بازدید 48876
از فاجعه گزارشِ دو گردشگر ایتالیایی تا پس گردنی به کارلوس و آویزان شدن به فیگو؛

گاهی لازم است خصیصه‌های ایرانی‌مان را برای خودمان نگه داریم!

از این روی می‌گوییم گزارش نوشته شده توسط این دو گردشگر، که انتشار وسیعی در رسانه‌های ایتالیایی داشت، فراتر از سیاه نمایی بود که می‌بینیم ماحصل سرکشی ایشان به گوشه گوشه های تهران، بازدید از دیدنی های اصفهان، کاشان و گشت و گذارِ مفصل در بسیاری از دیگر شهرهای کشورمان، گزارشی است که در آن صرفا از قصد تعرض به ایشان اشاره شده و...
کد خبر: ۵۲۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 01 September 2015
به نظر شما، آیا باید رفتارمان با افراد متفاوت، متفاوت باشد یا هر چه هستیم، همه جا همانجور باشیم؟ در واقعیت چگونه است؟ آیا بروز دادن یک رفتار در همه جا نشانه یکرنگی و صمیمیت است یا بی‌نزاکتی و خدای نکرده، نسنجیده رفتار کردن؟ لطفا در این پرسش ها غور کنید و بعد به ادامه مطلب بروید.

پرده اول: ایران-ایتالیا

به گزارش «تابناک»، طی هفته‌های گذشته و در حالی که ما و شما مشغول زندگی عادی و روزمره خود بودیم و چه بسا از دنیای خارج مرزهای کشورمان، جز از دریچه اخبار معمول، خبر نداشتیم، در ایتالیا داستانی نقل می‌شد که هم مربوط به کشور ما بود و هم اینقدر زشت و زننده بود که منجر به شکل گیری واکنش های متعددی علیه کشورمان شد.

ماجرا از این قرار بود که دو خانم گردشگر ایتالیایی که به کشورمان سفر کرده بودند -و از قضا یکی از ایشان مجری برنامه های تلویزیونی و روزنامه نگاری مشهور در کشورشان به شمار می‌آید،- در انتهای سفرشان، وقتی از چندین شهر بزرگ و دیدنی کشورمان بازدید کردند، گزارشی از تجربیات سفرشان نوشتند که اگر «سیاه نمایی» لقبش دهیم، به نظر می‌رسد در حق این واژه کوتاهی کرده‌ایم!

از این رو می‌گوییم گزارش نوشته شده توسط این زنان که انتشار وسیعی در رسانه‌های ایتالیایی داشت و حتی تیتر یک برخی روزنامه های این کشور شد، فراتر از سیاه نمایی بود که می‌بینیم ماحصل سرکشی ایشان به گوشه گوشه های تهران، بازدید از دیدنی های اصفهان، کاشان و گشت و گذارِ مفصل در بسیاری از دیگر شهرهای کشورمان، گزارشی است که در آن به صرفا از قصد تعرض به ایشان به کرات در همه جا اشاره شده است؛ آنقدر که حتی مستخدم مسجد هم... .

داستانی غیر قابل باور که حتی دیگر گردشگران ایتالیایی را هم مجاب کرده به آن واکنش نشان دهند و بر این اساس چند روزی است که فضای مجازی در این کشور پر شده از فیلم هایی که زنان ایتالیایی که در کشورمان ساکن هستند یا به ایران سفر کرده‌اند، از حضور راحت و آزادانه خود در اماکن مختلف در کشورمان فیلم می‌گیرند تا ثابت کنند که آن گزارش سیاه نمایی بوده، در دفاع از ایران گزارش می‌نویسند و مدعی هستند که اگر ناراستی‌ در ایران دیده می‌شود، در همان حد و اندازه‌ای است که در ایتالیا و دیگر کشورها می‌توان دید و خلاصه تلاش دارند روایت منصفانه‌ای از ایران ارائه دهند تا ثابت شود که آن گزارش کذایی، تا چه اندازه جهت دار و غیر واقعی بوده.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که داستان ایتالیایی ها و روایتشان از ایران چون به یک گزارش نادرست و پر اشکال، گره خورده، بهتر است بگذاریم مشمول زمان شده و با اقدامات مسئولان ایرانی و ایتالیایی، وضعیت عادی شود. 


پرده دوم: ایران- برزیل

همزمان با شیطنت گزارشگر ایتالیایی در رسانه‌های کشورش ـ که عده زیادی از مردمان این دیار را علیه کشورمان شوراند ـ اتفاقی در کشورمان در کانون توجهات قرار داشت که از جنس متفاوتی بود؛ بازی فوتبال دو تیم ستارگان جهان و ستارگان ایران، که هدفش خیر و اهدای عواید ناشی از آن به بیماران مبتلا به ام اس بود و شوق و ذوقی خاص برای دیدن ستارگان سابق مستطیل سبز در کشورمان برانگیخته بود.

این اتفاق اینقدر خوب بود که پرتماشاگرترین برنامه تلویزیونی، یعنی «نود»، به این مناسبت ویژه برنامه تدارک دید و روزنامه‌های پر شمار ورزشی هم چندین روز، تیترهای خود را به این اتفاق و حواشی آن معطوف کردند تا در این زمینه از قافله رسانه ملی جا نمانند. گویی همه از رقم خوردن این اتفاق خرسند بودیم؛ از دیدن چهره‌های مشهور دنیای فوتبال در کشورمان تا تقابل این ستاره ها با ستارهای ایرانی فوتبال که شاید در تصوراتمان هم، وقوعش را باور نمی‌کردیم.

اما هر چه اغلبمان از شکل گیری این مسابقه خوشحال بودیم و اخبار مرتبط با آن را پیگیری می‌کردیم، بودند کسانی که خیالات خام به سرشان زده بود و آنقدر به خودشان فکر می‌کردند که از خود بی خود شده و اتفاقات عجیب رقم بزنند؛ یکی آن هموطنی که به فرودگاه رفت تا در شب استقبال از روبرتو کارلوس، دفاع چپ مشهور تیم ملی برزیل و باشگاه رئال مادرید در سالهای نه چندان دور، خودش را به او رسانده و یکی از زشت ترین استقبال های تاریخ را رقم بزند!

ابتدا باورش سخت بود که بپذیریم کسی برای پس گردنی زدن به کارلوس خودش را به فرودگاه رسانده و این کار زشت را انجام داده باشد ولی متأسفانه واقعیت داشت؛ اقدامی به غایت زشت که از یک شرط بندی و کل کل دوستانه شروع شده بود، روی داده و اختیار کنترل عواقب آن از دست همه خارج شده بود و اگر کارلوس هر تصمیمی غیر از گذشت از این موضوع و سهوی خواندن آن می‌گرفت، معلوم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد.

کافی بود کارلوس واکنش تند نشان دهد یا حتی تصمیم به بازگشت به کشورش بگیرد تا همین تصمیم، سفر دیگر بازیکنان تیم ستارگان جهان ـ که در آن زمان هنوز انجام نشده بود ـ را لغو کند تا ما بمانیم و یک دنیا آبروریزی، به ویژه که قبل از آن، دو گردشگر ایتالیایی حسابی شبهه افکنی کرده و افکار عمومی را در بخشی از اروپا علیه کشورمان مسموم کرده بودند.

پرده سوم: ایران-پرتغال

اما هر چه دیدار ستارگان ایران و جهان تا اینجای کار به خیر گذشته بود، باز نمی‌شد خیالمان از بابت ادامه راه راحت باشد، به ویژه آنکه تا دلتان بخواهد در بی نظمی در برگزاری رویدادهای مختلف، سابقه ناخوبی داریم؛ اتفاقی که این بار هم رخ داد.

هنگامی که ستارگان جهان به ورزشگاه رسیدند، پیرمرد تماشاگری که از دیدن فیگو ذوق کرده بود، خود را به این ستارهِ نام آشنای فوتبال رساند و شروع به بوسیدنش کرد تا این بازیکن پرتغالی شوک زده شود؛ شوکی که تازه به برگزار کنندگان این دیدار هم منتقل می‌شد تا مجاب شوند از اینجا به بعد، مانع از نزدیک شدن مشتاقان به فیگو شوند، زیرا این بازیکن هیچ تمایلی به این ماچ و بوسه ها نداشت.

البته این اتفاق هم به جایی مخابره نشد و فیگو هم در واکنش به این اتفاق، موضع گیری نکرد، ولی به واسطه همراهانش نشان داد که دوست ندارد چنین صحنه‌ای تکرار شود؛ درست مثل مصاحبه مطبوعاتی قبل از این بازی که وقتی خبرنگاری از وی پرسید، آیا هنوز از حسین کعبی بابت لگدی که در دیدار ایران ـ پرتغال در جام جهانی به صورت وی زده بود، دلگیر است که در جواب گفت: «لطفا این را نپرسید چون دوست ندارم درباره آن ماجرا چیزی بگویم. دیشب هم در هتل فیلمی پخش کردند که آن اتفاق را هم در آن گنجانده بودند...».

گویی وزن دیدار دوستانه آنقدر زیاد بود که همه این حواشی را چال کند و نگذارد که اتفاق ناخوشایندی رخ دهد. هم این حوادث و هم آن صحنه عجیبی که ملاقلی پور، کارگردان جوان سینمای کشورمان رقم زد تا این دیدار دوستانه برای لحظاتی قطع شده و همه مات و مبهوت شوند!

بله! این عضو جامعه فرهنگی کشور هم که به کم کردن سانس های اکران فیلمش در سینماها اعتراض داشت، از میان همه واکنش های معقول و عاقلانه‌، پوشیدن تی شرتی که نام فیلمش روی آن درج شده بود را انتخاب کرده بود تا خود را به استادیوم برساند و به فاصله چند ساعت از زدن پس گردنی به کارلوس در فرودگاه، آن رویداد را به نوع دیگری تکرار کند؛ آن هم مقابل دوربین های تلویزیونی!

ملاقلی پور در حالی که فریاد می‌زد، به وسط زمین چمن استادیوم دوید تا بگوید به رفتاری که با فیلمش شده، معترض است. آنقدر معترض که حاضر است هر کاری برای نشان دادن اعتراضش انجام دهد؛ ولو به قیمت آبروی کشورمان یا گزک دادن به آن افرادی که داستان گردشگران مغرض ایتالیایی را باور کرده بودند.


پرده آخر: ایران-ایران

بدین ترتیب، گویی برخی از ما خواسته یا ناخواسته به تقابل با خودمان برخاسته‌ایم و آگاهانه یا ناآگاهانه در این مسیر گام برمی‌داریم، وگرنه کیست که نداند نتیجه نهایی سوءرفتار با اتباع دیگر کشورها، به ضرر جمعی خودمان تمام می‌شود، یا از تفاوت فرهنگ ها در سرزمین های مختلف، آگاهی نداشته باشد؟

نه اینکه بگوییم آن دو گردشگر ایتالیایی راست گفته‌اند یا حتی بخواهیم در میان صحبت هایِ جهت دارشان، راست و دروغش را جدا کنیم، ولی آیا اتفاقی که برای کارلوس در فرودگاه رخ داد، طبیعی و قابل قبول بود یا از هر جهت که بدان نگاه کنیم، لازم است تقبیح شود؟

اقدام کارگردان معترض چه؟ به نظر شما چه پس زمینه‌ای در ذهن این فرد موجب شد که چنین کاری کند؟ آیا اگر وی می‌دانست با رقم زدن این اتفاق، گیشه فیلم هایش کم رونق می‌شوند، چنین کاری می‌کرد؟ اگر می‌دانست که این نوع اعتراض برایش گران تمام خواهد شد، چه؟ اگر برای کشورمان گران تمام می‌شد، چه؟

شاید در این بین، بوسه های پیرمرد تماشاچی بر سر و صورت فیگو قابل قبول تر به نظر برسد، چراکه به نوعی به رسم و رسوم ایرانی بازمی‌گردد، ولی اگر ستاره پرتغالی چنین احساسی نداشته باشد، چه؟ در آن صورت مقصر کیست؟ اگر کسی از فرهنگی دیگر، این نوع ابراز احساسات ما را حمل بر بی ادبی کند، اشتباه کرده؟

نه اینکه پاسخ دادن به این دست پرسش ها راحت باشد یا توقع داشته باشیم همه به یک جواب یکسان در این زمینه برسیم، ولی آیا غیر از این است که اغلبمان می‌دانیم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد؟ چگونه است که وقتی قرار بر حضور در محیط اداری است، با ظاهر رسمی حضور می‌یابیم، در میهمانی ها لباس متفاوت از مراسم عزا به تن می‌کنیم، حتی در لحن سخن گفتن و نوشتنمان در محیط های مختلف تفاوت قائل می‌شویم، ولی گاه فراموش می‌کنیم در برخورد با خارجی هایی که به کشورمان می‌آیند، باید برخی نکات را رعایت کنیم؟

نه اینکه توقع داشته باشیم هموطنانمان با خارجی ها به گونه‌ای رفتار کنند که آنها تافته جدا بافته هستند؛ اما آیا نباید در مواجهه با ایشان مراقب آبروی کشورمان هم باشیم و دست کم رفتارهایی بروز ندهیم که نمی‌دانیم خوشایند ایشان هست یا خیر؟ باور کنیم همانگونه که رفتارهایی در خارجی ها می‌بینیم یا درباره شان می‌شنویم که برایشان عادی و برای ما ناخوشایند است، ممکن است برخی خصیصه های عادی ما هم برای آنها ناخوشایند باشد؛ همین!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴۷
انتشار یافته: ۱۱۴
از همه بیشتر واسه ملاقلی پور متاسفم...
این چه واکنشی بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
باید قبول کنیم که ما همینیم که وضع مملکتمون اینه.
هیچ تغییری با انکار بدست نمیاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
از دیشب ما رو بستند به پیامک رزمایش . خوب که چی .
اینها نتیجه بسته بودن در کشور به روی افراد معروف بوده که توی 10 سال گذشته اتفاق افتاد. خواهید دید که بعد از چند سال و انجام چندین بار از این گونه مراسم دیگه کسی بهش واکنشی نشون نمیده و مردم براشون عادی میشه.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
رفتاری که با شما شد رو تأیید نمی کنم ولی ممکنه از لباسی که به تن داشتید هم بگید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
جناب امیر
همین توجیهات امثال جنابعالی نتیجه اش شده یه مشت آدم بی فرهنگ عقب مونده ای که الان هستیم
ناشناس
| - |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
میشه بگی چرا هیچ وقت نظر منو پخش نمی کنی؟مشکلی دارین با من؟دیگه انگیزه ندارم بیام اینجا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
چرا از ابروریز که در امدن رونی کلمن برای کشور درست کردید چیزی نمی گویید
می خواستم بگم عین اتفاقی که برای توریست های ایتالیایی در مسجد افتاده برای من در میدان هفت تیر تهران در یک بعد از ظهر شلوغ افتاد. این اتفاق ها تجربه هایی است که مکرر برای زن ایرانی اتفاق می افته. پس اینقدر راحت تکذیب نکنین. من تک تک اون حرف ها رو باور می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
يا شما اشتباه مي كني يا ما زن غيرايراني هستيم؟ تعرض مكرر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مث خیلی از رفتارهایی که ما دوست نداریم کسی با ما انجام بده.
یادبگیریم.................
تیم والیبال خارجی که در ماه رمضان تا وقت افطار جلوی تماشاگر ما به احترام ماه رمضان آب نخوردن!!!!!!!!!!!
بی کلاسیم ندید بدید هستیم.یه خارجی می بینیم حتماً باید باهاش عکس بگیریم...
بهترین صحنه اتفاقا ملاقلی پور بود........
اینها همه بخاطر تعطیل بودن صنعت توریسم تو مملکتمونه. انقدر کسی نمیاد که وقتی هر از گاهی میاد میشه این.
بوسه های پیرمرد که از سادگی و نااشنایی اش با فرهنگ های دیگر است ولی پس گردنی زدن یک رفتار زننده است که از یک شعور بدوی بر می خیزد و رفتار ملاقلی پور هم تاسف بار است چرا که از یک چهره ای سرزده که درست یا نادرست به عنوان هنرمند شناخته می شود
بد نبودید می نوشتید در ایتالیا چه گفته شد که خود مردم قضاوت می کردند
اگه کسی آبروی کسی رو ببره مجازات داره... اینجوری نیست که هرکس هرجوری دلش می خواد با بقیه رفتار کنه... می شه از اون فرد شکایت کرد و اعاده حیثیت کرد... به نظرم کسانی مثل اون پسر نادون که پس گردنی زد هم مجازات بشه چون با آبروی ایران بازی کرده... اون کارگردان هم باید متنبه بشه چون خیلی بچه بازی کرد... می خوان ادای خارجی ها رو در آرن اما رسما گند می زنن
کارگردان مملکت ما رو ببین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
اتفاقا اصلا چیز غیر عادی نیست. همه چی مون باید به همه چی مون بیاد!!!!!!!!!!!!
خیلی گزینشی نوشتین, کامل بنویسین , مثلآ ایتالیایی ها چی گفتن
کلا شکستن حدود خودمون و نذاشتن هیچگونه احترامی به دیگرون رو صمیمیت فرض میکنیم،(فوری پسرخاله میشیم)
در حالی که نشانه بی تربیتی و بی فرهنگی ماست و چیزی جز نشان دادن چهره ای زشت از خودمون نیست.
راستى ياد گرفتين سرويس بهداشتى درست و نصب بكنيد؟
عجب باز خوبه یکی مثل شما اینها رو میگه وگرنه از خود پسندی و بافرهنگیمون تا حالا مرده بودیم
ممنون
به این میگن یه تحلیل خوب
عده بسیاری از هموطنان عقده دیده شدن و خودنمایی دارند. تفاوتی هم بین پیر و جوان نیست. کافیست دوربین یک شبکه خبری را ببینند تا دور خبرنگار حلقه بزنند و گاهی بدون دلیل او را نوازش یا ماچ کنند! هموطن عزیز، شما به اندازه کافی بزرگ هستی و نیازی به خودنمایی نداری پس این دفعه قبل از بروز رفتارهای کودکانه کمی فکر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
همونجا باید می خوابوندن و 10 تا پس گردنی جلوی کارلوس بهش می زدن تا ابروی مملکتو نبره
فاجعه!
فکر کنم همگی چشمانمان را بر این همه جنایتی که در کشور ایران توسط اوباش همین مرز و بوم رخ میدهد ، چه راحت بسته ایم
حالا کسی پیدا شده و آن را آشکارا بیان میکند، به تریج قبایمان برخورده
این فرهنگ مردم است که رو به کثیفی گرویده است
و روز به روز هم بدتر میشود، کافیست چشمتان را باز کنید و در جای جای ... را براحتی ببینید
رفتار احساسی و نسنجیده بدون ذره ای تفکر و تعقل در جای جای زندگی ما در طول روز وجود داره
اگر با خاطیان به شدت برخورد شود بقیه افراد که همچین تفکراتی دارن هم حساب کار دستشان خواهد آمد
من اسمشو گذاشتم سندرم توهم ایرانی!
اونی که داره فیگو رو ماچ میکنه باید از سنش خجالت بکشه....
بعد میگن در جوونا، احساسات بر عقل غلبه داره.... در این عکس دقیقا ثابت میشه که ترجیح احساسات بر عقل سن و سال سرش نمیشه و فقط بهانه است!!
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
باز خوبه فيگو بهش سيلي نزده.....در مورد افراد مشهور اين اتفاق افتاده ها.
وقتی محافظان عربستانی را در فرودگاه برای حفاظت از ستارگان جهان دیدیم، فقط عربها را مسخره کردیم!
حالا استقبال ما را با عربهای ... مقایسه کنید
و همچنین مهمان نوازیمان!
با پس گردنی از مهمان پذیرایی کردیم
خسته شدم اینقدر از رفتار برخی مثلاً هموطن خجالت کشیدم و حرص خوردم
رفتارمون با مسی
رفتارمون با ایوان زایتسف
رفتارمون با داور مسابقه با آرژانتین
رفتارمون با مجری قرعه کشی جام جهانی
و این دسته گل های جدید و هزاران مورد دیگه...
به خدا خسته شدم .
بعضی وقتها از ایرانی بودنمون و اینهمه ادعایی که داریم شرمنده میشم.
من اون مقاله رو‌به زبان اصلی خواندم و واقعا اقرار شده بود البته بگم به نظرم ۲۰-۳۰٪ داستان راست بوده ولی خوب همینجور که خودتان در جریانید کار روزنامه نگارها بزگ جلوه دادن هر داستانیه که این خانم خیلی شورش کردش ... میدنوم که باز هم نظر من رو پخش نمی کنیید هر دفعه دچار خو سانسوری بیشتری میشم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
اقرار شده بود ؟!!!! منظورتون اغراق نیست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
اغراق درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
بهتر است در کنار تسلط به زبان اصلی اون خانمها، کمی هم زبان و نگارش فارسی مطالعه فرمایید.
تابناک از درست گفتی کو گوش شنوا ...
مامتاسفانه رفتارهای چند گانه داریم جو گیر میشویم و.... ادم را بگیرد از جو گیری بهتر است .باید مسوولین حفاظت و مراقبت بیشتری از ابرویمان کنند....
من نمی دونم وقتی مسئولین ما بارها این بی جنبه بازی های مردم ایران رو دیدن چه اصراری دارن از اینجور مسابقه ها برگزار کنن؟؟؟؟؟ هم مردم شورش رو درآوردن هم طراحی اینجور مسابقه ها با این هزینه های هنگفت نه جالبه و نه مورد نیاز
آنقدر این مردم را از دنیا جدا کرده اید که ندید بدید شده اند.
ریشه این مسایل را در جای دیگری باید جست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
کاملا" موافقم .
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
تو هم جو گیر شدی ها

کی مردمو از دنیا جدا کرده؟

الکی یک چیزی میگی
خواهش میکنم نظر من را منتشر کنید
از اینکه این رفتار ها در شان مردم ایران نیست شکی نیست اما مسئولان کشور و سیاست های این عزیزان علت اصلی این اتفاقات هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
آقا چرا آسمون و ریسمون را بهم می بافی؟؟ این مورد دیگه ربطی به مسئولان نداره. از ماست که بر ماست.
بی جنبه ها
به نظر من یک تست بود تا ببینیم در چه حد و اندازه هستیم . تست مدیریت ، تست عواطف ، تست عقلانیت و تست اینکه چقدر فریفته آدم های خارجی هستیم و جقدر اعتماد به نفس داریم و ....
و باز هم ملت همیشه در صحنه...
تابناک حالا بیا جلو یه ماچ ازت بگیرم... اینم یه پس گردنی یابت پخش نکردن کامنتم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
بی تربیت. بی مزه.
در پاسخ و یا چه عرض کنم اقرارنامه باید گفت : متاسفیم از این همه عقب رفت فرهنگی و ......
مشابه مورد کالوس قبلا هم به نوع دیگری پیش امده بود.اگر همان زمان برخورد سختی باخاطی شده بود.شایدحالا تکرارنمی شد.پس حالا بایدراه خطا را بست
چه خوشتان بیاید چه بدتان عادتهای بسیاربدی داریم ندید بدید هستیم
اینجا ایران است.
ایرانی..
خوب شاید اون دوگردشگر هم تیکه های بدی شنیدن ولی یکم پیازداغشو زیاد کردن فقط
تمامی این اتفاقات نشان از ضعف فرهنگی می باشد
اون کسی که پس گردنی زده حقشه 70 میلیون پس گردنی بخوره
کلا داغونیماا.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
واقعا شخصیت یکبازیکن بین المالی رو اینطور به بازی گرفتن و شکستن برای شرط بندی و جو گیری با کدو اصوا اخلاقی فرهنگی و اسلامی همخوانی دراه واقعا تف به این اسنان بی شخصیت
دلگیر نشو . نتیجه انزواست
اگر من بودم به این آقایی که به کارلوس پس گردنی زده حداقل 6 ماه حبس بهش میدادم تا دیگر هوس بردن آبروی کشورمان را نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
باید او را به جرم اقدام علیه فرهنگ ملی دادگاهی کنند. شوخی که نیست.دادگاهش را هم باید پخش کنند تا درس عبرت واسه بقیه شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
همنجا میخوابوندم 50 تا پس گردنی و اردنگی میزدم و تمام توالتهای ترمینالهای جنوب و شرق و غربو میدادم بشوره
حالا اگه پای صحبت همین آدما بنشینید خودشونو بسیار باشخصیت،متمدن وروشنفکر هم میدونن .
بس که ندید پدیدیم مرزها رو بستین خارجی به چش ندیدیم
فرهنگ نزد ایران است و بس
از بس تورییست تو کشورمون زیاده ماشالله. مردم ذوق زده می شند دو تا خارجی می بینند.
مربوط به دوران پسا تحريمه
ممنون بابت تحلیل لازم و بجای شما
برای تصمیم آقای ملاقلی پور واقعا متاسفم. همیشه نمایش دادن محبوبیت ایجاد نمی کند .
عجب ملت با فرهنگی هستیم ما...
با تمدن 7000 ساله :دی
جمعش کنید بابا
ملت جو گیر.مدیران بی تجربه.
تابناک عزیز.از قهقرای فرهنگ و تمدن اجتماعی این دیار در این روزگار می شود مثنوی هفتاد من نوشت.
ما از دنیا جدا زندگی میکنیم. توسعه ی فرهنگی در این کشور سمت و سویی دگر دارد.
بغض گلویم را گرفته و بیش از این نمی توانم چیزی بگویم.
وظیفه ی صدا و سیماس که روی فرهنگ مردم کار کنه
همچین اتفاقاتی واسه یک کشور فاجعس
اگر از غصه دق كنيم از اين كارها و مديريت ضعيف مسئولين و كارهاي مردم جايز است.هيچ كجاي دنيا اين طوري نيست.
از همه مضحک‌تر، پوشیدن تی‌شرت با آرم فیلم بود. (واقعا اینها می‌خواهند فرهنگ ایران را بسازند؟)
باعث تاسفه
خدا رو شکر. همه دست پرورده و تربیت یافته دوره خودتون هستند. واقعیت از این چیزهایی که اتفاق افتاده بدتره.
بعضی وقتا از اینکه یک ایرانی هستم خجالت میکشم
خدایا ببین با کیا شدیم 80 میلیون
یعنی من کشته مرده اون پیرمرده هستم
حالا بگیم یکی بچه نوجوونه عقلش نمیرسه نمی‌فهمه که تازه همون هم پذیرفتنی نیست بعد این بابابزرگ با این سن و سال دیگه از بچه ها چه دارید
خجالت آوره.
فقط می شه ابراز تاسف کرد واقعا این رفتارها از مردم ایران بعیده
یواش یواش انچه کاشته ایم درحال ثمر دادن است.
ایران ازنظرفرهنگی، چند دهه ازمردم دنیاعقب است و این یک واقعیت تلخ است .
گاهی از ایرانی بودنم خجالت میکشم
تا زمانی که خودمون رو خیلی با فرهنگ و با اخلاق و... بدونیم و قربون صدقه هم بریم و با دنیا ارتباط نداشته باشیم، همین میشه...
اول باید اشکالات فرهنگی خودمون رو قبول کنیم، بعد بتونیم اصلاح کنیم..
کاملا بجا فرمودید.
کلا از بس جنگ و دعوای سیاسی غلبه کرده تربیت و پرورش ملی و اسلامی کلا افت کرده.
من فکر میکنم تا زمانی که فرهنگ تقابل و رویارویی با فرهنگهای دیگر رو پیدا نکنیم و یاد نگیریم نباید همچین رویدادهایی برگزار کنیم. چرا که خواسته یا ناخواسته دودش به چشم خودمون میره.
هرچند از ورود گردشگر خارجی نباید جلوگیری کرد. اما مردم ما باید خودشون با رفتارهاشون نشون بدن که اونا چقدر سخت در اشتباهند.
دیپلمات ایرانی تو برزیل رو نگفتی!!!
وقتی همچین کسی تو این کشور شده کارگردان ...
خانه از پای بست ویران است
احسنت به این مقاله
در مجموع این مسایل نشان می دهد که جامعه ما دچار فقر فرهنگی شدیدی است که حتی گریبان قشر تحصیل کرده ما را هم گرفته است. یکی از بهترین کارها آموزش روش زندگی و برخورد با مسایل زندگی در تمام دوره ها و کلاسها از ابتدایی تا دانشگاه است.
سلام
تو جامعه ای که افرادش سالانه حتی چند دقیقه هم مطالعه ندارند و سرشار از مدرکهای کارشناسی ارشد و دکترا هستند این حرکات و رفتارها اصلا تعجبی نداره خدارو شکر کارهای بدتر از این رو نکردند.
از کشور خودشون ایتالیا ننوشتن که مثل آب خوردن خفت گیری میکنن و طرف را تا سرحد مرگ میزنن تا اموالشو بدزدن؟ توی روز روشن جلوی پلیس رشوه گیرشون راحت سرقت میکنن همان کاری که با من در فرودگاه بین المللی میلان کردند و 900 یوروی من را سرقت کردند؟ رفتارهای زننده و بی ادبانه شان که در میان اروپایی ها زبان زد است. کشور ما هم این قبیل موضوعات کم نیست ولی مسوولان نباید اجازه بدهند کسی به آبرویمان توهین کند.
این است فرهنگ 2500 ساله!!!!!!!!
شما گاهی از ایرانی بودنتان خجالت می کشید ولی من همیشه.
من شخصا تو خیابانهای تهران اونقدر تیکه شنیدم که هرچی بگن باور می کنم، درباره ی نگاههای هیز هم همین طور فقط اون قسمت تجاوز فلانش یه خورده به نظرم اقرار داشت اون رو هم فکر می کنم می شه به حساب تفاوت فرهنگی گذاشت. یعنی اینکه چیزی که احتمالا واسه ما یه مزاحمت کوچکه واسه اون خانمها اقدام به تجاوز معنی پیدا کرده.
در روانشناسی اجتماعی مبحثی داریم به نام مهارت های زندگی
به هیچکداممان در دوران تحصیل و اموزس کلمه ای در باره آن نگفته اند
این هم نتیجه آن
فقط می شه ابراز تاسف کرد واقعا این رفتارها از مردم ایران بعیده
ایران و ایرانی رفتاری به شدت غیرخطی دارند! دوستانی که رشته فنی و ریاضی خوندن درک میکنن حرف من رو!
واقعیت فرهنگ ایرانی همین است!
نمی دونم ما ایرانی ها چقدرخارجی پرستیم
من اصفهان زندگی می کنم. متاسفانه مردم در برخورد با توریستها بسیار فرهنگ پایینی از خود نشان می دهند. با وجودی که اصفهان یکی از شهرهایی است که زیاد توریست دارد مردم نمی دانند چگونه باید رفتار کنند و درک این موضوع را ندارند که رفتار آنها ویترینی از فرهنگ ایران در دنیا است. من در یک مورد دیدم که چند جوان دور یک توریست را گرفته بودند و از سرو کولش بالا می رفتند و عینک آفتابی اش را می خواستند به زور از او یادگاری بگیرند!!! که من رسیدم و کمی با آن توریست صحبت کردم تا به دل نگیرد و به جوانها هم گفتم که اینها مهمان ما هستند. اگرهم قرار به هدیه باشد ما باید به میهمان هدیه و یادگاری از کشورمان بدهیم. من نمی دانم این خانم های ایتالیایی چه نوشته اند ولی ما هم کار روی فرهنگ خودمان نکرده ایم.باید واقعیت را پذیرفت.ما ایرانیها فرهنگ دیگر پذیری را نداریم. حتی دو همسایه بر سر اختلاف کوچک با هم درگیر می شوند که این فرهنگ باید اصلاح شود.......
اتفاقا بی کلاسی از خود ایینه فرهنگی کشور یعنی سیما شروع شد....از اونجایی که تو برنامه 90 اونجوری میرن استقبال این تیم تو فرودگاه ....تا دعوت از اسطوره های بین المللی تو برنامه 90 و رفتار مجری با اونا ....و سر آخر بازی کردن یه عده که تو عمرشون یه بازی باشگاهی رسمی نداشتن در کنار بزرگان جهان.....و از همه بدتر به جون هم افتادن اسطوره های وطنی تو رختکن به خاطر یه بازی کاملا نمایشی که جنبه سرگرمی داره و داستان تعویض پیراهن و بیجنبه بازی بعضی ها و ......
اگر نیروی انتظامی در محافظت از مهمان خارجی وظایف خود را درست انجام دهد این مسایل کمتر پیش می آید .
ما عصبانی ترین مردم دنیا هستیم.
خیلیی خوب بود
خوشمان آمد از انتقاد خوبی که کردین
کلا ملاقلی پورهایی که میشناسم عجیب وغریبند
واقعا ازین مقاله بسیار خوب ممنونم... در این زمینه باید فرهنگ سازی بسیار زیادی صورت گیرد...
واقعا که در گل به خودی زدن در جهان نمون آیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی