بازدید 3817
در دیدار دکتر لاریجانی با رئیس مجلس ایتالیا مطرح شد:

دکترلاریجانی:ضرورت حضور ایتالیا در صنعت نفت و گاز ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای ایتالیای خود حضور ایتالیا را در صنعت نفت و گاز کشورمان همراه با انتقال فناوری خواستار شد.
کد خبر: ۵۲۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 01 September 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای ایتالیای خود حضور ایتالیا را در صنعت نفت و گاز کشورمان همراه با انتقال فناوری خواستار شد.

به گزارش تابناک، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان، به نیویورک سفر کرده است، با رییس مجلس ایتالیا دیدار کرد .

دکتر لاریجانی در این دیدار با استقبال از توسعه روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی گفت: معتقدیم ادامه همکاری اقتصادی باید با انتقال فناوری صورت گیرد و با این رویکرد، آماده گسترش همکاری ها هستیم.

رییس قوه مقننه کشورمان در این زمینه سرمایه گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع را از جمله زمینه های لازم برای همکاری ایران و ایتالیا خواند.

تاکید بر روابط تاریخی دو کشور

دکتر لاریجانی همچنین با تاریخی خواندن روابط دو کشور گفت: ایران و ایتالیا با تکیه بر مشترکات تاریخی خود می توانند در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی و نیز مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

لاریجانی مبارزه با تروریسم را موضوعی جهانی و مربوط به همه کشورها دانست و گفت: باید با معضل تروریسم برخوردی راهبردی و فرامنطقه ای شود.

پیه رو گراسو:ایتالیا خواستار بازگشت به جایگاه خود به عنوان نزدیک‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا شد

رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار بازگشت کشورش به جایگاه شریک نخست تجاری ایران در اروپا را خواستار شد و گفت: توافق هسته ای فرصتی بزرگ در مسیر بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپاست.

پیه رو گراسو نقش ایران را در منطقه و خاورمیانه کلیدی خواند و گفت: مبارزه ایران با گروه های تروریستی به ویژه داعش، قابل قدردانی است و دو کشور همکاری های خوبی در زمینه های مقابله با جرائم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان