بازدید 5439

طرح توسعه حرم حسینی آغاز شد

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی، از طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) با محدوده 52 هکتار به نام پروژه صحن عقیله زینب(س) خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 01 September 2015
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی، از طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) با محدوده 52 هکتار به نام پروژه صحن عقیله زینب(س) خبر داد.

به گزارش ایرنا از ستاد بازسازی عتبات، قاسم سراجان در نشست با نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری در عراق و کربلای معلی افزود: اکنون فاز یک این پروژه در موقعیت جنوب و غرب حرم - تل زینبیه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح در چهار فاز پیش بینی شده، ادامه داد: تمامی هزینه هایی که برای بازسازی عتبات عالیات صورت می گیرد، از نذورات و کمک های مردمی تامین شده و این ستاد با دارا بودن 400 ستاد در شهرستان ها و 31 ستاد در استانها، آماده جذب نذورات و کمک های مردمی در تمام کشور است.

سارجان گفت: تولیت حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) به عنوان کارفرما و پیمانکار پروژه های در حال انجام توسعه حرم ستاد باسازی عتبات عالیات است.

وی با اشاره به تملک زمین ها و املاک اطراف حرم توسط عتبه حسینی افزود: زمین ها و املاکی که در محدوه طرح توسعه قرار دارند پس از خریداری و تملک، برای اجرای پروژه ها در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار می گیرد.

سراجان محدوده اجرای پروژه فاز یک طرح توسعه حرم را 2 / 5 هکتار و مساحت زیر بنا را 165 هزار متر مربع اعلام کرد و در مورد برآورد هزینه و زمان ساخت این پروژه گفت: مبلغ برآورد شده برای انجام این پروژه، 450 میلیون دلار است و امیدواریم در مدت شش سال به اتمام برسد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی افزود: در فاز یک طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) ساخت و احداث صحن امام حسین(ع)، کتابخانه، مقام حضرت زینب(س)، درالحرب، موزه، صحن حضرت زینب (س)، دارالتولیت و مضیف پیش بینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز در این نشست کار ستاد بازسازی را ستود و افزود: برای اهل بیت(ع) کار کردن موجب اجر و پاداش در دنیا و آخرت می شود و بعثه مقام معظم رهبری در عراق آماده هر نوع همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل