بازدید 2358

کاهش شیوع ایدز در خون‌های اهدایی کشور

کد خبر: ۵۲۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 02 September 2015
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: با وجود افزایش آمار HIV در میان جمعیت، مشاهده ویروس این بیماری در میان اهدا کنندگان خون طی پنج سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر پورفتح‌اله با اشاره به رشد آمار HIV از 81 در 100هزار نفر به 96 در 100 هزار نفردر جامعه طی پنج سال گذشته، گفت: در چنین وضعیتی میزان شیوع HIV طی پنج سال در میان خون‌های اهدایی کاهش یافته است و از رقم چهار در 100هزار به کمتر از 3 در 100هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به جمعیت 500 هزار نفری اهدا کنندگان مستمر خون گفت: آمار شیوع HIV در این جمعیت بازهم کمتر است و حدود پنج دهم در 100هزار نفر است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی 500 هزار اهدا کننده مستمر را به مثابه نیروهای ویژه سلامت جامعه دانست و گفت: با مقایسه این گروه و گروه اهدا کنندگان بار اول که شیوع 9 مورد HIV در 100 هزار نفر آنان گزارش می‌شود، می‌توان به میزان بالای خود مراقبتی اهدا کنندگان مستمر پی برد.

وی اهدا کنندگان خون، خصوصا اهدا کنندگان مستمر را جامعه‌ای پاک و سالم دانست که با خود مراقبتی، سلامتی و پرهیز از رفتار پرخطر را در جامعه ترویج می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار