بازدید 3208

بخشی از شعب تهران در انتخابات 94 الکترونیکی می شود

کد خبر: ۵۲۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 01 September 2015
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات سال 94 گفت: تا این طرح به تصویب شورای نگهبان نرسد الکترونیکی شدن انتخابات ممکن نیست. با این حال تصور می کنم امسال اخذ رای در بخشی از شعب انتخابات تهران الکترونیکی باشد.

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح بررسی طرح الکترونیکی شدن انتخابات در شورای نگهبان گفت: در فضای الکترونیکی باید دو موضوع مهم مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین شورای نگهبان باید هم سخت افزار و هم نرم افزار طراحی شده برای الکترونیکی شدن انتخابات را بررسی و تایید کند.

نرم  افزار ایراد نداشته باشد

نماینده مردم کرج در مجلس نهم شورای اسلامی بررسی بخش نرم افزاری را توضیح داد: باید مشخص شود نرم افزار طراحی شده که قرار است به صورت آفلاین در شعب اخذ رای کار می کنند، ایراد اشکالی ندارد. اگر این اطمینان حاصل نشود وزارت کشور موظف است ایرادهای آن را رفع کند.

وی ادامه داد: همچنین برای شورای نگهبان باید این اطمینان حاصل شود که بعد از رفع نوافق نرم افزار، دیگر تغییری در برنامه نویسی طرح صورت نمی گیرد.

ارتباط سخت افزاری با مرکز ثبت احوال

کولیوند به بخش سخت افزاری انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: باید به لحاظ سخت افزاری این سیستم بتواند با مرکز ثبت احوال در ارتباط باشد به نوعی که وقتی رای دهنده کارت ملی یا اثر انگشت خود را ارائه می کند دستگاه اخذ رای در کامل شخص را شناسایی کند تا مطمئن شویم فرد در شعبه ای دیگر رای نداده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد بنابراین تا شورای نگهبان برنامه و سخت افزار الکترونیکی شدن انتخابات را تایید نکند هیچ شعبه ای الکترونیکی اخذ رای نمی شود.

انتخابات آتی در بخشی از شعب تهران الکترونیکی می شود

کولیوند با بیان اینکه در تهران نزدیک به چهار هزار شعبه اخذ رای وجود دارد ادامه داد: تصور می کنم این دوره از انتخابات، بخشی از شعب تهران الکترونیکی خواهد شد و بعید می دانم تمام شعب تهران الکترونیکی شود.

نایب رئیس کمیسیون شوارها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که ایرادهای الکترونیکی شدن انتخابات بر طرف شود، انتخابات ریاست جمهوری به صورت کامل الکترونیکی برگزار می شود. البته برای این کار نیاز به تهیه تجهیزات به طور کامل هستیم و به بودجه قابل توجهی نیاز دارد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل