بازدید 2867

تلاش برای تاسیس مراکز درمانی تخصصی در استان‌ها

کد خبر: ۵۲۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 01 September 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه راه‌اندازی بیمارستان تخصصی زنان امتیازی برای بانوان کشور است، گفت: با احداث این بیمارستان زنان می‌توانند پزشک خود را انتخاب و از سوی بانوان پزشک مراحل درمان خود را سپری کنند.

شهلا میرگلوی بیات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن تلاش وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی جهت تاسیس بیمارستان زنان در کشور، افزود: حدود 10 سال پیش نیز چنین موضوعی مطرح شد اما شکل اجرایی به خود نگرفت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه اغلب متخصصان کشور را قشر زنان تشکیل می دهند و در این میان ضروری است تا از این نیروها برای بانوان بیمار استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در تاسیس بیمارستان زنان نباید اجباری برای ورود بیماران زن به این بیمارستان وجود داشته باشد، تصریح کرد: تاسیس این بیمارستان نوعی امتیاز به زنان است تا پزشک خود را انتخاب و از سوی بانوان پزشک مراحل درمان خود را سپری کنند.

وی یادآور شد: متخصص زنان در تمامی رشته‌ها وجود دارد و تاسیس این بیمارستان کمک ویژه ای به زنان جامعه خواهد کرد.

میرگلوی بیات با یادآوری خبر خوش وزیر بهداشت مبنی بر احداث بیمارستان زنان در تهران، افزود: واقعیت آن است که باید مشکلات طرح بررسی شود و سپس آن را به طور کامل اجرایی کنند چراکه اگر قرار باشد هزینه زیادی برای تاسیس این بیمارستان شود نیاز است تا نواقص اجرای آن مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: حال امید است اجرای این طرح مقدمه ای برای راه اندازی بیمارستان زنان در سایر استان ها باشد تا زنان بتوانند در صورت بروز بیماری به مرکز تخصصی خود مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تلاش می کنیم بیمارستان جامع زنان را ابتدا در تهران و سپس در مراکز استانی راه اندازی کنیم به نحوی که از درب ورودی تا اتاق عمل از کادر زنان استفاده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان