بازدید 4579

کم‌کاری مدیران‌استانی درمورد احیای دریاچه‌ارومیه

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه دولت با توجه به اعتبارات قابل توجهی برای این مهم در نظر گرفته است مصمم به احیای این دریاچه است اما اگر مدیران استانی به روند موجود ادامه دهند و در مقابل احیای دریاچه ارومیه بایستند مجبور هستم به شخص رئیس جمهور گزارش کنم.
کد خبر: ۵۲۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 02 September 2015
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه دولت با توجه به اعتبارات قابل توجهی برای این مهم در نظر گرفته است مصمم به احیای این دریاچه است اما اگر مدیران استانی به روند موجود ادامه دهند و در مقابل احیای دریاچه ارومیه بایستند مجبور هستم به شخص رئیس جمهور گزارش کنم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عیسی کلانتری، عصر امروز در شورای فرهنگی، اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: برخی از مدیران استانی فکر‌می‌کنند اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه منبعی برای کسری اعتباراتشان برای انجام کارهای عادی خود است.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای احیای دریاچه ارومیه افزود: دولت با توجه به اعتبارات قابل توجهی که طی سال گذشته و امسال برای این مهم در نظر گرفته است مصمم به احیای این دریاچه است اما اگر مدیران استانی به روند موجود ادامه دهند و در مقابل احیای دریاچه ارومیه بایستند مجبور هستم این موضوع را به شخص رئیس جمهور گزارش کنم.

کلانتری با بیان اینکه دولت با تمام توان احیای دریاچه ارومیه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور بارها در این خصوص با من تند صحبت کرده‌اند و خواستار پاسخگویی شده‌اند اما با روند موجود و عدم همت مدیران استانی دریاچه‌ای که امکان احیا دارد دیگر احیا نخواهد شد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: سالانه دو میلیارد متر مکعب برداشت اضافی از جیره آبی دریاچه ارومیه صورت گرفته و امروز اینگونه رفتارها دامن دریاچه را گرفته است.

وزارت نیرو در برابر رهاسازی آب از سد بوکان مقاومت می‌کند

کلانتری با انتقاد از برخی از رفتارهای مدیران وزارت نیرو گفت: با وجود اینکه مجوزهای لازم در خصوص رهاسازی 100 میلیون متر مکعب آب از سد بوکان صادر شده است متاسفانه برخی از مدیران امروز در امر تصمیم سازی جلوی کار را می‌گیرند.

وی گفت: حق آبه دریاچه ارومیه باید به آن برگرداده شود اما متاسفانه امروز مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی تلاش کافی در خصوص بازگرداندن این حق آبه را ندارد .

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، استان آذربایجان‌شرقی را در صدر خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه دانست و گفت: 93 درصد از خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه برای استان آذربایجان‌شرقی و تنها هفت درصد شامل حال استان آذربایجان‌غربی است.

کلانتری گفت: استان آذربایجان‌غربی در امر احیای دریاچه ارومیه موفق‌تر از استان آذربایجان شرقی عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تخلف در خصوص آب خیانت به مردم است گفت: متاسفانه مدیران استانی در مقابل متخلفان بخش آب و دزدان آب برخورد جدی ندارند و انتظار می‌رود مدیران استانی در این خصوص با قاطعیت برخورد کنند .

بهره‌برداری بیش از اندازه از آب‌های تجدید‌پذیر چالش جدی کشور

دبیرستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از حد مجاز از آب‌های تجدیدپذیر بهره‌برداری می‌شود، گفت: سقف بهره‌برداری از آب‌های تجدیدپذیر در دنیا 40درصد است در حالی که این رقم در کشور ما بیش از 80 درصد است .

کلانتری ادامه داد: سقف بهره‌برداری از آب‌های تجدیدپذیر در حوزه دریاچه ارومیه 70 درصد، خراسان رضوی بیش از 150 درصد، کرمان 120 درصد و 102 درصد است.

وی با اشاره به نابسامانی‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که بعد از خشک شدن دریاچه ارومیه گریبان کشور را خواهد گرفت،گفت: خشک شدن این دریاچه باعث مهاجرت بیش از سه الی چهارمیلیون نفر خواهد شد و دولت تلاش می‌کند تا جلوی این فاجعه گرفته شود.

کلانتری متذکر شد: همه برای احیای دریاچه ارومیه باید دست به دست هم دهیم چرا که اگر  وضعیت فعلی دریاچه ارومیه تا یک سال آینده حفظ نشود دیگر امکان احیا وجود نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل