بازدید 2953

دستگيري کلاهبردار اينترنتي از داخل زندان

کد خبر: ۵۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 02 September 2015
رئيس پليس فتا استان البرز از دستگيري متهمي که از داخل زندان با دسترسي به رمز دوم حساب هم سلوليش اقدام به برداشت 10 ميليوني از حساب به صورت خريد شارژ کرده بود، خبر داد.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ «يزدان نيکنام» در تشريح اين خبر گفت: چندي پيش زن جواني با در دست داشتن شکواييه‌اي از دادسراي ناحيه يک کرج به اين پليس مراجعه و از سرقت ميليوني از حسابش خبر داد.

نيکنام افزود: با بررسي‌هاي پليسي و استعلامات انجام شده مشخص شد که برداشت از حساب به صورت اينترنتي و خريد شارژ صورت گرفته است. رييس پليس فتا البرز خاطر نشان کرد: کارشناسان اين پليس با ردزني‌هاي سايبري و بکارگيري آخرين شيوه‌هاي نوين کشف جرم موفق شدند رد متهم را در يکي از زندانهاي کرج شناسايي کنند.

متهم با هماهنگي مقام قضايي و با رعايت تدابير امنيتي به پليس فتا منتقل و در رويارويي با شاکي به ناچار لب به اعتراف گشوده و پرده از سرقت اينترنتي 10 ميليون ريال از حساب شاکي اعتراف کرد.

متهم در تشريح ماجرا گفت: در ساعت ملاقات خانواده زندانيان، از مکالمه يکي از هم بنديهايم با همسرش متوجه شدم که وي درخواست وجه نقد از همسرش را دارد اما وي که پول نقد همراهش نبود به دنبال راهکاري براي انتقال وجه از حساب و نقد کردن وجه مورد نظر بود.

متهم که فرصت به دست آمده را براي برداشت اينترنتي از حساب شاکي مناسب مي‌ديد از هم بندش در زندان مي‌خواهد تا شماره کارت و رمز دوم حساب همسرش را در اختيار وي بگذارد تا اقدام به انتقال وجه به حساب خود کرده و در ضمن کارهاي بانکي وي را نيز انجام دهد که به اين وسيله مبلغ يک ميليون تومان به صورت خريد اينترنتي و خريد شارژ از حساب شاکي برداشت مي‌کند. سرهنگ نيکنام در پايان با هشدار به شهروندان از آنها خواست تا در هيچ شرايطي اطلاعات بانکي خود را در اختيار افراد غير قرار ندهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها