بازدید 103759
بسته ویژه خبری تابناک؛

ماجرای خشم قاسم سلیمانی بعد از دیدار با هاشمی/ عذرخواهی فردوسی‌پور از بابک زنجانی/ پاسخ رئیس مجلس خبرگان به اظهارات رئیس جمهور/ نظر یک مرجع تقلید پیرامون فروش و نصب فیلتر شکن/ رژیم اسراییل مانع ظهور است/ به نظرتان این امضای یادگاری چقدر می ارزه؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «انتقاد کیهان از صدا و سیما به دلیل خبر شجریان»، «ضرب و شتم یک وکیل توسط یک دادستان»، «نظری درباره کمپین «سوغات سعودی نخرید»»، «نظر جدید وزیر کشور درباره شورای نگهبان»، «حمایت احتمالی سردار نقدی از کمپین خودرو نخرید» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 01 September 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، ماجرای کمپین نخریدن خودروی ایرانی و همچنین سوغات عربستانی در این روزها هرچه بیشتر داغ می شود.. این در حالی است که موضوع ائتلاف میان اصولگرایان و اصلاح طلبان همچنان یکی از موضوعات جنجالی محسوب می گردد. در خبرهای امروز موضوعات جنجالی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله میزان زاد و ولد و همچنین واردات 95 درصدی پارچه مشکی از دیگر موضوعات مهم روز بوده است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


حمایت احتمالی سردار نقدی از کمپین خودرو نخرید

سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در نشست مسئولان مراکز رشد خلاقیت بسیج در اردبیل اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی می‌تواند قدرت حقیقی خود را به دنیا نشان دهد که در همه عرصه‌های علمی و فناوری‌های جدید بتواند با مطلوبیت راهبردی منطقی و حرکتی منسجم به انجام برساند تا پیشروتر از سایر کشورها در حوزه علم و فناوری‌ها قدرت برتر خود را نشان دهد. وی با اشاره به مقایسه صنعت خودرو و هوافضا در کشور، بیان کرد: برخلاف انتظار پیشرفت‌های صنعت هوافضای کشور قابل قیاس با صنعت خودرو که اغلب یک صنعت وابسته و غیر قابل تحرک باقی مانده، نیست و ما باید یک حرکت متفاوتی را در این حوزه شاهد باشیم.


نیمی از زنان و مردان آرایش و پوشش مناسبی ندارند

مهدی ناظمی اردکانی دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول گروه اندیشه و مطالعات فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) در گفت و گو با فارس گفت، باید بدانیم که هر یک از مؤلفه‌های فرهنگی چه فرهنگ‌‌سازمانی و چه فرهنگ عمومی به یک باره و با سرعت و سهولت قابل تغییر نیستند بنابراین مؤلفه حجاب و پوشش را هم نمی‌توان در کوتاه‌مدت اصلاح کرد و بهبود بخشید. بنابراین اگر امروز نیمی از مردان و کمتر از نیمی از زنان جامعه دارای حجاب و پوشش مناسب نیستند نمی‌توان انتظار داشت که در 6 سال آینده درصدی که انتظار است رعایت کنند 80 درصد باشد بلکه به موجب روندی که در سال‌های گذشته بوده و شرایط و مقتضیات فرهنگی که پیش‌بینی می‌شود باید هدف‌گذاری کرد و فرضاً‌ در نظر گرفت که درصد آنانی که لباس و پوشش مناسب داشته باشند را به 70 درصد در مردان و 60 درصد در زنان رساند.


دلیل پذیرفتن حق غنی سازی ایران از دیدگاه یک نماینده

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از جزئیات پنجمین نشست این کمیسیون خبر داد و اظهار داشت: جلسه امروز با حضور آقایان جلیلی، باقری و عباسی همچنین اعضای کمیسیون برجام برگزار شد.وی افزود: طبق روال جلسه گذشته تاریخچه مذاکرات از زمان تیم مذاکره کننده قبلی مورد بررسی قرار گرفت.نقوی حسینی به جزئیات بیشتر این جلسه پرداخت و تصریح کرد: آقای جلیلی روند مذاکرات را توضیح دادند همچنین اینکه در دوره 6 ساله مسئولیت خود نکاتی را مطرح کردند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مهم‌ترین نکته سخنان جلیلی اشاره کرده و ادامه داد: نکته قابل توجهی که در این بخش مطرح شد این بود که از ابتدای ورود ایشان به عنوان مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، آمریکایی‌ها با پیش شرط‌های سختی حاضر بودند پای میز مذاکره بنشینند از جمله اینکه ایران باید حتما طبق قطعنامه سازمان ملل عمل کند و فعالیت‌های هسته‌ای خود را به طور کامل متوقف نمایند و در این صورت مذاکره صورت گیرد.وی در ادامه مطلب فوق تأکید کرد: اما با مدیریت راهبردی که صورت گرفت در اواخر مدیریت ایشان کار به جایی رسید که آمریکایی‌ها هم از پیشرفت‌های خود عدول کرده و حاضر شدند بدون هیچ پیش‌شرطی با پذیرش حق غنی سازی همچنین حق هسته‌ای ایران پای میز مذاکره بنشینند.نقوی حسینی متذکر شد: آمریکایی‌هایی که حتی حاضر نشدند غنی سازی را بپذیرند حتی حاضر شدند روی غنی سازی 20 درصد و پایین‌تر مذاکره کنند و این مهم‌ترین دستاوردی بود که این تیم مذاکره کننده در طول مذاکرات خود به دست آورده بود.


تامین نظر آیت‌الله مصباح درباره اعضای ۱۰+۵

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود که در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) برگزار شد با گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: اینکه حال می‌گویند 10+5 یعنی حضور 5 نفر از جامعتین و 10 نفر از احزاب فعال اصولگرای کشور برای تأمین نظر آیت‌الله مصباح یزدی بوده است. ما به دنبال آن هستیم که همه اصولگرایان زیر نظر سازوکاری به نام شورای هماهنگی جمع شوند و کار خود را دنبال کنند.دبیرکل جبهه پیروان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که شورای هماهنگی اصولگرایان تا اواسط مهرماه افراد آن مشخص و تأسیس شود.


نظر جدید وزیر کشور درباره شورای نگهبان

در حالی که در رزوهای گذشته وزیر کشور اظهارات جنجالی در مورد وظیفه شورای نگهبان داشت. این بار وی در برنامه نگاه یک گفت، تاکنون دولت رسما تفسیری از قانون ارائه نداده است، شاید در سخنان این تلقی و برداشت شود اما اینگونه نیست، مقام تفسیر قانون در قانون تعیین شده به این معنا که تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان و تفسیر قوانین موضوعی نیز با مجلس است. وزیر کشور با بیان اینکه هماهنگی کاملی با شورای نگهبان داریم، تصریح کرد: وزارت کشور با شورای نگهبان مرحله به مرحله پیش رفتیم، چرا که بر اساس قانون نظارت شورای نگهبان استصوابی است و در تمام مراحل است که ما نیز از اولین مرحله شروع کار را با شورای نگهبان هماهنگ کردیم.

وزیر کشور قبلا گفته بود: « در انتخابات عدم احراز صلاحیت نداریم. اگر کسانی بی جهت و برخلاف حق رد صلاحیت شوند، وزارت کشور از حقوق آنها حمایت خواهد کرد و شخص بنده پیگیر موضوع خواهم بود. وزارت کشور روی حق تمامی کسانی که گواهی سلامت از مراجع چهارگانه ذی صلاح دارند، خواهد ایستاد».


ارزیابی مولاوردی از کارنامه زنان مجلس

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان اینکه پنج جلسه مستمر با فراکسیون زنان مجلس داشتیم، اظهار کرد: در این جلسات یا نمایندگان فراکسیون زنان در معاونت امور زنان حضور می‌یافتند یا ما به مجلس می‌رفتیم و در این جلسات به تبادل نظر و ارائه گزارش می‌پرداختیم؛ اما زمانی که برنامه کاری مشترک با صندوق جمعیت ملل متحد رسانه‌ای شد علیرغم اطلاع رسانی شفاف ما از طریق پورتال معاونت امور زنان درباره این برنامه، رئیس فراکسیون زنان اقدام به موضع گیری کرد و از همان زمان تشکیل جلسات بین معاونت امور زنان و فراکسیون زنان امور مجلس متوقف شد البته تعامل ما همچنان ادامه دارد.وی در ادامه گفت: ما هرچه درباره برنامه کاری مشترک خود با صندوق جمعیت ملل متحد توضیح دادیم اما اعضای فراکسیون زنان مجلس روی مواضع خود ایستادند و معتقد بودند که این برنامه باید به تصویب مجلس می رسید.معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در حالی تشکیل جلسات فراکسیون زنان مجلس و معاونت امور زنان متوقف شد که هم قوه مجریه و هم قوه مقننه به یکدیگر در حوزه زنان و خانواده احتیاج دارند. در واقع برای کاهش مشکلات این حوزه به هماهنگی و رابطه تنگاتنگ سه قوه نیاز است.مولاوردی در ادامه گفت: برخی انتقادات اعضای فراکسیون زنان مجلس به عملکرد معاونت امور زنان نشان دهنده شناخت نادرست آنان از جایگاه و وظایف معاونت امور زنان است؛ چراکه این نمایندگان، معاونت را به تنهایی مسئول رسیدگی به همه مشکلات همه گروههای زنان بدون توجه به ساختار و ماموریت و اعتبارات و بودجه و نیروی انسانی آن می‌دانند. یکی از نمایندگان زن مجلس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که چون در دو سال اخیر وضعیت زنان حوزه انتخابیه او تغییری نکرده است پس معاونت امور زنان و خانواده هیچ کاری انجام نداده است. جالب توجه آنکه این خانمها در دوره قبل سکوت اختیار کرده بودند و صدایی از آنها در نمی آمد. معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: نمایندگان زن مجلس، من را به علت بیان اطلاعات حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان متهم به سیاه نمایی می‌کنند اما این کار، وظیفه معاونت امور زنان است و ما باید آنقدر درباره آسیب‌ها صحبت کنیم که توجهات به آن جلب شود و مسئولان در صدد رفع آنها برآیند. در دو سال اخیر ادبیاتی در حوزه زنان تولید کرده‌ایم که فراگیر شده است. از جمله این موارد می‌توان به زنانه شدن فقر اشاره کرد.


۹۵ درصد پارچه مشکی وارداتی است

محمد علی صدق‌آمیز، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در گفتگو با «نسیم» افزود: تولید داخلی تنها توان تأمین ۲ درصد بازار داخلی را دارد آن هم با کیفیت بسیار پایین؛ پارچه مشکی تولید داخل در کلان شهرها توزیع نمی‌شود. صدق آمیز تصریح کرد: به دلیل کیفیت پایین تولید داخلی بیش از 95 درصد پارچه مشکی مورد استفاده، وارداتی است، حتی اگر به قول برخی از افراد دو میلیون متر هم تولید داشته باشیم این تنها می‌تواند پاسخگوی 2/5 درصد نیاز داخل باشد. بنابراین وقتی شرایط برای تولید در حال حاضر در داخل وجود ندارد نباید برای واردات و کمتر تمام شدن هزینه محصولی مانند چادر سنگ اندازی کرد.


آمار ولادت ۴.۸ درصد افزایش یافت

بر اساس آمارهای سازمان ثبت‌احوال، در پنج ماهه اول امسال ۶۵۷ هزار و ۲ مورد تولد رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۴.۸ درصدی برخوردار بوده است.از کل آمارها ۳۳۷ هزار و ۸۶۵ مورد مربوط به تولد پسران و ۳۱۹ هزار و ۱۳۷ مورد نیز تولد دختران به ثبت رسیده است.هرمزگان بیشترین و لرستان کمترین نرخ تولدبه طور متوسط در هر ساعت ۱۷۷ مورد ولادت و روزانه نیز ۴ هزار و ۲۳۹ مورد تولد ثبت شده است.از سوی دیگر بیشترین رشد ولادت مربوط به استان‌های هرمزگان با ۱۱.۴، قم با ۹.۲ و یزد با ۹.۱ درصد افزایش بوده است.همچنین کمترین ولادت‌ها نیز مربوط به استان لرستان با منفی ۷ دهم درصد و گیلان با منفی ۴ دهم درصد بوده است.


نظری درباره کمپین «سوغات سعودی نخرید»

سعید لیلاز تحلیل گر مسائل اقتصادی در شرق نوشت:« مقام معظم رهبری نیز برای حذف اخلاق ناپسند در بیانات خود از حجاج خواسته‌اند که در این سفر روحانی، به معنویات پرداخته و وقت خود را در بازارهای عربستان تلف نکنند.این بیانات اما با هدف کمپین «سوغات سعودی نخرید» متفاوت است. تأکید ایشان به‌درستی در زمینه استفاده حجاج از فضای معنوی این سفر بود و البته جلوگیری از خروج ارز در حوزه اقتصادی و کمک به اشتغال داخلی.بنابراین نباید گفته‌های ایشان را به یک کمپین ناسیونالیستی تقلیل داد چراکه واضح است در نگاه ایشان خرید از بازار عربستان به همان اندازه بد است که خرید از بازار آلمان یا هر کشور دیگری. پس بیایید در این شرایط، اجازه ندهیم که سخنان ایشان به گونه‌ای دیگر یعنی تقابل میان مردم ایران و مردم عربستان تفسیر شود.


پاسخ رییس مجلس خبرگان به اظهارات رییس جمهور و وزیر کشور

آیت الله یزدی در کسوت رئیس مجلس خبرگان رهبری در حالی به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره انتخابات و نوع بررسی برجام واکنش نشان داد که حجت الاسلام حسن روحانی هم به عنوان عضو این مجلس، مستمع سخنان وی بود.به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، رییس مجلس خبرگان در هجدهمین اجلاسیه اين مجلس در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی براینکه «لازم نیست برجام در مجلس بررسی و تصویب شود، چرا که دولت متني را امضا نکرده است» واکنش نشان داده و گفت: لازم نیست که چیزی امضا شود، تعهد که باشد اصل قانون اساسی شامل آن می‌شود.او که مي گفت در جریان مذاکرات هسته اي با 1+5 در یکی از مقاطع حساس تاریخی در کشور هستیم، ادامه داد: باید بدانیم که آیندگان درباره کل فعالیت‌های ما، قضاوت خواهند کرد. انشاءالله که از ما تقدیر و تمجید کنند. سعی کنیم که طوری رفتار کنيم که آیندگان از ما تقدیر کنند.وی ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: واقعاً باید از تیم مذاکره کننده تقدیر کرد، آنها زحمت کشیدند. شاید به‌گونه‌ای که این طور آنها به صورت طولانی مذاکره و بحث کردند وجود نداشته استرئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اینکه مجلس نباید در بررسی برجام باشد، از نظر قانون اساسی وقتی مسئله تعهدی را داشته باشد اصل قانون اساسی شامل آن می‌شود و مجلس حق دارد برجام را بررسی کند.


مسئولان دولت قبل از «میزان» و «پدیده» حمایت کردند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با گلایه از برخی تخلفات گذشته گفت: مسئولان دولت قبل بدون بررسی از «میزان» و «پدیده» حمایت کردند.موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با ایلنا٬ با اشاره به آغاز روند فروش اموال موسسه «میزان» به‌منظور بازگرداندن بدهی سهام‌گذاران، اظهار داشت: بانک صادرات چهار مرحله‌ای که برای انجام این مهم در نظرگرفته شده را آغاز کرده٬ اما بنده تا این لحظه در جریان جزئیات انجام امور نیستم.وی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم تلاش نمایندگان برای استیضاح وزیر کنونی اقتصاد به‌دلیل کندی روند رسیدگی به تخلفات صورت‌گرفته، همین نمایندگان مجلس در زمان فعالیت دولت گذشته در برابر انجام تخلفات سکوت می‌کردند، تصریح کرد: واقعیت این است که علت ورود بنده به این موضوع درخواست مردم است و تا همین ۳ ماه پیش هیچ اطلاعی از فعالیت‌های «پدیده» نداشتم.ثروتی در پایان خاطرنشان کرد: در دولت قبل حمایت‌هایی از این موسسه انجام گرفته و به‌عنوان مثال معاون رئیس‌جمهور لوح کارآفرین بر‌تر را به «میزان» اهدا کرده یا بدون مجوز تغییر کاربری کلنگ افتتاح توسط مسئولان دولتی زده‌ شده‌ و طبیعتاً وقتی مسئولان حمایت می‌کردند، پخش تبلیغات تلویزیونی نیز ایرادی نداشته‌است.


به نظرتان این امضای یادگاری چقدر می ارزه؟

حمید رسایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: معاون رییس جمهور، خانم ابتکار که بعد از پذيرش توافق برجام این تصویر را به عنوان اصل امضآهای 5+1 و ایران ذیل متن برجام منتشر کرده بود، وقتی مقابل ادعای آقای روحانی در مصاحبه با خبرنگاران قرار گرفت که ما چیزی امضا نکرده ایم، امروز گفت که این امضاها ذیل صورتجلسه برجام بوده که طبیعی هم است! ناغافل از این که آقای عراقچی در جلسه کمیسیون برجام وقتی از ایشان در باره این امضاها سئوال شد، گفت که این امضاها را به عنوان یادگاری گرفتند و اهمیتی ندارد!!!! بالاخره کی راست ميگه!؟ امضا ذیل یک سند بین المللی به عنوان یادگاری!؟ به نظرتان این امضای یادگاری چقدر می ارزه؟! مگه میشه، مگه داریم!؟

سه شنبه

شوخی رحمانی فضلی در مورد عمر ۸ ساله دولت

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که مطلبی از شما خبرساز شده مبنی بر اینکه گفته اید این دولت هشت ساله است و یک چهارم آن طی شده گفت: این موضوعی بود که در مصاحبه ای گفته شد و به من گفتند که نیمی از دولت تمام شده در این مدت چه کار کرده اید؟ که من با شوخی و خنده گفتم از کجا معلوم که نیمی از آن تمام شده اگر هشت سال باشد می شود یک چهارم که این شوخی بود و اتفاقاً‌ رسانه ها هم امانت داری کردند و انعکاس آن با همین شکل انجام شد. رحمانی فضلی گفت: البته برخی هم گفتند وزیر کشور می خواهد تقلب کند اولاً تا آن موقع معلوم نیست من وزیر باشم یا خیر در ضمن تقلب در انتخابات ایران امکان پذیر نیست البته شاید تخلفات جزئی ای انجام شود ولی تقلب به هیچ وجه.


گشت ارشاد حق تعرض به حقوق مردم را ندارد

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه گشت ارشاد حق تعرض به مردم را ندارد،‌ گفت:‌ مشکل از مسافران کیش نیست،‌ تفکر نیروی انتظامی جزیره باید تغییر کند. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی زم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برخورد نیروی انتظامی با مسافران جزیره کیش و استقرار ون های گشت ارشاد در مراکز تفریحی و خرید این جزیره گردشگری،‌ اظهار کرد: به طور قطع مشکل از مسافرانی که به قصد تفریح به کیش سفر می کنند،‌ نیست.وی ادامه داد: باید تفکر حاکم بر نیروی انتظامی جزیره کیش اصلاح شود و راهکارش هم رجوع به قانون است.زم افزود: قانون به صراحت می گوید؛ نیروی انتظامی مناطق آزاد باید تابع رییس و مدیریت مناطق آزاد باشد و رییس شورای تامین منطقه آزاد هم رییس منطقه آزاد است .


شکایت دانش‌آموزان دختر از مزاحمت پسران در سال 1337

پنجاه و هفت سال قبل، دختران دانش آموز رامسر در نامه‌ای به مدیر مدرسه خود، بابت مزاحمت‌های پسران محصل در طول مسیرشان شکایت کردند و خواهان حل مشکل‌شان شدند.به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، متن نامه این دانش‌آموزان که در موزه کاخ رامسر به نمایش گذاشته شده بود، به این شرح است:

«ریاست دبیرستان پروین اعتصامی

بعرض میرسانیم ما دانش‌آموزان ساکن رامسر و رمک ناچاریم برای رفتن به منزل یا آمدن به مدرسه از جلوی دبیرستان اردیبهشت رامسر عبور کنیم در نتیجه اکثر روزها عده ای از دانش‌آموزان دبستان و دبیرستان اردیبهشت جلوی راه ما را گرفته و حرفهایی میزنند که از گفتن آن شرم داریم. تمنی داریم از این مزاحمین جلوگیری نموده تا بتوانیم براحتی به مدرسه بیائیم. »


سه شنبه


زمان ارائه گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام به مجلس

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام از ارائه گزارش نهایی این کمیسیون تا ۲ هفته آینده به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.منصور حقیت‌پور نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای این کمیسیون فردا از تأسیسات هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کنند.وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در این کمیسیون پیگیری و دنبال می‌شود، دعوت از اعضای سابق و فعلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نیز کارشناسان، متخصصان و اساتید دانشگاه که مطالعاتی در این زمینه دارند، در دستور کار کمیسیون ویژه بررسی برجام در آینده قرار دارد.نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: روز گذشته اعضای فعلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جلسه کمیسیون حضور یافتند که قرار است اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در یکی از جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور یابند.حقیقت‌پور تصریح کرد: قرار است پس از انجام کامل برنامه‌هایی که گفته شد، گزارش نهایی جلسات، بازدیدهای اعضا برای ارائه قرائت در صحن علنی مجلس، 2 هفته آینده و پس از تعطیلات تابستانی و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شود.


ائتلاف سه‌‌گانه اصولگرایان جامع نیست

ابولقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از ائتلاف سه‌گانه پایداری-موتلفه-ایثارگران اظهار داشت: به هرحال ما از این‌که دوستان درآستانه انتخابات فعالیت می‌کنند و سعی‌دارند با تشویق مردم برای حضور گسترده پای صندوق‌های رای، به برگزاری رقابت‌های سالم انتخاباتی یاری برسانند، تشکر می‌کنیم.وی افزود: با این‌همه نباید از ائتلاف سه‌ضلعی پایدارای-موتلفه-ایثارگران، به‌عنوان ائتلاف بزرگ اصولگرایان یاد شود و این‌که همه طیف‌های اصولگرا در این ارتباط ائتلاف کرده‌اند، القا شود چراکه اینگونه نیست.عضو جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: مسئله این است که سه طیف پایداری، موتلفه و ایثارگران در حال ائتلاف هستند و این ائتلاف درواقع جزیره‌ای‌ است در مجمع‌الجزایر اصولگرایی و بهتر است، این ائتلاف تحت همین عنوان ائتلاف پایداری-موتلفه-ایثارگران مطرح شود.


ضرب و شتم یک وکیل توسط یک دادستان

روزنامه قانون از «ضرب و جرح» کاظم حسینی وکیل دادگستری توسط دادستان قروه خبر داده است.کاظم حسینی، وکیل دادگستری، به این روزنامه با اشاره به اینکه «دوازدهم مرداد در پرونده‌ای اعلام وکالت کرده بودم که متهم در زندان قروه تحت قرار بازداشت وثیقه بود و به دلیل عجز در تودیع وثیقه در زندان مانده و اعلام وکالت بنده در شعبه دادستانی قروه ثبت شد»، گفته است که سوم شهریور ماه در پی مراجعه به دادسرای قروه توسط شخص دادستان مورد «ضرب و جرح» قرار گرفته است.این وکیل دادگستری گفته است که در هنگام حضور در دادسرای قروه، «آقای دادستان اعلام کرد شما جزو وکلای لیست مورد نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه نیستیدو صلاحیت شما احراز نشده که وکلای تحت شمول تبصره ۴۸ باشید»، اما وقتی تخلفات در این خصوص را «متذکر شدم و ایشان به شدت ناراحت و عصبانی شدند و به سمت بنده هجوم آورد و با تهدید به دستنبد زدن و بازداشت کردن مرا کشان کشان به سمت در خروجی برده و از اتاق بیرون کرد و در این بین موجب ضرب و جرحم شد.»روزنامه قانون از قول کاظم حسینی نوشته است: «طبق حق و حقوق قانونی خود در دادسرای کارکنان دولت اعلام شکایت کرده‌ام. پرونده به شعبه اول دادرسی ارجاع شده با معرفی به پزشکی قانونی جراحات تأیید شده و در دادسرای انتظامی قضات هم اعلام شکایت کرده‌ام.»


رژیم اسراییل مانع ظهور است

فرمانده قرار گاه فرهنگي عمار گفت: منتظران حضرت مهدی(عج) باید موانع ظهور آن حضرت که مهمترین آن وجود رژیم غاصب اسراییل می باشد؛ را رفع نمایند. به گزارش درگزخبر، یادواره سرداران شهید شهرستان درگز با حضور مسئولین و مردم درگز با سخنرانی فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار در مصلی الغدیر برگزار شد. حجت الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار در رابطه با زنده بودن شهدا گفت: زنده بودن شهدا به این معناست که آنان در اتفاقات دنیا اثرات وضعی دارند و نقش هدایت گرانه خود را در جهان ایفا می کنند و امروز تمام پیروزی های این نظام مقدس به واسطه این شهدا می باشد.وی در خصوص اهمیت انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما مقدمه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است و علت حمله طولانی مدت دشمن به این نظام مقدس در تمامی جبهه های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تنها به همین علت مربوط می باشد.وی به وظایف منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و افزود: منتظران حضرت مهدی(عج) باید موانع ظهور آن حضرت که مهمترین آن وجود رژیم غاصب اسراییل می باشد؛ را رفع نمایند.حجت الاسلام طائب به سخنان امام خمینی(ره ) که فرموده بودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو گردد اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا با تمام نیرو برای امنیت رژیم اسراییل اقداماتی را انجام می دهد؛ که باید این امنیت از بین برود.


عذرخواهی فردوسی‌پور از بابک زنجانی

عادل فردوسی پور در مثال هفته گذشته اش برای پولشویی، از مثال بابک زنجانی استفاده کرد و گفت مانند کاری که بابک زنجانی می‌کرد! در برنامه امشب برنامه 90، عادل فردوسی پور با توجه به نامه وکیل بابک زنجانی از این فرد بازداشت شده عذرخواهی کرد. وکیل زنجانی به این خاطر که او هنوز جرمش اثبات نشده از فردوسی پور در خواست کرده بود که بابت این حرفش عذرخواهی کند. عادل هم به خاطر مسائل حقوقی که ممکن بود پیش بیاید، عذرخواهی خود از بابک زنجانی را اعلام کرد.


نظر یک مرجع تقلید پیرامون فروش و نصب فیلتر شکن

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید نظر فقهی خود را پیرامون 'فروش و نصب فیلتر شکن در کامپیوترها' اعلام کرد. به گزارش ایرنا از واحد استفتائات این مرجع تقلید، وی در پاسخ به سوالی پیرامون 'آیا فروش نرم افزارهای فیلتر شکن(که با آن وارد سایتهای منحرف و مستهجن می شوند) و یا نصب آن بر روی کامپیوتر دیگران جایز است؟ '، پاسخ داد: اگر بترسد که با این کار شخص به گناه بیفتد، جایز نیست. فروش و نصب فیلترشکن به رویه معمول برخی سایت ها در فضای مجازی تبدیل شده است. روش کار آنها به این صورت است که با مراجعه به سایت خرید وی.پی. ان و پرداخت مبلغی معین، یک پسورد در اختیار کاربر قرار می گیرد و بعد از هر ماه باید با پرداخت هزینه تمدید شود. کاربران با توجه به نصب این نرم افزار می توانند به تمام سایت ها و شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنند.


انتقاد کیهان از صدا و سیما به دلیل خبر شجریان

روزنامه کیهان از پخش خبر بستری شدن محمدرضا شجریان استاد آواز ایران در بیمارستان در بخش خبری 20:30 شبکه دو انتقاد کرد.کیهان نوشت: بخش خبری 20و30 از رفیق بی‌بی سی و فائقه آتشین تمجید کرد! بخش خبر 20و30 شبکه دوم سیما، یکشنبه شب، با لحنی ستایش آمیز، خبر مربوط به بیماری و بستری شدن شجریان در بیمارستان را منعکس کرد. این درحالی است که شجریان بارها با تکبر اعلام کرده که همه رسانه‌ها -حتی رسانه‌های صهیونیستی و وابسته به آل سعود- حق پخش صدای او را دارند به جز صداوسیما! شجریان که طی سال‌های اخیر، بارها نرد عشق را به دشمنان ایران باخته بود، هنوز هم از همراهی و همصدایی با کسانی که طرح تجزیه و محو کشور ایران از روی نقشه جهان را دارند عذرخواهی نکرده است. پس اخبار صداوسیما با چه توجیهی به استقبال این «استاد سابق، رفیق بی‌بی سی و فائقه آتشین» رفته است؟


اتفاق وحشتناک در پرسپولیس؛ بازیکنی که با پول همبازیانش زندگی می‌کند!

یکی از بازیکنان پرسپولیس با پول دیگر بازیکنان ارتزاق می‌کند به گزارش نامه نیوز، اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس تا حدی وحشتناک شده که باید عنوان کرد یکی از بازیکنان این تیم با پول دیگر بازیکنان ارتزاق می کند! این بازیکن که سال گذشته به پرسپولیس آمده مدت هاست از این باشگاه پولی نگرفته و به همین دلیل در اقدامی تاسف برانگیر پولی که بازیکنان قبل از بازی تحت عنوان صدقه کنار می‌گذارند، به او داده می‌شود تا هزینه هایش تامین شود. این شرایط واقعا قابل تاسف است و مشخص نیست که باشگاه پرسپولیس چه زمانی به داد این بازیکن خواهد رسید و مطالباتش را پرداخت خواهد کرد.


سید حسن خمینی قصد حضور در انتخابات خبرگان را ندارد

محمدرضا تابش ،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درباره حضو سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان به خبرنگار نامه نیوز گفت:در محبوبیت آقای سیدحسن خمینی که شکی وجود ندارد زیرا وی هم وابسته به بیت بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی است و هم از طرف پدرو مادر وابسته به بیت علم و فقاهت است و هم جایگاه مردمی‌اش را حفظ کرده است و از اساتید بسیار مسلط است که در حال حاضر درسهای سطوح بالای خارج را تدریس می کند و به چند زبان نیز مسلط است و فعالیت‌های علمی‌شان را نیز بی وفقه ادامه داده اند ،سید و خوشتیپ و جوان نیز هست و همه اینها مولفه های موثری است که قطعا در رای آوری نیز موثر هستند. وی اظهار داشت :در واقع وی نشانه ها و علائمی از بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی دارند که در رای آوری وی تاثیر بسیاری دارد ،اگر وی وارد انتخابات مجلس خبرگان شود بالاترین رای را خواهد اورد . تابش بیان کرد:من شنیده ام که خود وی ملاحظاتی دارند و آنطور که امام راحل نزدیکان خودشان و مخصوصا سید احمدآقا و آقا مصطفی را در دوران خودشان از ورود به سیاست و تمایل داشتند که فرزندانشان کارهای حوزوی شان را ادامه دهند لذا سید حسن هم معذورات اینگونه ای دارند و تمایل ندارند وارد عرصه کار سیاسی و اجرایی شوند.


آقای دوربینی: به خاطر دوربین از همسرم جدا شدم

آقای دوربینی یك راه دیگر هم برای دیده شدن پیدا كرده است. حسین نمازی كه در بیشتر راهپیمایی‌ها، تشییع‌ جنازه‌ها، مراسم‌ جشن و عزا و... شركت می‌كند و همه كار می‌كند تا حداقل یك تصویر از او در تلویزیون پخش شود، به تازگی در اینستاگرام هم صفحه‌دار شده. آقای دوربینی هنوز خیلی فعال نیست و عكس‌های زیادی را به اشتراك نگذاشته. در اولین عكس، خودش و صفحه‌اش را معرفی كرده و جمله جالبی هم نوشته: «خوشحال میشم همان‌طوری كه در واقعیت در بین مردم ایران زمین محبوب و معروف هستم، در این فضای مجازی هم محبوب و معروف باشم.» آقای دوربینی در دومین عكس خودش اطلاعات بیشتری داده: «زاده اردیبهشت‌ماه 1337 هستم. یك بار سال 1379 ازدواج كردم كه متأسفانه بنا به علاقه زیاد خود به دوربین، از همسرم جدا شدم. در حال حاضر با پدر و مادرم زندگی‌می‌كنم.» نمازی یكی از نیروهای خدماتی كتابخانه پارك شهر است. متن‌هایی كه نوشته چند غلط دیكته‌ای دارند اما خواندنی است. نكته جالب صفحه او این است كه بر خلاف بیشتر صحفه‌های چهره‌های شناخته شده، خبری از فحاشی نیست.


ماجرای خشم قاسم سلیمانی بعد از دیدار با هاشمی

به گزارش هجرت، حاج صادق آهنگران در بخشی از خاطراتش به احضار حاج قاسم توسط هاشمی رفسنجانی خبر داده و نوشته است: سال ۱۳۶۶؛ درست زمانی که حضرت امام فرمود: «جنگ مساله ی اصلی است »؛در قرارگاه زمزمه ای بین فرماندهان جریان داشت که بعضی از مسئولین از جمله آقای «هاشمی رفسنجانی » آن طور که باید و شاید، طالب ادامه جنگ تا حصول نهایی نیستند و دنبال آتش بس و هم آوردن سروته ماجرا هستند؛ البته شاید این آقایان برای خود دلیل هم داشتند و این احتمال را می دادند که نیروهای ایرانی نتوانند از دشمنی که تمامی استکبار جهانی پشت سر او بود برآیند؛ اما به هر ترتیب؛ هم زمان با آن رهنمود امام خمینی صلح طلبی در عملکرد این حضرات نمود عینی داشت.یک روز به اتفاق تنی چند از فرماندهان در قرار گاه بودیم؛ که «قاسم سلیمانی » فرمانده وقت لشکر ۴۱ ثارالله کرمان؛ توسط آقای هاشمی احضار شد تا گزارشی درباره وضعیت جنگ بدهد.وقتی قاسم سلیمانی از پیش آقای هاشمی برگشت؛ به شدت در هم و نطقش کور شده بود؛ ناراحتی در چهره اش موج می زد. از او پرسیدم : «چی شده آقا قاسم؛ ناراحتی ؟» از شدت غضب؛ چهره اش برافروخته شده بود. پس از چند لحظه گفت: « از من خواستن گزارشی از مشکلات جنگ بدم؛ وقتی گزارشم رو دادم ؛ آقای هاشمی گفت: شما بیا همین صحبت ها رو به امام بگو؛ ایشون از شما که داخل متن جنگ هستین؛ بهتر قبول می کنن که صلح رو بپذیریم.» این مساله باعث شده بود که قاسم سلیمانی متوجه منظور آقای هاشمی بشود و بابت آن؛ خون خودش را می خورد. ناگفته نماند این قضیه مربوط به مقطعی از جنگ است که هنوز هیچ صحبتی از قبول قطعنامه و آتش بس در میان نبود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان