بازدید 8182
۲

وقوع زلزله بزرگ در تهران شایعه است

وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح آخرین دستاورد وزارتخانه متبوع خود پرداخت.
کد خبر: ۵۲۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸ 01 September 2015
وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح آخرین دستاورد وزارتخانه متبوع خود پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح آخرین دستاورد وزارتخانه متبوع خود پرداخت.
 
ساختار وزارت کشور با هدف توسعه محوری شکل گرفته است


وی در ابتدای این برنامه در خصوص مهمترین اقدامات و دستاوردهای وزارت کشور اظهار داشت: ساختار و انتصاب نیروهای وزارت کشور در دوره آقای روحانی با هدف توسعه محوری شکل گرفته است.
 
وزیر کشور ادامه داد: تلاش کردیم ظرف دو سال گذشته با انتصاب همکاران خوب، ساختار در وزارت کشور متناسب با این هدف شکل گیرد و تشکیل شوراهای سرمایه گذاری در استان ها و تقویت بخشی خصوصی برای ورود به مباحث توسعه، تقویت امنیت داخلی با اولویت مناطق مرزی و در حوزه سیاسی و اجتماعی نیز محور نشاط سیاسی و اجتماعی را مد نظر قرار دادیم.
 
رحمانی فضلی تاکید کرد: تلاش کردیم احزاب جدید و تشکل های صنفی و اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشند و در حوزه اجتماعی نیز بحث مقابله با آسیب های اجتماعی را اولویت اول خود قرار دادیم.
وی اضافه کرد: در حوزه بحران نیز تلاش کردیم حوزه مدیریت بحران را تقویت کنیم و در حوزه شهری نیز با تغییر معاونت عمرانی به معاونت توسعه و عمران شهر و روستا برنامه های جدیدی در حوزه روستاها و شهرها دنبال کردیم بنابراین تلاش شده حول محور توسعه در اهداف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی تمام تحولات را ایجاد کنیم
 
وزیر کشور در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری و اقدامات وزارت کشور برای چگونگی برگزاری این انتخابات و هم چنین برگزاری انتخابات الکترونیک اظهار داشت: شعار ما در برگزاری انتخابات این است که انتخابات قانونی، سالم و با شکوه برگزار کنیم.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: برای ما مهم است که بتوانیم این انتخابات را در حوزه مجلس و خبرگان رهبری به یک مانور قدرت ملی تبدیل کنیم بنابراین دولت واقعا خود را برای برگزاری باشکوه این انتخابات آماده می کند.
 
ستاد انتخابات را از سه ماه قبل تشکیل دادیم

وی یادآور شد: براین اساس ما ستاد انتخابات را از سه ماه قبل تشکیل دادیم و در استان ها نیز ستادهای متناظر تشکیل شده و قدم به قدم تقویم اجرای انتخابات را پیش می بریم ضمن اینکه با شورای نگهبان هماهنگی های لازم را داریم و تلاشمان این است که در حوزه قانونی و سالم برگزار کردن، انتخابات را الکترونیکی کنیم.  

بحث اخذ آرا و شمارش آرا را به خصوص در 9 کلانشهر الکترونیکی خواهد بود
 

وزیر کشور با بیان اینکه پیش از این تا 90 درصد مسیر فرآیند الکترونیکی کردن انتخابات طی شده بود گفت: در این دوره می خواهیم بحث اخذ آرا و شمارش آرا را به خصوص در 9 کلانشهر به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.  
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: این کلانشهرها اعم از تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، قم، اهواز و کرج است ضمن این که قبلا در محدوده شهرهای کوچک بحث الکترونیکی برگزار کردن انتخابات در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری در 14 شهرستان اجرا شده بود که این اجرا موفقیت آمیز بوده است.

وی اظهار داشت: در حوزه سلامت انتخابات یکی از نقاطی که ابهام ایجاد می کرد بحث تفکیک هویت بود به این معنا که شایعاتی می شنیدیم مبنی براینکه با یک شناسنامه چند بار رای داده می شود یا افراد زیر 18 سال رای می دادند یا شناسنامه کسانی که فوت کرده بودند مورد استفاده قرار می گرفت و یا در مرحله دوم انتخابات افراد از یک شهرستان به یک شهرستان دیگر می رفتند ور ای می دادند.
 
وزیر کشور اظهار داشت: براساس این ابهامات با طراحی در نزم افزارهایی که انجام دادیم تمام صندوق های آرا را به صورت مستقیم به مرکز داده ثبت احوال وصل می کنیم و هر کسی که رای می دهد در همان مرحله اول مشخصات او شناسایی خواهد شد.  
 
تلاشمان این است که یک انتخابات رقابتی شکل بگیرد
 

رحمانی فضلی با تاکید براینکه در بحث برگزاری باشکوه انتخابات تلاشمان این است که یک انتخابات رقابتی شکل بگیرد گفت: این موضوع بدین معناست که مردم بتوانند متناسب با سلیقه فکری خود نامزدهای انتخاباتی خود را انتخاب کنند.  
وی در پاسخ به این سوال که آیا در راستای برگزاری انتخابات الکترونیک هماهنگی های لازم با شورای نگهبان صورت گرفته اظهار داشت: ما با شورای نگهبان مرحله به مرحله تمام مراحل را هماهنگ کردیم و ان شالله با تعامل مذاکره و مشورت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
 
وزیر کشور  یادآور شد: در صورت برگزاری انتخابات افراد برای ارائه آرای خود باید در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند ضمن اینکه در صورت وجود شکایات، بازنگری به سرعت انجام خواهد شد.
 
دولت تاکنون رسما تفسیری از قانون ارائه نداده است

 
رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اینکه گفته می شود دولت تفسیر متفاوتی از احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات را ارائه داده است و آیا شما این موضوع را تایید می کنید یا خیر اظهار داشت: تاکنون دولت رسما تفسیری از قانون ارائه نداده مقام تفسیر قانون در قانون تعیین شده به این معنا که تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان و تفسیر قوانین موضوعی نیز با مجلس شورای اسلامی است بنابراین اگر تلقی از تفسیر قانون یا برداشت خاصی از قانون باشد این حکمیت است که مقام تفسیر قانون را مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: نوع برداشت از قوانین برای افرادی که خبره این کار هستند بلامانع است اما آنچه در نهایت تعیین تکلیف می کند مشخص است.
 
وزیر کشور درباره اینکه طبق قانون دستگاه های دولتی حق ورود به بحث انتخابات را ندارند و در برخی دوره ها این شایعه وجود داشته دولت از جناح خاصی حمایت کرده چه تمهیداتی اندیشیده شده که این اتفاق نیفتد اظهار داشت: دولت به عنوان مجری، شورای نگهبان به عنوان ناظر، صدا و سیما به عنوان مبلغ هیچ یک نباید وارد انتخابات شوند چون اگر این نهادها وارد انتخابات شوند یقینا شرایط سلامت انتخابات برهم می خورد و این خلاف است.
 
رحمانی فضلی بیان داشت: دولت به عنوان دستگاه اجرایی یقینا سیاستش این است که به هیچ وجه نباید این اتفاق بیفتد و حتی در این دوره ما عنوان کردیم که کسانی که از استانداران فرمانداران و بخشداران و مدیران وزارت کشور که مجری هستند قصد نامزد شدن در انتخابات را دارند می بایست از شش ماه قبل از انتخابات استعفا می دادند.
 
وی یادآور شد: از طرف دیگر ما ناظر گذاشتیم یعنی ستاد انتخابات را هیئت نظارتی دارد که در رفتار دولت نظارت می کند و دستگاه های دیگر هم که براین موضوع نظارت دارند به ما اطلاعات لازم را می دهند.  
 
اراده دولت براین است که هیچ دستگاه اجرایی و حاکمیتی وارد انتخابات نشود

 
وزیر کشور با تاکید براینکه اراده دولت براین است که هیچ دستگاه اجرایی و حاکمیتی نباید وارد انتخابات شود گفت: علاوه بر اینکه دولت و دستگاه اجرایی را خودمان کنترل می کنیم بقیه نهادها که به عنوان مجری انتخابات هستند نیز می توانند اطلاعات لازم را در خصوص بروز تخلفات به ما ارائه دهند.
 
رحمانی فضلی در بخش دیگری از این برنامه درباره معیارهای تعیین استانداران و فرمانداران نیز اظهار داشت: زمانی که مردم به دولتی رای می دهند در واقع به برنامه ها و جهت گیری های او رای می دهند و در کنار معتقد هستند که نظر آن ها در دل برنامه های دولت به نتیجه برسد.
 
وی تصریح کرد: بنابراین دولت در مسئولیت های مهم و کلیدی خودش به استانداری ها و فرمانداری ها نیز از آن دسته هستند باید دقت کند کسانی را انتخاب کنند که شایستگی این کار را از نظر اجرایی داشته باشند و در کنار آن به سیاست های دولت و برنامه های رئیس جمهور معتقد باشند.
 
تلاش کردیم استانداران و فرمانداران خارج از نگاه صرف سیاسی انتخاب شوند


وزیر کشور تاکید کرد: در وزارت کشور نیز با همین نیت تلاش کردیم خارج از نگاه صرف سیاسی استانداران و فرمانداران تعیین شوند.
 
رحمانی فضلی درباره اینکه آیا در خصوص انتصاب فرمانداران و استانداران با نمایندگان آن منطقه مشورت صورت می گیرد یا خیر گفت: در این دوره در مجلس اعلام کردیم که انتصاب فرمانداران و استانداران با هماهنگی نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه خواهد بود و یکی از موضوعاتی که همیشه در استان ها ما بوده اختلاف بین استاندار، نمایندگان و سایر نهادهای حاکمیتی است که همیشه یک عامل بازدارنده بوده، بنابراین در این راستا چارچوبی مشخص کردیم که افراد باید تعهد و تجربه لازم را داشته باشند.
 
وزیر کشور ادامه داد: سی و یک استانداری که بنده انتخاب کردم با تعامل بوده اند و در موعد مقرر نزدیک به سه ماه تقریبا تمام استانداران را تعیین کردم و نتیجه آن این است که در هیچ از 31 استان بین ارکان مختلف حاکمیتی هیچ اختلافی نیست که این موضوع یک ثبات و آرامش در کشور ایجاد کرده است.  

مهمترین موفقیت وزارت کشور ثبات و آرامش در حوزه های مختلف است


رحمانی فضلی با بیان اینکه اگر از من بپرسید مهمترین موفقیت وزارت کشور چیست بنده می گویم ثبات و آرامش است که در حوزه های مختلف برقرار شده اظهار داشت: در حال حاضر برخی از استان های ما ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه خودشان جلوه دار مشارکت و سرمایه گذاری در تولید هستند و یا صدا و سیما در استان های ما محور مشارکت در حوزه توسعه شده اند.

وی اظهار داشت: در جاهایی که در خصوص افراد معرفی شده برای انتصاب در استانداری و فرمانداری نیز به توافق نمی رسیم این حق وزیر کشور است که انتخاب را انجام دهد و دولت نیز به آن رای دهد.  

وزیر کشور درباره اینکه چه مقدار استانداری ها می توانند اهداف بحث تمرکززدایی را تحقق بخشند گفت: ما بر نظامات اصلی حاکم بر برنامه ریزی کشور را دچار تغییرات اساسی نکردیم به عنوان مثال نظام برنامه ریزی و توسعه مربوط به سال 1352 است که این نظام می گوید برنامه ریزی متمرکز است و برآن تخصیص منابع به استان ها برمبنای فعالیت و ظرفیت است که در این راستا از آن جاییکه تهران جمعیت و فعالیت زیادی دارد منابع بیشتری به خود اختصاص می دهد.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه سفرها با محوریت محرومیت زدایی و توسعه متوازن در کشور انجام می‌شود گفت: در برنامه ششم بحث توسعه متوازن در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی افزود: بانک‌ها باید متولی حمایت از تولید باشند و از سوی دیگر نظام برنامه ریزی باید به عنوان متولی توازن در کشور عمل کنند.
 
وزیر کشور با اشاره به مسئله مهاجرت به عنوان موضوع اجتماعی خاطر نشان کرد: تهران از نظر منابع ثروت، سرمایه جایگاه بالایی دارد این در حالی است که از نظر جرم هم مقام اول را کسب کرده است.
 
نشاط سیاسی یکی از مؤلفه های مهم دولت است
 

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون بازگشایی خانه احزاب گفت: نشاط سیاسی یکی از مؤلفه های مهم دولت است بنابراین باید بتوانیم رفتارهای سیاسی را در قالب تشکل‌ها مدیریت کنیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم.
 
وی با تاکید بر این که حزب می‌تواند رفتار سیاسی قاعده‌مند کند عنوان کرد: در این دولت تعدد احزاب را شاهد هستیم به طوری که شاهد رشد آن‌ها در کشور بوده‌ایم.
 
وزیر کشور با اشاره به این که بنده به دنبال تعدد احزاب نیستم گفت: احزاب باید به صورت طبقه بندی شده و دسته بندی شده شکل بگیرند.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: دو سال از عمر دولت می‌گذرد به طوری که حداقل روزانه شاهد 100 سخنرانی در کشور هستیم .
 
 خانه احزاب تشکل صنفی است

 
وی با اشاره به این که همه تبعیت از قانون را پذیرفته‌اند گفت: مسیر قانون و نظام بهترین مسیر است لذا باید گفت خانه احزاب حزب نیست بلکه تشکل صنفی است.
 
وزیر کشور با اشاره به اختلافاتی که بین جناح‌ها صورت گرفته بود و در نهایت اراده برای احیای آن نبود گفت:دو بار جلسه برگزار کردیم و چندین بار معاونان قبلی و فعلی جلسه تشکیل دادند و به تفاهم رسیدیم که با ترکیب اصول گرا ، اصلاح طلب و مستقل مسائل صنفی پیگیری شود لذا خانه احزاب احیا و رئیسش انتخاب شد و قرار بر این شد تا ساختمانی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
 
رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چرا احزاب در کشور تقویت نمی‌شوند افزود: فرهنگ احزاب در کشورمان ضعیف است به طوری که احزاب وارداتی نتوانستند در جهت خواسته مردم فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به این که احزابی که در اوایل انقلاب به غرب وابسته بودند با عدم اعتماد مردم روبرو شدند خاطر نشان کرد: نفس حزب مورد قبول است اما اجرای آن یک رابطه تعاملی بین مردم، احزاب و حکومت است که باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.
 
وزیر کشور با اشاره به این که سابقه تاریخی احزاب مورد اعتماد نیست بیان کرد: مردم باید احزاب را قبول کنند لذا با روندی که در طول 35، 36 سال گذشته طی شد مردم ، حاکمیت و احزاب توانستند تجربه کسب کنند.
 
رحمانی فضلی با اشاره به این که جبهه‌ها در حال شکل گیری هستند گفت: وقتی جبهه‌ها شکل می‌گیرد از دل آن‌ها احزابی به عنوان، احزاب اصلی به وجود می‌آیند بنابراین شاید 3، 4 حزب اصلی در سال‌های بعد به وجود آید.
 
 تمام قوانین مادر بازنگری شد

 
وی با اشاره به کمیسیون ماده 10 ادامه داد: یکی از کارهای وزارت کشور بازنگری تمام قوانین مادر بود به طوری که قوانین مرتبط با احزاب، شوراها، شهرداری‌ها، ان جی او ها مورد بازنگری قرار گرفت.
 
وزیر کشور با اشاره به این که لوایحی را نوشتیم که در دولت است ادامه داد: با کمک احزاب پیش نویس نوشتیم به طوری که آن را در سایت وزارت کشور برای استفاده گذاشته‌ایم.
 
رحمانی فضلی با اشاره به این که پیش نویس لایحه را برای دولت ارسال کرده‌ایم افزود: مجلس در تهیه لایحه با ما همکاری کرده است بنابراین اگر در طرح موجود اشکالاتی وجود داشته باشد تقاضای اصلاح می‌کنیم.
 
وی با اشاره به این که احزاب باید مسیر تصویب را طی کنند ادامه داد: باید حمایت‌های حقوقی از احزاب صورت گیرد بنابراین باید به نوعی فعالیت‌های آن‌ها توأم با فرآیندهای نظارتی صورت گیرد
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه به یکی دو حزب مجوز اقدام برای راه اندازی داده شده است گفت: همه احزابی که از کمیسیون ماده ده آمده‌اند هیئت مؤسس استعلام‌های لازم را به عمل آورده است
 
احزاب باید در مسیر قانون و خواست مردم حرکت کنند

 
رحمانی فضلی اظهار داشت: خود احزاب به این نتیجه رسیده‌اند که باید در مسیر قانون و خواست مردم حرکت کنند
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون اقدامات عمل آمده پیرامون مواد مخدر گفت: مواد مخدر یک یاز معضلات مهم کشور است به طوری که دایره آسیب ناشی از مواد مخدر وسیع است.
 
وزیر کشور این دایره را شامل قاچاق، اعتیاد و آثار اجتماعی دانست و عنوان کرد: 50 درصد قاچاق به خاطر اعتیاد است.
 
ام المصائب مسائل اجتماعی اعتیاد است

 
رحمانی فضلی ام المصائب مسائل اجتماعی را اعتیاد دانست و عنوان کرد: اولویت اولمان بحث مواد مخدر و اعتیاد است.
 
وی  با اشاره به اینکه 46 درصد از زندانیان مربوط به مواد مخدر می‌شود خاطر نشان کرد: بهزیستی ، شهرداری، وزارت رفاه و کمیته امداد وظایف اجتماعی و فرهنگی دارند و با توجه به منابعی که در اختیار دارند باید با آسیب اجتماعی برخورد کنند
 
وزیر کشور با اشاره به این که منابع اگر همه یک جا جمع شود بهتر می‌توانیم اقدام کنیم گفت: افغانستان حضور آمریکا هزار تن مواد مخدر تولید می‌کرد این در حالی است که اکنون این رقم به 6 هزار و 500 تن رسیده است
 
سال قبل 570 تن مواد مخدر کشف کردیم

 
رحمانی فضلی با بیان این که 10 تا 12 هزار میلیارد درآمد ناشی از تجارت مواد مخدر است افزود: سال قبل 570 تن مواد مخدر کشف کردیم. به طور یکه در این رابطه 3 هزار و 700 نفر شهید شدند
 
وی با اشاره به این که در 4 ماهه سال  جاری 20 درصد افزایش کشفیات داشتیم خاطر نشان کرد: برخی از مواد 300 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
 
وزیر کشور با اشاره به این که روش‌های جدید و شیوه های نو در استفاده از مواد مخدر به وجود آمده است گفت: کنترل عرضه یعنی مقابله و کنترل تقاضا یعنی مبارزه با اعتیاد است به طور یکه در کنترل عرضه اقدام کرده‌ایم .
 
ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

 
رحمانی فضلی با اشاره به این که مهم‌ترین وسیله برای مبارزه در جهت کنترل تقاضا اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است افزود:  98 و نمیم درصد مردم ما پاک هستند بنابراین آن‌ها باید در قبال یک و نیم درصد و کل آحاد جامعه مسئولیت پذیر باشند.
 
وی با اشاره به این که باید صیانت اجتماعی به وجود آید گفت: با همه اقشار جامعه ، اعم از هنرمندان، ورزشکاران، مداحان ف جامعه‌شناسان در این راستا جلساتی را برگزار کرده‌ایم بنابراین صدا و سیما هم باید گام‌های بلندی را بردارد تا نتایج اجتماعی شدن را در سال‌های آتی مشاهده کنیم.
 
وزیر کشور با اشاره به این که مردم کشورمان نسبت به مواد مخدر صنعتی آگاهی کمی دارند گفت: مواد مخدر سنتی مصرف سختی دارد اما مواد صنعتی مصرفشان راحت است.
 
رحمانی فضلی با بیان این که بیش از 380 مورد تنوع در موارد مخدر صنعتی وجود دارد گفت: متأسفانه خانواده‌ها بعد از طی شدن مسیر طولانی متوجه اعتیاد فرزندانشان به مواد مخدر صنعتی می‌شوند.
 
 در تهران 13 هزار معتاد متجاهر داریم
 

وی با تاکید بر این که باید فرهنگ پذیرش این افراد را در جامعه پس از پاک شدن ایجاد کرد افزود: کل ظرفیت جمع آوری معتادان در تهران 400 نفر بود به طوری که جا برای جذب نداشتیم این در حالی است که در تهران 13 هزار معتاد متجاهر داریم.
 
وزیر کشور با اشاره به این که ظرفیت برای پذیرش معتادین در استان‌ها بیشتر است ادامه داد: در تبریز مرکزی را افتتاح کردیم که حدود هزار نفر گنجایش داشت بنابراین امیدواریم با کمک شهرداری، وزارت تعاون، بهزیستی و وزارت بهداشت بتوانیم متجاهرین را جمع آوری کنیم.
 
رحمانی فضلی با تاکید بر جذب این عده به خانواده ادامه داد: با کمک وزارت کار برای آن‌ها در مراکزمان شغل ایجاد کرده‌ایم لذا کار مشاوره را هم نیز به منظور خود باوری آغاز کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به این که سازمان ملل در این عرصه هیچ کمکی به ما نکرده است گفت: آن‌ها تجهیزات کشف مواد مخدر به دلیل تحریم را به ما نداده‌اند و یا این که کمک اطلاعاتی نمی‌کنند و اطلاعات کاروان‌های قاچاق را به ما نمی‌دهند.
 
وزیر کشور با بیان این  که برای تمام سیاست‌های کلی برنامه اجرایی نوشته‌ایم ادامه داد: باید به بنیان اقتصادی قاچاق ضربه زد.
 
رحمانی فضلی با تاکید بر این که باید بنیان اقتصادی قاچاق را لطمه وارد سازیم گفت:با همکاری وزارت اقتصاد سیستم ضد پول‌شویی را در این حوزه ایجاد کرده‌ایم.
 
وی با بیان این که از طریق سیستم شبکه توزیع منابع مالی با چند باند برخورد کرده‌ایم اظهار داشت: امسال رئیس جمهور در شرق کشور اعتباری را در نظر گرفته است به طوری که قرار شده است تا سپاه هم نیز معادل همان اعتبار را در اختیار بگذارد.
 
وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چه اقدامات مقابله را وزارت کشور در راستای مبارزه انجام داده است گفت: موقعیت جغرافیایی ایران، تنوع مرز و همسایگان شرایطی را ایجاد کرده است که متأثر از ناامنی همسایگان به حساب می‌آید.
 
رحمانی فضلی با اشاره به این که پاکستان و افغانستان تسلطی بر مرزهای خود ندارند گفت: در عراق هم نیز حاکمیت بسیار ضعیف است.
 
وی ادامه داد: در مناطق مرزی و شرق کشور علاوه بر این که مرز خود را کنترل می‌کنیم اقدام به کنترل آ« سوی مرزها هم نیز می‌کنیم.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه شورای امنیت مسئول امنیت داخلی کشور است خاطرنشان کرد: شورای تأمین در استان‌ها تشکیل می‌شود به طوری که حریم امنیتی کاملاً در کشور پهن است.
 
رحمانی فضلی با تاکید بر این که ایران امن‌ترین کشور منطقه است عنوان کرد: نیروهای کشورمان بر مرزها مسلط هستند.
 
رشد اقتصادی بدون عدالت میسر نمی‌شود

 
وی با اشاره به این که باید در ایجاد عدالت اقتصادی اقدام کرد گفت: رشد اقتصادی بدون عدالت میسر نمی‌شود.
 
 در 6 ماهه گذشته 50 درصد قاچاق سوخت کاهش یافت

 
وزیر کشور با تاکید بر این که 50 درصد قاچاق سوخت ظرف شش ماه گذشته کاهش یافته است ادامه داد: در گمرک به جای برگ سبز شاهد به کار گیری بارکد هستیم بنابراین در حوزه ارز و کالا هم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
 
رحمانی فضلی با اشاره به این که دستگاه ایکسری در مناطق مرزی کم داریم گفت: متولیان به همراه قوانین حاکم و تکنولوژی به خوبی اقدام کنند.
 
وقوع زلزله بزرگ در تهران شایعه است

 
وی در پاسخ به سؤال درگیری پیرامون شایعه وقوع زلزله در تهران گفت: وقوع زلزله بزرگ برای تهران شایعه است به گونه ای که دانشگاه تهران این موضوع را رد می‌کند.
 
وزیر کشور با بیان این که  امکانات بحران در تهران با توجه به حجم جمعیت و احتمال خطر کم است اضافه کرد: اخیراً ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داده است و مقرر شد تا مرکز مدیریت بحران را در منطقه ای نزدیک به فرودگاه امام خمینی تشکیل دهیم تا ظرفیت به 5، 6 برابر برسد.
 
رحمانی فضلی با اشاره به این که امکان تخلف و تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد گفت: مردم در انتخابات تعیین کننده هستند.
 
وی در پاسخ به سؤال پایانی مجری برنامه پیرامون اسیدپاشی اصفهان و شیراز افزود: وزارت کشور پیگیر این دو حادثه است به طوری که در حادثه شیراز کسانی که در مسئله دخالت داشتند قوه قضاییه به مسئله رسیدگی می‌کنند اما در مسئله اصفهان وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بر روی این مسئله کار می‌کنند و چند هزار نفر تحت کنترل قرار گرفته‌اند.
 
وزیر کشور افزود: اخیراً فردی را به خاطر جرایم زیاد دستگیر کرده‌ایم  طی اعترافاتی که داشته مدعی شده است که اسیدپاشی را انجام داده است اما این موضوع از طرف مصدومین تایید نشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
بعلل مختلف زمین شناسی وساختار زیرین البرز ما در شمال ایران بصورت دوره ای از هر 8تا 15 سال حداقل یک زلزله با بزرگای بالا ومخرب را داریم که تهران هم در ابن زون لرزه ای قرار دارد لذا با توجه به تراکم جمعیت وناپایداری وکم مقاومتی بناهای مسکونی وزیر ساختها وتبعات بعداز زلزله مانند انفجار واحتراق خطوط نفت و،از وبرق وترکیدن لوله های اب تحت فشار وراه افتادن سیلاب وتنگی معابر قطعا امدود ونجات را برای تخلیه ومداوای مجروحین ونجات زیر اوار مانده ها را با مشکل بزرگی روبرو خواهد نمود نه در تهران بلکه در تمام شهرهای شمالی ولی در تهران سطح تخریب گسترده خواهد بود دیگر نباید منکر خطر شد واز کنارش بساد ی گذشت واز بسیج امکانات وتجهیزات وامادگی مقدماتی اصطزاری دست بر داشت وتوکلت علی الله نمود وبعدش هم زانوی غم گرفت وتماشاگر بود
بله پیش بینی زمان وقوع شایعه است اما اینکه گسل های تهران بخصوص ری و منطقه آتشفشانی فیروزکوه از دو سال پیش فعال شده اند غیر قابل کتمان است... دولت بجای فرا فکنی ، بهتر است به روز شود ... منجمله طراحی و راه اندازی فوری سیستم هشدار سریع بین نهادها و جامعه ، ساخت جان پناه های عمومی ، تدوین نطام مهندسی ساخت و ساز ، ترمیم بافت فرسوده ، ساخت بیمارستانها صحرایی ، ساخت مکان سبک برای آمبولانس ها و آتش نشانی ها

در غیر اینصورت تهران به بهشت زهرا متصل می شود....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر