بازدید 2451

نتانیاهو: برای دیدار با عباس در رام الله آماده‌ام

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود توسعه شهرک سازی ها و تجاوزات این رژیم در قدس اشغالی و کرانه باختری تاکید کرد که برای سفر به شهر رام الله و اجرای مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان بدون پیش شرط آمادگی دارد.
کد خبر: ۵۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 02 September 2015
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود توسعه شهرک سازی ها و تجاوزات این رژیم در قدس اشغالی و کرانه باختری تاکید کرد که برای سفر به شهر رام الله و اجرای مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان بدون پیش شرط آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنیامین نتانیاهو روز گذشته در دیدار با اعضای جنبش زنان حامی صلح از تمایل خود برای بازگشت به میز مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

وی در این دیدار مدعی شد: من هیچ پیش شرطی برای ازسرگیری مذاکرات با فلسطینیان ندارم و حاضرم برای اجرای مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط به رام الله و یا هر مکان دیگری بروم.
نتانیاهو در عین حال گفت: ما خواهان اجرای مذاکرات با فلسطینیان هستیم و راه حل ممکن عبارت از دو دولت برای دو ملت است؛ دولت خلع سلاح شده فلسطینی که دولت یهودی را به رسمیت بشناسد و دیگری نیز دولت یهودی است.

وی همچنین به حاضرین در این نشست اظهار داشت که اگر قصد دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را دارید از قول من به عباس بگوئید که من برای دیدار با او آماده ام.
مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر آوریل سال گذشته پس از گذشت 9 ماه مذاکره تحت نظارت آمریکا، متوقف شد و دلیل آن هم مخالفت اسرائیل با آزادسازی مرحله چهارم اسرای قدیمی فلسطین بود و پس از توقف مذاکرات، تشکیلات خودگردان فلسطین به 15 معاهده و توافقنامه بین المللی پیوست.

پیش از این روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک منبع اسرائیلی نوشت که نتانیاهو در دیدار اخیر با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر اشغالی قدس، از تمایل خود برای ازسرگیری مذاکرات سازش با فلسطینیان با هدف دستیابی به توافقاتی درباره مرزهای شهرک هایی که قرار است در چارچوب توافق صلح آتی به اسرائیل ملحق شوند، خبر داده است.
در همین رابطه «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی گفت که اساس هر مذاکراتی، به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 و اینکه قدس پایتخت دولت مستقل فلسطین است.

وی گفت: آنچه مربوط به مسائل راه حل نهایی می‌شود، غیرقابل تقسیم بندی یا به تاخیر انداختن است و گذشته از آن توقف کامل شهرک سازی و آزادسازی اسرای مرحله چهارم که پیش از توافق اسلو به اسارت درآمده اند، ضروری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل