بازدید 19718

انتخاب اولین سفیر کرد اهل سنت

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد بومی را از مطالبات مردم کردستان از دولت دانست و گفت: این مطالبه به تدریج در حال تحقق است و اولین سفیر کُرد اهل سنت از استان کردستان انتخاب شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
کد خبر: ۵۲۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 02 September 2015
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد بومی را از مطالبات مردم کردستان از دولت دانست و گفت: این مطالبه به تدریج در حال تحقق است و اولین سفیر کُرد اهل سنت از استان کردستان انتخاب شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش ایرنا علیرضا آشناگر روز سه شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان کردستان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در سنندج با اعلام اینکه تدریس زبان کُردی یکی از مطالبات مردم کردستان از دکتر روحانی بود اظهار کرد: این مطالبه در سفر رئیس جمهوری به استان محقق شد و از مهرماه امسال رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان دانشجو می پذیرد.

او همچنین موافقت با راه اندازی بخش کُردی خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان کردستان را به عنوان دیگر مطالبه محقق شده مردم کردستان از دکتر روحانی نام برد.

آشناگر در ادامه حفظ بی طرفی و جلب مشارکت مردم را تکلیف اصلی دولت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دانست و گفت: دولت خود را ملزم به رعایت این دو مورد مهم می داند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید زمینه برگزاری انتخابات حداکثری را فراهم کنیم افزود: برای تحقق این امر مهم نیازمند توسعه رقابت های جدی در عرصه هستیم.

او همچنین تاکید کرد همه کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند با حضور در صحنه انتخابات شایستگی های خود را عرضه نمایند تا مردم بتوانند از میان شایستگان افرادی را انتخاب کنند.
او بهترین انتخاب ها را در گرو مشارکت حداکثری مردم و برخاسته از خرد جمعی دانست و گفت: با توجه به مشارکت بالای مردم کردستان در انتخابات سال 92 ، در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز قطعا شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم استان خواهیم بود.
او همچنین به ارتباط خوب مردم و دولت در استان کردستان اشاره کرد و مصداق عینی آن را استقبال کم نظیر از دکتر روحانی در سفرش به استان در مردادماه امسال ذکر کرد.

آشناگر مشارکت مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را 64درصد اعلام کرد و افزود: در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری هزار و 376 شعبه اخذ رای فعال بود.

او همچنین گفت: براساس برآوردها یک میلیون و دو هزار نفر از مردم کردستان واجد رای دادن هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد ستاد انتخابات استان تشکیل شده و تاکنون پنج همایش با حضور فرمانداران و بخشداران به منظور افزایش سطح آگاهی بخشداران و تشریک مساعی با فرمانداران پیرامون مسایل انتخابات در استان برگزار شده است.
آشناگر افزود: تاکنون تحرک انتخاباتی 104 نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان رصد شده که از طیف مستقل، اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند.

این همایش با حضور 10 فرماندار و بیش از 30 بخشدار به مدت دو ساعت با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان در سنندج برگزار شد.

استان کردستان با 10 شهرستان، 31 بخش، 29 شهر و هزار و 702 روستا دارد دارای شش کرسی نمایندگی در قالب چنج حوزه در مجلس شورای اسلامی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر