بازدید 18323

آیا ازدواج یک رؤیا می‌شود؟

متأسفانه امروزه چنان رفتارهای غیرمتعارف گسترش پیداکرده که جوانان انگیزه ازدواج ندارند.
کد خبر: ۵۲۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 01 September 2015
یک جوان می‌گوید: با این‌که نزدیک دو سال است برای گرفتن وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌ام، سامانه‌ی وام ازدواج به من پیام می‌دهد: «صحت شماره ملی شما توسط اداره ثبت احوال مورد تائید قرار گرفته است و هم‌اکنون در نوبت تعیین شعبه اعطای وام ازدواج از طرف بانک هستید و مدت زمان تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک و تعداد متقاضی در صف، تعیین می‌شود» اما هنوز از وام ازدواج خبری نیست.

به گزارش ایسنا از منطقه ایلام، با وجود این‌که هم دولت و هم خانواده‌ها می‌دانند عدم ازدواج به‌موقع موجب افسردگی، از میان رفتن نشاط در جوانان، وسواس زیاد در انتخاب همسر، حضور دختر و پسرهای مجرد با سن زیاد در یک خانواده، افزایش اضطراب و نگرانی، بلاتکلیفی، از دست رفتن طراوت و زیبایی، ناامیدی و افزایش انحرافات اخلاقی می‌شود اما باز تمهیدات لازم برای جوانان آن گونه که باید اندیشیده نمی‌شود.

اما بعضا خانواده‌ها هم در به عقب افتادن این فریضه بی‌تأثیر نیستند. تجمل‌گرایی، ریخت‌وپاش و رفتارهای غیراصولی در امر ازدواج مانع تشکیل خانواده‌های جدید هستند.

«علی نصرت‌زاده‌» جوان 28 ساله در این‌باره گفت: من لیسانس دارم و 4 سال بیکار هستم و پشتوانه‌ی مالی برای ایجاد کار ندارم و تلاش‌هایم برای گرفتن یک وام مناسب بی‌نتیجه مانده است، چگونه می‌توانم با این شرایط تشکیل زندگی بدهم.

وی بابیان این‌که بیکاری و مشکل جدی اقتصادی موانع ازدواج من است، افزود: این شرایط مرا سربار خانواده کرده است تا این‌که خودم سرپرستی یک خانواده را برعهده بگیرم و عملاً ازدواج به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

«فرزین کرمی» جوان 25 ساله دیگر ایلامی نیز در این راستا اظهار کرد: متأسفانه امروزه با برپایی جشن‌های بیهوده و تجملاتی و بیان این جمله از طرف خانواده دختر و پسر «برای فرزندم آرزو دارم» هزینه‌ی کلانی بر روی دست خانواده‌ها می‌گذارند.

وی بابیان این‌که با تورم و گرانی امروز واقعاً ازدواج سخت شده و خانواده‌ی دختر بیش‌ازاندازه اعتقاد به ریخت‌وپاش دارند، افزود: من به‌عنوان یک جوان امروز انگیزه برای ازدواج ندارم و هرچه فکر می‌کنم نمی‌توانم هزینه‌ها را تأمین کنم.

جوان دیگر هم گفت: توقع مالی من و همسرم برای آغاز زندگی مشترک زیاد نیست و وام ازدواج بسیاری از مشکلات ما را برطرف می‌کند اما با گذشت نزدیک دوسال هر روز که این سامانه را چک می‌کند که به من پیام می‌دهد:«صحت شماره ملی شما توسط اداره‌ی ثبت احوال مورد تائید قرار گرفته است و هم‌اکنون در نوبت تعیین شعبه اعطای وام ازدواج از طرف بانک هستید و مدت زمان تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک و تعداد متقاضی در صف، تعیین می‌شود» اما هنوز از وام ازدواج خبری نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عبدالله ساجدی» کارشناس دینی نیز در این زمینه گفت: متأسفانه امروزه چنان رفتارهای غیرمتعارف گسترش پیداکرده که جوانان انگیزه ازدواج ندارند.

وی بابیان این‌که بیکاری و ریخت‌وپاش‌های غیراصولی، تعیین مهریه‌های سنگین و بروبیاهای غیرضروری ازدواج را دشوار کرده است، گفت: اگر خانواده‌ها به نفس ازدواج فکر کنند دیدشان عوض می‌شود.

ساجدی با تأکید بر این‌که اگر والدین کمک کنند ازدواج به‌موقع انجام شود بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه رنگ می‌بازد، تصریح کرد: خداوند متعال دراین‌باره می‌فرماید: «و از نشانه‌های او این‌که، همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، در میانتان مودت و رحمت قرار داد. در این نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکر می‌کنند» و رسول گرامی اسلام (ص) نیز ازدواج را عامل ایجاد اخلاق نیکو در فرد می‌داند و می‌فرماید: «مردان و زنان بی‌همسر خود را به ازدواج یکدیگر درآورید، چون خداوند اخلاق آنان را نیکو می‌سازد».

«ساسان احمدی» کارشناس اجتماعی نیز در این‌باره گفت: ازدواج یک امر طبیعی، فطری و یکی از نیازهای ناگزیر بشر است و کسی که به این نیاز طبیعی پشت کند، بدون تردید احساس کمبود می‌کند و با ‌دشواری‌ها و مشکلات جسمی و روانی مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر نقش ازدواج و تشکیل خانواده در سلامت روانی جامعه افزود: بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل فشارهای روانی و استرس‌ها که گریبان‌گیر بسیاری از جوانان است، عدم ازدواج به‌موقع آن‌هاست.

احمدی بابیان این‌که ازدواج اصولی و منطقی موجب جلوگیری از انحرافات اخلاقی می‌شود، خاطرنشان کرد: جوانان نیازمند توجه جدی مسئولان در این زمینه هستند.

«زهرا همتی» معاون اجتماعی بهزیستی ایلام اظهار کرد: ازدواج مهم‌ترین رویداد در زندگی هر فردی است و در این زمینه با انجام مشاوره خوب و به‌موقع می‌توان به دوام زندگی موفق کمک کرد.

وی ارتقا سطح سلامت و بهداشت روانی عموم، کاهش آسیب‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی را از نکات مثبت ازدواج دانست و با تأکید بر این‌که ازدواج فله‌ای و دیمی دوام ندارد بلکه باید باعقل و منطق تشکیل زندگی مشترک داد، افزود: خانواده و مسئولان باید به‌ترویج ازدواج آسان کمک کنند.

همتی گفت: وام ازدواج یکی از کمک‌های خوب دولت در این زمینه است اما متأسفانه کم نیستند افرادی که هر روز به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کنند و می‌گویند به امید این‌که وام ازدواج مشکلات ابتدایی زندگی‌ام را برطرف کند قدم در این راه گذاشته‌ام.

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام تصریح کرد: مسئولان و مدیران بانک‌ها با تلاش و دلسوزی بیشتری به ازدواج جوانان کمک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۷
انتشار یافته: ۶۶
اینکه همش شد ایلام ...
کل ایران اینطوریه
من هنوز نتونستم یه شغل گیر بیارم یه فوق لیسانسی هستم...
۳۰ سال سن دارم
تجملاتی هم نیستیم مشکل درامد و بالا رفتن هروز هزینه زندگیه...
اینا به کنار من به عنوان یه پسر که شاغلم هستم بسیار از خیانت و طلاق میترسم که الان به یه چیز عادی تبدیل شده،خیلی از دخترای سرزمینم ماهیت خودشونو از دست دادن به صورتی که من هرجور فکرش میکنم ازداواج اگه یه قراردادم در نظرش بگیریم کاملا به ضرر یک مرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
عه شما هم بالاخره طعم خیانت رو چشیدین ؟؟؟؟؟قد یه تاریخ خیانت کردین و گفتین فطرتمون اینطوریه!!! فطرت خانوما هم حالا اینطوری شده !!! نمیتونی تحمل کنی بی خیال ازدواج شو . زورت که نکردن
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
شما حقوق اولیه زندگی (حق کار تحصیل طلاق و...) رو به خانمت بده بگو مهریه نخواد اونوقت چیزی به ضررت نیست
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
مردهای جامعه هم تنوع طلب شدن. مردهایی رو میشناسم که با داشتن دو بچه به من همکار میگفتن زنشون به تنهایی جوابگوی نیازشون نیست و کمکی میخوان. خسته شدم بسکه با مردم جنگیدم.
بله دخترها پرتوقع شدن اما فراموش نکن که مردهای هرزه هم بی نهایت زیادن. اگه قرار باشه با بدبختی ی مرد زندگی و نه شوهر گیر بیارم و تمام عمرم مواظب باشم نپره، بجاش ترجیح میدم بشینم خونه و تنها بمونم و بهم بگن ترشیده. حداقل اعصابم راحته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
باید ببینی سراغ چه جور دختری میری....آقایون موقع ازدواج دنبال دخترای آنچنای هستن بعد انتظار دارن براشون زن زندگی بشه
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
داداش گلم! اولا برو سراغ خانواده! 70 درصد ازدواج به خانواده طرف برمی گرده ثانیا: با یک وکیل با انصاف مشورت کن تا قرارداد خوبی بنویسی چون همه مهریه رو دادند و همه دخترها هم گرفتند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
احسنت به نظر اول! قد يه تاريخ خيانت كرديد .... واقعا همينطور است. دمت گرم.
یعنی اون کسی که انقدر بی پوله که وام ازدواج میخواد قفل زندگیشو باز کنه خداییش خوب اعتماد به نفسی داره که دنبال ازدواجم میره
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
گل گفتی.نمیدونم 3میلیون اگه اشتب نکرده باشم به چه دردمون میخوره اصلاارزش نداره بری دنبال ضامن.ضامن پیداکردن هم درحدمعجزه س.من امیر29ساله.بیکار.مجرد.امیدی هم به زندگی ندارم.
این چندتا ازدواجی که انجام میشود از اندوخته و آینده نگری والدین دیروزی است . این نسل قبل تری هم بروند دیگر جوانان امروزی توان کمک به فرزندان برای ازدواج را نخواهند داشت و این داستانهای که بین مردم هست اصلا دیگر ازدواجی رخ نمیدهد و یک رویا میشود . دولت هم که در این موارد هیچ کمکی نمیکند . با 5 میلیون وام هزینه شب اول خواستگاری هم تامین نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
منظورتون بله برونه دیگه. البته بله برون و خواستگاری رو راه میندازه اما برای ازدواج هیچی نیست. حت یفرض کنیم عروس هیچی نخواد و هیچی هم نیاره و هیچ جشنی هم نخوان بگیرن.

ی خونه با ی دست لحاف و دشک و دو تا بشقاب و قاشق و قابلمه که دیگه لازمه. این وام حتی کفاف این رو هم نمیده. تازشم، جواز کار میبری قبول نمیکنن (با ااینکه تو سایت نوشته) حساب جاری پر مصرف میبری، بازم قبول نمیکنن (با اینکه تو سایت نوشته). هردوشم داشته باشی بازم مجبوری بری دنبال ی کارمند بینوا که بیاد ضامنت بشه واسه چند غاز، نفری 3 میلیون
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
ای که گل گفتی واقعیت رو
شده
البته صرف تن دادن به ازدواج مشكل را حل نميكند بر اساس آمار ارائه شده از سوي مسئولين از هر سه ازدواج يك مورد به طلاق ختم مي شود تا اينجاي مسئله خود يك فاجعه به تمام معناست اما شق دوم قضيه بحث مهريه است و فشاري كه به مردان وارد مي شود .اصولا پس از هر طلاق بازنده واقعي مردان هستند .تصور كنيد با اين آمار رو به رشد طلاق چه ميزان نقدينگي به سمت بانوان سرازير مي شود كه اين خود باعث عدم تمايل آنهابه ازدواج مجدد و باقي مشكلات است.و خلاصه اينكه يكي از عوامل افزايش طلاق در جامعه ما قوانين يكسويه و بحث ناعادلانه مهريه مي باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
بابا حقوق برابر بین زن و مرد باشه کی مهریه از شما میخوااااد؟؟؟با وجود اینکه بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه ها زنند چرا باید در صد خیلی کمی از اونا شاغل باشن ؟؟؟ زنی که از خیلی لحاظ از مرد بالاتره وقتی به جبر دولت خونه نشین میشه چطور باید خودشو تامین کنه؟؟؟ عزیز من خیلی نگران مهریه ای بشین خونه تا یکی بیاد خواستگاریت ببین اونوقت بدون مهریه نمیتونی ازدواج کنی؟؟؟ هیچ وقت به این نکته توجه کردی مهریه رو در ازای حق انتخاب پرداخت میکنی؟؟؟ ببین اگه پسر بفهمه دختر میخوادش چقد مهریه میاد پایین!!!
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
جای مهریه حقوق اولیه زندگی رو به خانمتون بدید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
قوانین یک سویه؟؟؟ بله یک سویه به نفع مردا!!! والله دولت هر چی مردا رو هل میده مردا عین سنگ میمونن حرکت نمیکنن!! هر زنی هم میخواد حرکت کنه یه سنگ به پاش میبندن مبادا بی لیاقتی و بی عرضگی مشخص بشه
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
قسمت دومت هم که شد همون قسمت اول اقا
تابناک جان خبر دارید دیروز در شهرستان سنقر از توابع استان کرمانشاه یه معلم 59 ساله بازنشسته در اعتراض به عوارض سنگین شهر داری خودسوزی کرد و جانسپرد ......... ارزش یک خبر را نداشت ؟
مدیر پایگاه بله متاسفانه و خبر آن هم در سایت منتشر شده

http://www.tabnak.ir/fa/news/528171/%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%B3%D9%86%D9%82%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

اگر پول ندارید به هیچ وچ ازدواج نکنید. شک نکنید به بدبختی و روز مرگی دچار می شین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
به عنوان يك متاهل حرف شما رو كاملا تاييد ميكنم.
به نظر من که جامعه ما بی محتوا شده. حتی ازدواج کردن مفهوم مشخصی نداره. از همون اول هردو زن و مرد برای هم کمین کردند. زن به فکر مهریه و خانه م ماشین و مرد به فکر مهریه کمتر و مسائل مادی و زن کارمند باشه یا نه.
والله اگه طرف من پولدار و سر کارم باشه ازدواج نمیکنم! ازدواج به سبک ایرانی اسلامی یعنی هر روز پیرتر شدن و افسرده تر شدن و به 60 نفر به جرم دوست داشتن فقط یه نفر حساب پس دادن. گذشته از اینکه دختر جماعت تو خونه خودش یا باباش از حقوق خیلی بیشتری برخورداره تا خونه شوهر که نقش یه نوکر بی جیره و مواجب رو داره!!!
چرا کمپین مقابله با بانکها رو راه نمی اندازین
قابل توجه مجردها:ازدواج نکنید.قبل از ازدواج یه سری به دادگاههای خانواده بزنید و ببینید که با وجود قوانینی که به نفع زنان تصویب کردن برخی از دختران امروزی چه بلایی که به سر مردا نمی یارن.این توصیه ایمنی رو جدی بگیرید.
تا وقتی زن نگیرید دینتون کامل نمیشه چون همش فکر میکنید دنیا بهشته! ولی وقتی که ازدواج کردید دینتون کامل میشه و با جهنم اشنا میشید.
پسری 30 ساله هستم با مدرک فوق لیسانس سربازی نرفتم و معافیت گرفتم و بعد درس سر کار رفتم
با پس اندازم و وام و قرض یه خونه 60 متری خریدم و رهن کامل دادمش چون برای خرید به پول رهن نیاز داشتم
الان ماهی یک میلیون تومن خالص دریافتیم هست و ماهی یک میلیونو بیست و چهار هزار تومن قسط دارم!
7 صبح از خونه خارج مشم و ساعت کارم 8 صبح تا 5 عصر هست. به نظر شما من کی میتونم اونقدری درامدد داشته باشم که مستجر رهن خونمو تسویه کنم بره و درآمدم هم از اقساطم پیشی بگیره که حداقل بتوننم خرج رفت و آمد خودم از جیب خودم بپردازم؟
دارم دنبال شغل دوم میگردم از 5 عصر که از کار بر میگردم برم که شما در نظر بگیر اگر 6 ساعت حداقل زمان ببره با رفت و آمد من 12 خونه خواهم بود! حتی اگه پول هم در بیارم زمانی برای زن داری باقی میمونه؟!
آیا تو مسیر زندگی که تا اینجا اومدم کار اشتباهی کردم؟ کوتاهی کردم ؟ که این حال و وضعمه در 30 سالگی! اولین قسطم که تموم خواهد شد 5 ساله دیگه هست مبلغش 250 تومنه یعنی تا 5 سال دیگه حقوق من قرار چقدر زیاد شه؟
قراره برای ما چی کار بکنن؟ چقدر زمان میبره تا کاراشون ثمر بده؟ اونموقع من چند سالمه؟ و دیگه حوصله ازدواج برام باقی مونده برای آدمی که 7 صبح تا 12 شب بیرون سر کاره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
واقعا اشكم دراومد!
می شود؟ شده. خبر ندارید.
تشکیل خانواده و فرزند آوری در ذات همه موجودات مخلوق هست. الان وضعیت اقتصادی طوری است که جوانان نمی توانند ازدواج کنند. فقط سن ازدواج بالا رفته و حذف نخواهد شد. دولت با ایجاد اشتغال و فراهم نمودن امکاناتی که بتوان با آن یک زندگی تشکیل داد می تواند به این امر سرعت ببخشد اما خود دولت با مشکلات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می کند. کمی زمان لازم است.
حالا همه اینا به کنار خبر رسیده به پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو سازی موافقت شده :| بعد جوونای ما در صف وام ازدواجن
برای ازدواج، قبل از هر چیز شغل لازمه. حتی اگر خانواده ی عروس و داماد تمام مخارج شما را هم دادند، باز هم تا وقتی که یک شغل پایدار ندارید نباید ازدواج کنید. شغل هم که این روزها حکم کیمیا رو داره.
خسته نشدید از این همه شعار دادن
بیکاری مانند بی آبی و هوای آلوده و ریزگرد به پیش میرود و مسئولان ما همچنان خواب هستند.
به یزدان اگر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم؟
مگه هنوز نشده!؟!؟

وااااااااااا. این همه دختر دهه 50 که دیگه پسر مجردی نمونده بیاد سراغشون. ما تو فامیل و همسایه و دوست و اشنا تااا دلتوووووون بخواد دختر مجرد داریم.
که ازدواج برای همه اونها نه تنها رویا شده بلکه از رویا هم دیگه خارج شده
خیلی از دخترای سرزمینم ماهیت خودشونو از دست دادن به صورتی که من هرجور فکرش میکنم ازداواج اگه یه قراردادم در نظرش بگیریم کاملا به ضرر یک مرده. . . . . .. . . . اقای محترم یادتون نره اون در صد کمی از دخترهایی هم که عوض شدن علتش خود مردان هوسران و عیاش هستند که دخترها را اغفال میکنند
ازدواج اگه به وقتش انحام بشه خوبه وگرنه فقط دردسره من همجور امکانات بعد از سالها کار کردن فراهم کردم و با اجبار خانواده به صورت سنتی ازدواج کردم ولی الان خیلی راضی نیستم چون خانواده ها معمولا در زمان ازدواج خیلی از واقعییت ها رو بیان نمیکنن که بعد متوجه میشی چقدر زندگی متفاوتی داری با همسرت و‌اگر انسان مسولیت پذیری باشی باید بسوزی و بسازی چون انجام طلاق برایه همه اسون نیست
پس نتیجه اینه که ازدواج نکنیم یا اکه قصدشو دارین تو سن واقعی خودش که زیره ۲۵ سالها انجام بشه که لااقل از فرزندتون لذت ببرین
ازدواج نکنید من ازدواج کردم یه پسر سه سال هم دارم به شدت از ازدواج رازی هستم و با پسرم لذت دنیا رو میبرم اما بی پولی و بی خانمانی داره آتیشمون میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
راضي هستي يا رازي هستي؟
مجبور نیستین حاصل دسترنج چندین سال کارتون را در عرض یک شب اتیش بزنید انهم بخاطر چشم هم چشمی .اخه خدا به ادم عقل داده کی میخواهید ازش استفاده کنید؟!!!
اینجانب تک پسر هستم و سه سال پیش به امید اینکه پدرم 60 ساله می شود، دانشگاه رفتم و مدرک ارشد خود را گرفتم و چقدر برنامه ریزی شغلی و زندگی برای خود داشتم که یهو و یک شبه قانون سربازی عوض شد و کفالت شد 70 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در کجای دنیا، خیلی راحت و یک شبه با زندگی این همه جوان بازی می شود.
الان 27 سال سن دارم، 2 سال هم بروم سربازی می شود 29 سال؛ یک جوان 29 ساله که هیچ پول و شغلی ندارد، ولی اگر قانون همان قانون قبلی بود در همین دو سال کلی درآمد کسب می کردم.
من که 31 سالم هست و دارم به سن تجرد قطعی یعنی 35 سال می رسم!
من هم فردی را می شناسم که هم خانه دارد و هم کار ولی جرات ازدواج ندارد به دلیل وسواس بیش از حد اطرافیان علی الخصوص مادرش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
کار خوبی میکند..
خیلی وقته ازدواج به یک رویا تبدیل شده...
من 35 سال سن دارم و متأهل هستم ولی اکثر همسنهای اطراف خودم را میبینم که به ازدواج حتی فکر هم نمی کنند و یا بعد از ازدواج طلاق گرفته اند...
دختر ای امروزی به دنبال تجمل گرایی چشمو هم چشمی هستند فکر زندگی نیستند وضیعت اقتصادی هم کاملا افتضاحه تازمانی که دلار 1500 نشه همون مجردی بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1500 رو از كجا محاسبه كردي؟؟!!!!!!!
حقیقتا به جوانان میگویم که اگر پول لازم را برای ازدواج ندارند اصلا به ازدواج فکر هم نکنند که بدبخت تر میشوند آقا زن و بچه رفاه و آسایش میخواهند مگر شهر حرته...
الان مسئله مهم ازدواج نیست بلکه زندگی پس از ازدواجه و مادامی که تنها صرفا عمل ازدواج ملاک قرار بگیره و برای موانع و مشکلات پس از اون چاره ای اندیشیده نشه و فقط موضوع به خدا و رفع حاجت توسط پروردگار حواله داده باشه شاید ازدواجی هم صورت بگیره ولی در پی اون آمار طلاق هم رشد پیدا می کنه چون در پی همه عوامل طلاق مسائل مالی و معیشتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم دخیل هستند.
با این خدمت اجباری که 3 سال عمر جوان ها مخصوصا تحصیلکرده ها رو تلف میکنه رویا شده!
حقوق 60 هزار تومنی و کرایه 150 هزار تومنی رفت و آمد!
برادرهای کوچکتر از من ازدواج کرده اند ولی من هنوز مجردم وضع مالیم بهتر از اونهاست ولی درآمدم برای زندگی مجردی خیلی خوبه
سلام
از همه جوانان هم وطنم که بدون داشتن شغل ثابت و مناسب به فکر ازدواج هستندخواهش میکنم که این فکر را از سر خود بیرون کنند و اول کار پیدا کنندو بعد اگر مطمئن شدندکه شغلشان را در آینده ازدست نخواهند داد به ازدواج فکر کنند چون همه آن حرفهای صدتایه غاز که بعضیها میگویند که ازدواج کنی همه چیز درست میشه سرآبی بیش نیست و بعد از ازدواج تازه متوجه میشوید که دچار چه مصیبت عظمایی شده اید%%% بنده این اشتباه را کرده ام و با اینکه با همسری سازگار و کم توقع زندگی میکنم اما نبود شغل مرا دچار بسیاری از بحرانهای روحی و جسمی کرده و همه چیز برایم لا ینحل شده و دیگر نمیدانم چه باید بکنم%% جناب تابناک خواهش میکنم بخاطر روشنگری جوانان هم که شده این پیام را منتشر کنید لطفا%%
امیرازنیشابورهستم.29سالمه یک خواهردارن 5سال تو عقده نصف جهزیه ش مونده خودمم بیکارم وهرروزکارگیرم بیادمیرم کارگری روزی 35پدرمم هم عمرشوداده به شما.بااین تواصیف ازخودم وگرانی وبیکاری ورکودوتورم بالاونبودشغل میتونم ازدواج کنم درضمن وام هاهم به دردخودشون میخوره3میلیون باکارمزدچنددرصدبه چه دردمان میخوره .به نظرشمامنی که 29سالمه بیکار پدرندارم و5سال خواهرعقدشده توخونه دارم میتونم امیدداشته باشم به زندگی
ابلهانه است اگر فکر کنیم مهریه بالا عامل فروپاشی خانواده و رشر طلاق در جامعه است .افزون بر مسائل اقتصادی و اعتیاد و انحرافات اخلاقی ، جامعه دچار بی فرهنگی شدید است و این یعنی باید و باید روی کودکان در مدارس از همان مهد کودک و پیش دبستان کار شود ، و این کار بر عهده کیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر بنده تنها مشکلات مالی مانع ازدواج نیست بلکه بنده پسرانی را میشناسم که تمکن مالی برای ازدواج دارند ولی ازدواج نمیکنند زیرا وضعیت اجتماعی و نوع مراودات تغییر کرده و هیچ یک از مسولین بفکر تطابق جامعه با زمان حاضر و آینده نیست...شما ببینید قبلا پسری به خواستگاری دختری پاک دامن میرفت و مهریه ای معقول بعنوان مهر یک دختر پاک دامن تقبل میکرد ولیکن در حال حاضر اوضاع تغییر کرده و خیلی از دختران با دوست پسر خود رابطه عاطفی و جنسی برقرار میکنند پس در واقع ازدواج غیر رسمی و غیر شرعی کرده اند واقعا بی انصافیست پسر دیگری از همه جا بی خبر با دید یک دختر پاک دامن بخواهد چنین مهریه ای سنگین و تهیه و تدارک مجالس جشن عروسی و مسکن و غیره برای دخترانی که وانمود به پاک دامنی میکنند پرداخت کند زیرا این دختران با ادعای پاک دامنی توقع بیشتری نسبت به دختران مطلقه دارند مثل اینکه بخواهند یک خودروی رنگ شده را بجای صفر و با قیمت صفر به شما قالب کنند .بنابراین پسران از ترس چنین فریبی از ازدواج فرار میکنند این مورد تنها یک دلیل از دهها دلیل عدم رغبت پسران برای ازدواج است مشکلات مالی در جای خود نیز دلیل دیگری است...افزایش میزان طلاق و یا خیانت همسران به یکدیگر دلایل دیگری است که متاسفانه هیچکس بفکر چاره اندیشی نیست...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
دختر میشناسم که همزمان چندتا پسر رو ازنظر عاطفی ساپورت میکنه تا نهایتا بین اونهاپولدارترین رو انتخاب کنه البته من خیالم راحته که اینجور دخترا نصیبم نمیشه خداوند فرموده زن پاکدامن را نصیب مرد پاک و زن ناپاک را نصیب مرد ناپاک میکنم این وعده خداونده
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
شما اول فکری به حال ذهن مسمومت بکن که دختر رو با ماشین مقایسه نکنی بعدا همه چیز درست میشه
همین طرزفکر کوتاهت باعث شده همچین چیزایی ببینی
والله من يه دختر 36 ساله هستم و انقدر رفتارهاي ناجور از آقايون متاهل ميبينم كه ديگه جرات نميكنم برم سمت ازدواج درثاني دور و بريام كه ازدواج كردن با اين اوضاع ركود و اقتصاد همه پشيمونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
شاید بخوای کتمان کنی که خواستگار خوبم داشتی که رد کردی
همه دنبال تنوع طلبی و هوس هستن دیگه ازدواج چه معنی داره. هیچ رابطه ای رو سالم نمیبینم. توی دانشگاه با همکلاسی ، سرکار با همکار ، در مغازه با فروشنده و مشتری اصلا همه ملت با هم ازدواج کردن پیرو جوون هم نداره چه نیازی به ازدواج دوطرفه. همه مال همه ان بهانشون هم اینه که امروزی هستن. تعصبی نیستن. خوش برخوردن. آقایون با همه ی خانم ها بجز همسرشون خوش برخوردن.
برای دختر شاغل و دارای درامد ازدواج کاملا به ضرر است
بالاخره روزی با عزاییل ازدواج می کنم .
27 ساله فوق لیسانس از یک دانشگاه دولتی معتبر
1 سال بیکار مشکلات روحی روانی پیدا کردم جدیدا هم از شدت بیکاری و ناعدالتی های موجود در این زمینه دچار مشکلات قلبی شدم
خداوند حق ما را از کسانی که این شرایط را به وجود آوردند نگذرد
منم با 30 سال سن الان دو ساله کارمند رسمی یکی از ادارات یه شهر کوچیکم

حقومم هم الان 1200
با اینکه بیشتر مخارجم هم گردن پدرمه اما بازم جرات نمیکنم به فکر ازدواج باشم

چون حداقل 20 میلیون طلا میخوان
و اگه طرف جهیزیه اش مناسب باشه بازم مرد باید یه 10-20 میلیون دیگه بزاره واسه تکمیل وسایل منزل

تازه خونه هم که ندارم باید توی این شهر کوچیک واسه رهن کامل 15 میلیون داشته باشم

به نظر شما همچین چیزی امکان پذیره؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار