودجه ویژه ریاست‌جمهوری باید بیاید در مجلس تصویب شود و آشکار باشد. امام می‌گویند "مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند"، "میزان رأی ملت است"، اینها یعنی اینکه انتخابات برگزار می‌کنیم تا بفهمیم مردم چه می‌خواهند، وقتی مردم یک چیزی را خواستند آن باید حاکم باشد، نه اینکه من بگویم چون من در حکومت قبل از شما بودم، مردم بی‌خود گفتند، شما هم بی‌خود نماینده شدید، نمی‌گذارم این کار را کنید، دعوا راه بیندازیم، کارهای دیگر کنیم. در مقابل چنین طرز فکری، اگر نماینده ملت عقب بنشیند و بگوید شما راست می‌گویید ما کارهای‌مان را پیگیری نمی‌کنیم. به نظر من، خیانت به آرای ملت است. سال 84 به هر دلیلی آقای احمدی‌نژاد انتخاب شد، اولین کاری که کردیم گفتیم آقای احمدی‌نژاد نماینده مردم است باید به او اجازه دهیم برنامه‌هایی که گفته پیش ببرد. انتقاد می‌کردیم و می‌گفتیم این برنامه‌ها مخرب است، ایراد دارد؛ اما مدعی نبودیم، حرف‌ها در حد نقد بود. می‌گفتیم باید مجال و امکان داد. وقتی هم دیدیم این برنامه‌ها بنیاد ایران و اساس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده، داد هم زدیم؛ اما هیچ‌وقت نگفتیم او رئیس جمهور نیست.


حضور اعضای حزب اعتماد ملی در انتخابات

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برای حضور در عرصه‌ رقابت‌ دهمین دوره انتخابات مجلی شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند. محمد جواد حق شناس با اشاره به این که بسیاری از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی سابقه طولانی در مجلس شورای اسلامی دادند اظهار کرد: اعضای برخی احزاب اصلاح طلب بیشتر سابقه حضور در دولت را دارند اما دبیرکل، قائم مقام، هیات موسسه و بسیاری از اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی سا‌لها عضو مجلس بوده‌اند. این فعال سیاسی افزود: ما فعلا قصد نداریم اسامی افرادی که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند را رسانه‌ای کنیم.


کارگردان پدر خوانده به تماشای فیلم مجیدی رفت

نمایش خصوصی فیلم محمد رسول الله (ص)در بنیاد فیلم آمریکا American Film Institute توسط ویتوریو استورارو فیلمبردار نامی فیلم محمد رسول الله (ص) برای گروهی 135 نفره از دست اندرکاران و فیلمبرداران نامی در لس آنجلس، برگزار شد و با استقبال بی سابقه از این فیلم روبرو شد . به گفته استورارو، جمعیت به حدی بود که تعداد زیادی موفق به دیدن فیلم نشدند. از جمله افراد صاحب نام که در نمایش اختصاصی حضور داشتند فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان سه گانه پدر خوانده، بود که فیلم را بسیار تحسین کرد. تماشاگران مراتب علاقمندی و احساس خود را به این فیلم ابراز داشتند. بسیاری معتقد بودند که این فیلم ظرفیت بزرگی را برای برقراری صلح میان ادیان مختلف دارد.


مرگ بر آمریکا به دیوار های لانه جاسوسی برگشت

ظهر یکشنبه فردا نیوز در خبر اعلام کرد که شعار مرگ بر آمریکا از دیوار های سفارت سابق آمریکا پاک شده است، در پی این خبر و بازتاب های امروز بعد از ظهر طی اقدامی این شعار بار دیگر به دیوار های این مکان بازگشت.

چهارشنبه

جوانترین عضو مجلس خبرگان استعفا داد

ایرنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری از نمایندگی خود استعفا کرد.وی امروز متن استعفای خود را به هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تحویل داده است.گفته می شود علت استعفا، عدم شرایط لازم برای انجام وظایف نمایندگی بوده است.حجت الاسلام و المسلمین حسن نمازی متولد ۱۳۵۴ نماینده دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری از استان آذربایجان غربی است. وی جوان ترین عضو خبرگان رهبری و رییس دفتر و فرزند آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان است.


ورود روحانی به منطقه فراموش شده عربی

روزنامه العرب نوشت ایران بر اساس منافع خود به دنبال باز کردن صفحه جدیدی در روابط با کشورهای مغرب عربی است. این روزنامه چاپ لندن در مقاله خود تحت عنوان « سفر ظریف به مغرب عربی » به قلم امین بن مسعود نوشت: امروز « ایران روحانی » به دنبال باز کردن صفحه جدیدی از روابط دیپماتیک،‌ بر مبنای ورود به فضای ژئوپولیتیک است که مقامات قبلی ایران آن ( فضا ) را « منطقه فراموش شده » قلمداد می کردند. سفر ظریف به مغرب عربی ،‌ یکی از نادرترین سفرهایی است که رئیس دیپلماسی ایران آن را صورت می دهد. نگاه تهران همیشه به سمت خاورمیانه بوده است چون عمق ژئوراهبردیش بر اساس احزاب سیاسی و طیفهای حزبی شیعه بوده است که در لبنان ،‌ یمن و عراق مستقر هستند و تهران به خاطر این گروهها توانسته است جای پای محکمی در منطقه برای خود ایجاد کند و در تمامی پرونده های منطقه ، مهره اصلی قلمداد شود.نویسنده با اشاره به این که حضور اقتصادی ایران در بخش جنوبی قاره آفریقا بعد از سفرهای محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین تقویت شده است می افزاید ورود ایران به قاره آفریقا به سبب دو واقعیت حتمی بود: اول به سبب رقابت با اسرائیل و دیگری به این سبب که حضور ایران در این قاره به دلیل ملاحظات مختلف سیاسی ،‌فرهنگی و راهبردی شامل بخش شمالی آن که کشورهای مغرب عربی حضور دارند نمی شد.


ترکیب جدید روحانی، هاشمی و رئیس اصلاحات برای انتخابات

ترکیب جدید انتخاباتی حلقه اعتدال و جریان اصلاحات تعیین شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در یک طراحی قرار است هر کدام از سه شخصیت اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و رییس دولت اصلاحات نمایندگانی را به عنوان تعیین تکلیف فهرست انتخاباتی معرفی نمایند.گفته می شود تا کنون در بین حلقه اطرافیان اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد شیخ قدرت علیخانی،‌ محمد هاشمی و غلامحسین کرباسچی، در حلقه اطرافیان حسن روحانی در مورد علی یونسی، محمد نهاوندیان، حسین فریدون،‌ حسام آشنا و صالحی امیری و در حلقه اطارفیان رییس دولت اصلاحات در مورد عبدالواحد موسوی لاری، مجید انصاری و صفدر حسینی تصمیم گیری شده است.احتمالا از هر ضلع دو تا سه نفر انتخاب خواهند شد.قرار است این شورای 6 یا 9 نفره، فهرست انتخاباتی اعتدال- اصلاح طلبی را نهایی نمایند و اختلافات خود را در همان جمع حل نمایند و کاری به این سه شخصیت نداشته باشند.


بعد از 2 سال زلزله‌زدگان آذربایجانی همچنان بدون خانه!

دبیر علمی کنگره حوادث و بلایا بسیج جامعه پزشکی گفت: منابع زیادی از بودجه کشور به زلزله‌زدگان آذربایجان اختصاص داده شد اما به‌دلیل عدم نظارت و سوءاستفاده‌های صورت گرفته زلزله‌زدگان همچنان بی‌خانه مانده‌اند. حمیدرضا خانکه در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: معمولا پس از اینکه حوادثی اتفاق می‌افتد گروه‌های مختلف جمعیتی و مدیران منطقه به‌سوی شناسایی و تامین نیازهای مردم حرکت می‌کنند تا آنها را به زندگی عادی و طبیعی خود بازگردانند. در کشور ما نیز خوشبختانه این حس همکاری وجود دارد و اگر حادثه‌ای رخ دهد، مسئولین می‌شتابند تا بتوانند دردهای مردم را تسکین دهند.وی پیرامون زلزله آذربایجان گفت: اکنون بیش از دو سال است که از زلزله آذربایجان می‌گذرد و در آخرین بازدیدی که من از مناطق زلزله‌زده داشتم شرایط حاکی از این بود که بودجه‌ اختصاص یافته از هزینه دولت و بیت‌المال جهت بازسازی خسارت‌های وارده، رضایت مردم را حاصل نکرده است. متاسفانه نیازهای مردم همچنان برآورده نشده باقی مانده و استانداردهای لازم رعایت نشده است.


گاف روزنامه آرمان

روزنامه آرمان در شماره امروز به جای عکس بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تصویر یوکیو آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتشر کرده است!روزنامه آرمان در شماره 2842 امروز چهارشنبه 11 شهریورماه 1394 در صفحه نخست مطلبی را تحت عنوان "دبیر کل سازمان ملل به تهران می‌آید" به چاپ رسانده است که به جای انتشار عکس بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، تصویر یوکیو آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتشر کرده است!

چهارشنبه

دلیلی متفاوت برای تخریب آثار باستانی سوریه

میشائیل زومر، استاد دانشگاه در دانشگاه اولدنبورگ به یکی دیگر از دلایل انهدام معابد پالمیرا توسط داعش اشاره کرده و گفته: «خاندان اسد به زنوبیا (به عربی زباء) ملکه افسانه‌ای پالمیرا که بر ضد روم شورید و آسیای کوچک و مصر را به قلمرویش افزود، افتخار می‌کنند. آن‌ها در سال‌های گذشته همواره تلاش کرده‌اند احساسات ملی‌گرایانه را در سوری‌ها برانگیزند. به همین دلیل داعش با انهدام پالمیرا قصد دارد یکی از نمادهای فرهنگی مورد تأیید علوی‌ها را از بین ببرد و پیروزی‌اش بر آن‌ها را نمادین کند. به این جهت این ویرانگری فرهنگی از یک سویه تبلیغی بر ضد خاندان اسد هم برخوردار است.»


هر سال ده میلیارد دلار قاچاق دارو و غذا!

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو گفته: 55 درصد از اقلام حوزه دارو و غذا در داخل کشور تولید می شود و بقیه یا از واردات است یا قاچاق که لزوم هوشیاری ما را در برابر قاچاقچیان نشان می دهد. قاچاق، در حوزه سلامت کمترین میزان، در حوزه بهداشت و سلامت مربوط به دارو و بیشترین میزان قاچاق در بخش لوازم و مواد آرایشی و بهداشتی است. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه ارزش بازار غذا در ایران افزون بر 40 میلیارد دلار برآورد می شود افزود: این حوزه گسترده می طلبد که مدیران نظارت بر مواد غذایی، دارو، مواد آرایشی و بهداشتی نظارت جامع تری داشته باشند. بخش عمده قاچاق در حوزه غذا، دارو و مواد آرایشی و بهداشتی از بازارچه های مرزی وارد کشور می شود و بخشی دیگر هم با اعمال تقلب در گمرک یا از راه دریا وارد کشور می شود که در هر صورت لازم است نسبت به این مجراها مراقب باشیم. شبکه توزیع اقلام قاچاق درست مانند شبکه رسمی و موثر کشور عمل می کند.


ادامه ماجرای روزنامه اصلاح‌طلب و دکل 87 میلیون دلاری

خبرگزاری فارس نوشته: پیش از آنکه اوایل هفته جاری یکی از دلالان دکل حفاری 87 میلیون دلاری مشهور به دکل گم شده توسط نیروهای امنیتی و با دستور قوه قضاییه بازداشت شود روزنامه اصلاح طلب شرق در اقدامی قابل تامل با (م.ش) دلال بازداشت شده مصاحبه کرده و عملا در این مصاحبه وی را از شراکت در ماجرای خرید دکل گمشده تبرئه کرد. پس از گذشت 2 روز از دستگیری این فرد، روزنامه شرق در اقدامی دیگر امروز مصاحبه‌ای را با رضا طباطبایی دلال مشهور دکل حفاری منتشر می‌کند که در این مصاحبه تفصیلی نیز به دنبال تطهیر این دلال فراری دکل است.گفت و گو با این دلال تلفنی و از راه دور و در حالی صورت گرفته که طباطبایی در دوبی به سر می‌برد و حاضر به بازگشت به ایران نیست، علاوه بر این در محافل نفتی شنیده می‌شود قرار است طباطبایی از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب قرار گیرد.نکته قابل تامل در این مصاحبه که حتما در ذهن مخاطب سوال ایجاد می‌کند این است که که چرا مصاحبه کننده هیچ سوالی در خصوص نحوه عملکرد وی سوال نکرده و عملا به این دلال فراری اجازه داده است که هرچه می خواهد بگوید و کاملا خود را از اتهاماتی که به او وارد است تبرئه کند.


ایجاد تنفر از ایران در کتاب‌های درسی ابتدایی آذربایجان

«اورخان محمداف» یکی از اتباع آذربایجان که به ایران آمده و به تحصیل علوم دینی مشغول است؛ در حاشیه خبر سفر آیت‌الله نوری همدانی به این کشور در بخشی از مطلبی که توسط مجله الکترونیک اخوت منتشر شده، نوشته: در رسانه هایشان شرایط را به گونه ای رقم زده اند که هرکس شیعه متدین است مساوی ایران است و ایران مساوی ارمنستان و مواد مخدر! الان در آذربایجان شبکه تلویزیونی نداریم که علیه ایران صحبت نکند!از کلاس چهارم و پنجم ابتدایی ذهن دانش آموز را پر می کنند از مطالب ضد فارس ها! همین الان در کتب درسی پنجم ابتدایی داستانی هست که دعوای فارس و ترک را روایت می کند و در آن فارس ها به ترک ها ظلم می کنند و در نهایت هم شکست می خورند. یعنی دارند از کودکی تنفر از ایران را القا می کنند. حکومت می گوید کسانی که ایران را از نظر ایدئولوژیک قبول دارند 10 درصد است. البته خود حکومت قبلا آمارهای کمتری می داد. محبوبیت آمریکا و اسرائیل هم پایین آمده. این یعنی اتفاقات خوبی -هرچند اندک- افتاده است. حکومت اعلام می کند که الان 15 درصد جوانان متدین هستند و به مسجد می روند. این رقم برای کشوری که 150 سال زیر سلطه کفار و کمونیست ها بوده و با گوشت خوک و مشروب بزرگ شده است، رقم بالایی است.


ادعای جان دادن یک زن به دلیل نداشتن هزینه زایمان

در حادثه ای دردناک زن فقیری بدلیل نداشتن پول برای بیمارستان جان خود را از دست داد. سایت روز نو مدعی شده است که در بیمارستانی در شهرستان سلماس از توابع استان آذربایجان غربی،یک زن حامله که به تشخیص دکتر باید با عمل جراحی فرزند خود را به دنیا می آورد به خاطر نداشتن هزینه های عمل مجبور به زایمان طبیعی شده و جان خود را از دست داد.همسر این زن حامله به اسم "ولی" یک کارگر روزمزد بوده که می گوید بیمارستان برای عمل جراحی همسرم از من هزینه میلیونی خواسته و وقتی به آنها توضیح دادم که از عهده تامین چنین هزینه ای بر نمی آیم،همسرم را مجبور به زایمان طبیعی کردند که در بحبوحه تولد نوزاد جان خود را از دست داد.


پاسخ معین به ادعای نقشش در روی کار آمدن احمدی‌نژاد

وزیر اسبق علوم در پاسخ به این سوال که برخی اصلاح‌طلبان معتقدند اشتباه تاکتیکی و عدم انصراف شما در سال 84،‌ موجب تقسیم آرا و روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد شد، گفته: آماده انصراف از انتخابات بودم، اما متأسفانه از طرف دیگران پذیرفته نشد. در آن زمان جریان اصلاحات مدیریت نداشت، و رئیس دولت اصلاحات هم چون رئیس دولت بود نمی‌توانست از کاندیدایی حمایت کند و نقشی را که سال 1392 ایفا کرد، در آن سال هم ایفا کند. در سال 84 خود من دنبال این مسئله بودم و در یکی از سخنرانی‌هایم هم گفتم در هر مقطعی اگر بر پایه نظرسنجی احساس شود که گرایش عمومی به سمت کاندیدای اصلاح‌طلب دیگری است من به‌راحتی انصراف می‌دهم، برای اینکه من به خاطر ادای دین به جامعه آمده‌ام. این را اعلام کردم و به برخی از رقبای اصلی هم پیغام دادم که نظرسنجی انجام بدهیم و با توجه به گرایش عمومی، افراد به نفع دیگری کنار بکشند، اما متأسفانه از طرف آن‌ها پذیرفته نشد و این تقسیم آرا اتفاق افتاد. باید وقتی‌که می‌خواهیم داوری کنیم بدون داشتن اطلاعات کافی، مسائل 12 سال قبل را به‌سادگی با امروز مقایسه نکنیم، مسائل هر دوره زمانی را باید با شرایط خودش مدنظر قرار دهیم.


کشته شدن برادر خلیفه داعش در جنگ با ایران

"ویل مک کانتز" کارشناس ضد تروریسم به تازگی مقاله ای را منتشر کرده که در آن به گسترده ترین اطلاعات فاش شده تا کنون درباره زوایای زندگی مرموزانه و مخفیانه "ابوبکر البغدادی " خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش پرداخته است. مک کانتز که رییس پروژه روابط امریکا با کشورهای اسلامی در موسسه تحقیقاتی بروکینگز است در کتابی که به تازگی درباره داعش نوشته و منتشر خواهد شد و هم چنین با نگارش و چاپ مقاله ای در این باره به زوایای از زندگی بغدادی پرداخته است.

نشریه "بیزینس اینسایدر" در این باره اشاره می کند که "ابراهیم عواد ابراهیم البدری" یا همان "ابوبکر البغدادی" از زمان اعلام خلافت خودخوانده در سال 2014 میلادی تنها یک بار آن هم در مسجدی در موصل عراق ظاهر شده است. این نشریه در ادامه به جزئیات بیش تری از اطلاعات مربوط به زندگی بغدادی اشاره می کند: بغدادی در یک خانواده از طبقه متوسط رو به پایین رشد کرد. پدر او به تدریس در یک مسجد می پرداخت. او در نوجوانی قاری قرآن بود. خانواده بغدادی در ارتباط با رژیم بعثی تحت زمامداری "صدام حسین" بودند. دو تن از عموهای او در دستگاه امنیتی صدام حضور داشتند و دو تن از برادران او نیز در آن دوران در ارتش تحت رهبری صدام بودند. یکی از آنان در طول جنگ هشت ساله میان ایران و عراق در دهه 80 میلادی کشته شد.


چرایی احتمال لیست انتخاباتی مداحان

مصطفی خورسندی، مسئول کانون مداحان و شعرای آئینی کل کشور با بیان اینکه امیدواریم مجموعه اصولگرایی به این نکته توجه داشته باشند که به یک لیست واحد در انتخابات دست پیدا کنند، گفته: اگر لازم ببینیم بسیار پرقدرت و با اقتدار کامل وارد این عرصه خواهیم شد و آن وقت دیگر حضورمان را در حد چند نفر محدود نخواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت جمعیت عظیم 80 هزار نفری مداحان کشور در صورت لزوم بسیار قوی وارد عرصه انتخابات خواهیم شد.


واکنش به خبر تجاوز به مسافر ایرانی در دبی

یک منبع آگاه در وزارت خارجه پیرامون انتشار خبر تجاوز به مسافران ایرانی در دبی توضیحاتی ارائه کرد. طی روزهای اخیر مطلبی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه مسافران ایرانی در فرودگاه دبی مورد بازرسی نامتعارف همچون عریان کردن و ... قرار گرفتند در همین راستا یک منبع آگاه در وزارت امورخارجه گفت: تاکنون هیچ گزارش رسمی در خصوص این اخبار و شایعات از سوی نمایندگی‌های ما در دبی یا ابوضبی ارائه نشده است وی تصریح کرد: پیرامون این مسئله هیچ شهروندی به وزارت خارجه مراجعه نکرده و شکایتی مطرح ننموده است این منبع آگاه با اشاره به جدیت وزارت امورخارجه در برخورد با اینگونه مسائل تاکید کرد: به محض اینکه در این باره مطلبی به دستمان برسد قویا وارد عمل شده و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.


به این پرسپولیس بیچاره کمک کنید!

چهارشنبه


وقتی مربی تیم ملی عراق از کار ایرانی ها ایراد می گیرد

یحیی الوان سرمربی تیم عراق درباره اتفاقات به وجود آمده برای کرار ایرانی ها را مقصر می داند! اظهارات سرمربی تیم ملی عراق بسیار آزار دهنده است.یحیی الوان در آخرین مصاحبه خود دست به انتقاد از ایرانی ها زده و گفته است: « نمی دانم در فوتبال ایران چه خبر است که کرار اینگونه شده است؟ ما در عراق هیچ مشکلی با او نداشتیم.» جالب است که پس از به وجود آمدن حواشی زیاد حالا ایرانی ها مورد انتقاد مربی عراق قرار گرفته اند!


ماجرای عروسکی که مونیز به صالحی داد

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی درباره داستان تولد نوه‌اش و هدیه ارنست مونیز به او می‌گوید: «ماجرا از این قرار بود که ظاهرا یکی از خبرنگاران در تهران با خانواده ما تماس می‌گیرد و خبر تولد نوه مرا جویا می‌شود و اسمش را هم می‌پرسد. به گزاش خبرآنلاین، بعد از آن خبر رسانه‌ای شد و من خودم هم از انتشار آن در رسانه‌ها متعجب شدم. بعد از انتشار آن خبر، آقای مونیز در یکی از جلسات دوجانبه عروسکی با آرم دانشگاه ام‌آی‌تی به‌عنوان هدیه تولد نوه‌ام به من داد و گفت: باید هر دو کمک کنیم که او هم مانند پدربزرگش در ام‌آی‌تی تحصیل کند.


حضور ۲۳ گردان فضای مجازی سپاه تهران در رزمایش اقتدار ثارالله

همزمان با برگزاری رزمایش اقتدار ثارالله، گردان‌های فرهنگی سپاه تهران بزرگ حضور گسترده‌ای در این رزمایش خواهند داشت و با آفند و پدافند تخصصی در این حوزه در کنار نیروهای رزمی توان عملیاتی خود را به نمایش خواهند گذاشت. به گزارش فارس، گردان عملیات فرهنگی فضای مجازی سپاه تهران بزرگ به همراه هزاران خبرنگار بسیجی که در بیش از چهارصد باشگاه خبرنگاران عضویت دارند، در رزمایش اقتدار ثارالله ایفای نقش می‌کنند.


ادعای سایت اصلاح‌طلب درباره نگرانی علی لاریجانی

در ماه گذشته علی لاریجانی ،رییس مجلس دیداری خصوصی با یکی از مراجع تقلید در قم داشته است که پیرامون مسایل مختلف کشور با یکدیگر گفتگو کرده اند.به گزارش سایت روز نو ، گفته شده است که علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به انتخابات مجلس و اینکه دکتر روحانی،رییس جمهور توسط اصلاح طلبان محاصره شده است اظهار نگرانی کرده است.بنا براین گزارش ، رییس مجلس همچنین گفته است باید دکتر روحانی را به سمت خودمان بیاوریم و اشتباه ما این بود که در انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی را رها کردیم.لازم به ذکر است که این سخنان لاریجانی مورد تایید این مرجع تقلید قرار گرفته است.پس از این دیدار در برخی اظهار نظرهای اخیر علی لاریجانی حمایت از دولت حسن روحانی بیشتر شده است و در مجلس هم لاریجانی سعی دارد مانع آن شود تا نمایندگان دلواپس در کار دولت اخلال ایجاد کنند و به این صورت تلاش می کنند تا جریان اصولگرا را به دولت حسن روحانی نزدیکتر کنند.


کدام‌ مجرم ‌امنیتی ‌برای ‌آقازده ‌بیانیه ‌می‌نویسد؟

نامه نگاری ها و بیانیه نویسی اما به همین جا محدود نمی شود؛ نامه های منتشر شده از سوی خانواده و وکلای هاشمی تنها پیش زمینه ای برای انتشار یک بیانیه اصلی است؛ متنی که از سوی مهدی هاشمی منتشر خواهد شد. اما نکته قابل تامل آنجاست که این متن توسط خود مهدی تهیه نشده و یکی از مجرمان امنیتی آنرا تهیه کرده است. حمزه کرمی یکی از مدیران مهدی هاشمی در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مسئول سایت جمهوریت در ایام انتخابات سال ۸۸ همان کسی است که قرار شده بیانیه مهدی هاشمی توسط او نوشته شود. حمزه کرمی همان کسی است که در جریان دادگاه های پس از انتخابات سال ۸۸ در اعترافاتی صریح، از پولشویی مهدی هاشمی در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پرده برداشت. وی همچنین در اعترافات خود تصریح کرد: «با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری پول برداشت می‌شد و وی پس از انتخابات نهم به اقدامات خود ادامه داد.» این مجرم امنیتی همچنین ادامه داد: «باید بگویم که در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز مهدی هاشمی نقش موثری داشت. وی معتقد بود که انتخابات در ایران با پول بیت المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. جالب‌تر اینکه ظاهرا کرمی قرار است در بیانیه‌ خود مهدی هاشمی را تطهیر کند؛ ظاهرا بر اساس طراحی صورت گرفته قرار است موضوع کشف سکه از مهدی هاشمی به کارهای عام المنفعه و خیریه! نسبت داده شده و ادعا شود که قرار بوده این سکه ها در بین نیازمندان تقسیم شود؛ این درحالی است که هاشمی در حال حاضر به عنوان یک مفسد اقتصادی دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کند. نکته قابل تامل نیز این است که حمزه کرمی هم اکنون در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل است و به زودی می تواند به عنوان هیات علمی در این دانشگاه مشغول به کار شود؛ موضوعی که با قرار دادن آن در کنار بیانیه نویسی برای مهدی هاشمی، می تواند پاسخ های جالبی به برخی شبهات بدهد. حال باید دید این بیانیه و نامه نویسی توسط خانواده هاشمی تا کجا ادامه پیدا می کند و آیا قرار است افراد دیگری نظیر خود آیت الله نیز وارد این بازی شوند؟


امضاهای برجام بچه بازی و برای یادگاری است

سیدعباس عراقچی در نشست اخیر خود با کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس که مشروح آن امروز از شبکه خبر سیما پخش شد، در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان میهمان کمیسیون درباره امضاهای منتشر شده مقامات مذاکره کننده پای برجام در فضای مجازی و اشاره وی به سخنان رئیس‌جمهور که گفته بود چیزی را امضا نکرده‌ایم که به مجلس بفرستیم، اظهار داشت: امضاهای منتشر شده، امضاهای رسمی نیست. وی در توضیح ماجرا گفت: پس از پایان جلسه آخر مذاکرات و دست دادن مذاکره‌کنندگان با یکدیگر، آقای فابیوس (وزیر امور خارجه فرانسه) نسخه‌‌ای را که در اختیار داشت، به دست گرفت و از همه مذاکره‌کنندگان به عنوان یادگاری امضا گرفت؛ حتی غربی‌ها با هم عکس یادگاری گرفتیم. معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر امضاها رسمی بود، باید عنوان مسئولیت افراد نوشته می‌شد؛ مثلا محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یا جان‌کری وزیر خارجه آمریکا. عراقچی تاکید کرد: معلوم است که این امضاها بچه‌بازی است.


احمدی نژاد در اینستاگرام قوچان‌نژاد

چهارشنبه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس