بازدید 3298

ابراز نگرانی اتحاديه اروپا از حمله به دفاتر رسانه‌ای مخالف ترکيه

در پی دستگیری دو خبرنگار انگلیسی که برای شبکه اطلاع رسانی اینترنتی موسوم به وایس نیوز Vice News کار می کردند و همچنین یورش نیروهای پلیس به یک گروه از رسانه های منتقد مقامات ترک، اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد. پلیس ترکیه همچنین روز سه شنبه در آنکارا به دفاتر وابسته به یک گروه از رسانه های منتقد حکومت ترکیه و نزدیک به فتح الله گولن- مخالف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه- یورش برد.
کد خبر: ۵۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱ 01 September 2015
در پی دستگیری دو خبرنگار انگلیسی که برای شبکه اطلاع رسانی اینترنتی موسوم به وایس نیوز Vice News کار می کردند و همچنین یورش نیروهای پلیس به یک گروه از رسانه های منتقد مقامات ترک، اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ماجا کوچیجانسیک Maja Kocijancic سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجی در کنفرانس خبری گفت: «ما از عملیات بامداد امروز سه شنبه علیه شرکت های وابسته به گروه «کوزا ایپک Koza Ipek» -که به سرمایه گذاری برای تروریسم متهم هستند- و همچنین از دستگیری خبرنگاران وایس نیوز در ترکیه- به سبب اتهامات مرتبط با تروریسم- نگرانیم.»

دادگاه دیاربکر ترکیه روز دوشنبه این دو خبرنگار و مترجم عراقی آنها را به «شرکت در فعالیت های تروریستی مرتبط با داعش» متهم و بازداشت کرد.

این سخنگو گفت: «اتحادیه اروپا بر اهمیت فرض بی گناه بودن و حق مربوط به تحقیق مستقل و شفاف درباره این اتهام که در چارچوب رعایت حق دفاع از خود است خاطرنشان کرد.»

پلیس ترکیه همچنین روز سه شنبه در آنکارا به دفاتر وابسته به یک گروه از رسانه های منتقد حکومت ترکیه و نزدیک به فتح الله گولن- مخالف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه- یورش برد.

ترکیه از سال 2005 نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست اما در حال حاضر مذاکرات متوقف شده است.

کوچیجانسیک گفت : « هر کشوری که برای پیوستن به اتحادیه اروپا مذاکره می کند باید براساس کنوانسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا، حقوق بشر از جمله آزادی بیان را رعایت کند. »
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها