بازدید 2661

بانكداري اسلامي بايد در همه فعاليت‌ها جاري باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با گرامیداشت روز بانکداری اسلامی گفت : بانکداری اسلامی باید در همه فعالیت های مالی و اقتصادی کشور جاری باشد.
کد خبر: ۵۲۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 01 September 2015
وزیر امور اقتصادی و دارایی با گرامیداشت روز بانکداری اسلامی گفت : بانکداری اسلامی باید در همه فعالیت های مالی و اقتصادی کشور جاری باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی طیب نیا در همایش بانکداری اسلامی افزود : اقتصاد هر کشوری از بازارهای مختلف شامل بخش واقعی اقتصاد و بخش دیگر از جمله بازار پول ، بازار سرمایه و بازار بیمه به عنوان بازار مالی کشور تشکیل می شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت توسعه متوازن بازارهای مختلف و تعامل بین این بازارها گفت : بخش مالی باید در خدمت بخش واقعی اقتصاد قرار گیرد.

طیب نیا گفت : بازار تامین مالی در ایران بانک محور است و هدف ما استمرار نظام اقتصادی اسلامی به معنای بانکداری اسلامی است که باید در این زمینه بررسی های بیشتری صورت گیرد.

طیب نیا افزود : با توجه به اهمیت نظام بانکی کشور در مقابله با تورم ، آرامش در بانکها ، رشد اقتصادی و رونق اقتصادی گفت : بررسی چالش های نظام بانکی ضرورت دارد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت : یکی از این چالش ها افزایش نسبت مانده تسهیلات به سپرده های بانکی است که سال های اخیر افزایش یافته و حاکی از فشار بر روی منابع بانکهاست.

طیب نیا گفت : نسبت مانده تسهیلات به سپرده بانک ها در سال 93 به 105 درصد رسید که حاکی از فشار و اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی است.

وی گفت : این وضعیت در بانک های تخصصی بدتر است به طوری که در بانک مسکن نسبت مانده تسهیلات از 134 درصد در سال 88 به 202 درصد در سال 92 افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها