بازدید 4662

پس‌لرزه‌های اخیر هشدار دهنده است

کد خبر: ۵۲۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 02 September 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران باید شهر را مهیای بعد از بحران زلزله سازد، گفت: پس لرزه های اخیر می‌تواند هشداری در خصوص بحرانی عظیم باشد.

مجتبی رحماندوست در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پس لرزه‌های اخیر در تهران، گفت: سازمان مدیریت بحران باید آمادگی مقابله با حوادث را داشته و ظرفیت‌های لازم را در نیروهای خود ایجاد کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت مهیا سازی شهر برای مقابله با بحران، تصریح کرد: مهم ترین موضوع بعد از وقوع بحران دسترسی به مناطق مختلف است که در این زمینه لازم است سازمان مدیریت بحران به تدریج راه‌های دسترسی به مناطق بحرانی و گسل دار را فراهم کند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران در مهیاسازی شهر برای وقوع بحران باید در کنار مراکز برقی عادی، برق های اضطراری و اورژانسی را نیز فراهم سازد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران باید تمام آمادگی خود را برای زلزله مهیا سارد، گفت: با این حال نباید درباره وقوع زلزله اعلام عمومی صورت گیرد در واقع نباید مستقیما مردم را خبردار کرد اما به صورت غیرمستقیم و در قالب هشدار می توان آنها را آگاه ساخت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: سازمان مدیریت بحران باید فرض کند همواره زلزله اتفاق خواهد افتاد از این رو آمادگی خود را با این پیش فرض باید تطبیق دهد.

رحماندوست افزود: سازمان مدیریت بحران باید امکانات و اسکان‌های موقت برای زلزله‌زدگان را نیز فراهم سازد، حتی لازم است تا در حواشی پایتخت مجموعه‌هایی چون مسکن مهر را ایجاد کند تا در زمان زلزله مردم را بتوان پناه داد اما این مهیا بودن، نباید وسیله ای برای ایجاد نگرانی میان مردم باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پس لرزه‌های اخیر هشداری برای سازمان مدیریت بحران است، گفت: زلزله‌هایی با ریشتر پایین و پس لرزه هایی که اخیرا اتفاق افتاده می تواند هشداری در خصوص بحرانی عظیم باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل