بازدید 28851

توفان تهران و کرج را در نوردید

علاوه بر این دو استان، از استان قم نیز خبر می‌رسد که وزش باد شدید همراه با گرد و غبار غلیظ، شهرهای این استان را نیز تحت تأثیر قرار داده و آن گونه که سازمان هواشناسی خبر می‌دهد، این وضعیت احتمالا تا فردا پیش از ظهر تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۵۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 31 August 2015
از ساعاتی پیش باد، شدید و وقوع توفان همراه با رگبار و رعد و برق، برخی از مناطق استان‌های البرز و تهران را درنوردید.

به گزارش «تابناک»، وقوع باد شدید باعث تشدید پدیده گرد و خاک در استان‌های تهران و البرز شد، به گونه‌ای که عمق دید مستقیم به شدت کاهش پیدا کرده و در ترافیک خیابان ها اختلال به وجود آمده است.

تصاویر رسیده از کرج

شدت باد به حدی است که آسمان شهرهای تهران و کرج را تیره و تار و ذرات معلق گرد و غبار در هوا، تنفس را برای عابران با دشواری هایی همراه کرده است و علاوه بر آن، رعد و برق های پراکنده، حکایت از وقوع بارندگی قریب الوقوع دارد. هرچند از برخی مناطق تهران خبر می‌رسد که بارش باران آغاز شده است.

علاوه بر این دو استان، از استان قم نیز خبر می‌رسد که وزش باد شدید همراه با گرد و غبار غلیظ شهرهای این استان را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن گونه که سازمان هواشناسی خبر می‌دهد، این وضعیت احتمالا تا فردا پیش از ظهر تداوم خواهد داشت.

ثبت سرعت 70 کیلومتر بر ساعت برای توفان تهران

فارس به نقل از یک کارشناس سازمان هواشناسی نوشت: این توفان با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت از غرب تهران آغاز شد و هم اکنون همه شهر تهران را فرا گرفته و دید افقی را به 50 متر کاهش داده و تا دو ساعت دیگر نیز از تهران خارج می‌شود.

این کارشناسی سازمان هواشناسی در ادامه گفت: پس از تهران این گرد و خاک به سوی سمنان حرکت می‌کند. به هموطنان هشدار داده می‌شود تا از تردد غیر ضروری در سطح شهر تهران خودداری کنند.

پیش بینی هواشناسی چه بود؟

با مراجعه به اخبار منتشره درباره پیش بینی سازمان هواشناسی از وضعیت هوایی امروز شهرهای کشور، درخواهیم یافت که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد در ۱۷ استان و همچنین کاهش هفت درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور از امروز تا پایان هفته خبر داده و از مسئولان استان های مختلف خواسته بود، آمادگی خود را برای وقوع هر گونه بارش شدید و وقوع سیلاب یا وزش باد و توفان حفظ کنند.

این در حالی است که این سازمان روز گذشته در اخطاریه‌ای، وضعیت هوا را این گونه پیش بینی کرد و هشدار داد:

با توجه به پیش بینی رشد ابرهای جوششی و احتمال وقوع توفان تندری تابستانه، بارش شدید موقت باران در مناطقی از شمال غرب، استانهای واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور وجود دارد که می‌تواند موجب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی به شرح زیر شود:

دوشنبه 94/06/09: بعدازظهر و شب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان که در استانهای آذربایجان شرقی و غربی شدت بارش در نیمه جنوبی این استانها پیش بینی می‌شود.

سه شنبه 94/06/10: استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی ، جنوب آذربایجان غربی ،کردستان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز در شمال استان تهران ، البرز، شمال استان سمنان ، شرق گیلان، مازندران و گلستان.

با توجه به احتمال رخداد توفان تندری و رگبار و رعدوبرق و همچنین تندباد شدید موقتی، توصیه می‌شود اقدامات زیر در نظر گرفته شود؛

1-  احتیاط لازم برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل.

2- احتیاط در عبور و تردد در مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه و همچنین پیش‌بینی لازم در عبور از جاده های کوهستانی البرز به ویژه دامنه های شمال آن و جاده‌های کوهستانی شمال غرب به سبب مه غلیظ .

3- در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با تشدید باد دریای خزر مواج خواهد شد که توصیه می‌شود در این مدت  از شنا در آبهای ساحلی دریای خزر خودداری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۰
اول طوفان میاد ملت میبینن بعد تو 20.30کارشناس هواشناسی میاد تحلیل میکنه خخخخخخخخخخ
از پیش بینی هواشناسی تشکر نکردید!
تهران و کرج به سرعت بسمت بیابانی شدن میرن
سلام من توفان امروز در فامنين را فيلم برداري كردم ولي نميتونم بفرستم لطفا راهنمايي كنيد
اینم از شانس ما جماعت ایرانی است بجای طوفان باران از شمال غربی ، طوفان شن از جنوب غربی میاد!
اسم اینو میزارین طوفان
این تصویر یه روز معمولی توی خوزستانم نمیشه
متاسفانه هواشناسي در مجموع در اكثر موارد ضعيف عمل ميكنه. گزارشات و پيش بينيهاش تقريبا همه شبيه همه خيلي كليه، به همين دليل بههشدارهاش ( اگر جدي هم باشه) توجهي نميشه.
همچین لحظه به لحظه گزارش میدین توی شهرستانها زلزله بشه 100 نفر بمیرند تا 48 ساعت آینده اینقدر اخبار دقیق منتشر نمیکنید
دقایق نخستین همراه زلزله خفیف چرا کسی متوجه نشد ویا ثبت نشد.
آخییییییییییییییییی الهی بمیرم براتون یه ذره خاک نشسته رو ماشیناتون و شیشه های ساختموناتون!برید خدارو شکر کنید که توی خوزستان و سیستان زندگی نمیکین.
...
شبکه خبر چه ذوقی کرده که هواشناسی این طوفان رو یه ساعت قبل خبر داده بود!
هی تو قیمت خبر فوری مینویسه هواشناسی ساعتی قبل وقوع طوفان را هشدار داده بود!
تابی جون یه سری به زابل بزن 100 برابر بدتر از اینه
تو کرج که خیلی وحشتناک بود خدایا میدونیم گناهکاریم ولی تو بهمون رحم کن یا ارحم الراحمین
این پدیده هفته ای یک بار در خوزستان اتفاق می افته دید افقی تا ۱۵ متر پایین میاد ، خدارو شکر کنید شما بارون هم داربد نهایت ۲ ساعت طول بکشه نه که هروز هروز ادامه داشته باشه . ولی اراده ای واسه حل مشکل خوزستان که علت اصلی خشک کردن عمدی حورالعظیم و حور شادگانه وجود نداره
خدا رو شکر که ریزگردها به تهران رسیدن.
کرج رو ببین
برای یه طوفان با سرعت هفتاد کیلومتر این همه مشکل پیش میاد، خدایی نکرده زلزله بیاد چه خواهد شد. مطمئن باشین علاوه بر تهران کل کشور مختل خواهد شد.
چرا ما عادت داریم فاجعه اتفاق بیفته بعد به چه کنم چه کنم بیفتیم!؟
خوبه ، تا مسولینی که تهران جا خوش کردند ببینند که مردم استان های کرمانشاه ، ایلام و اهواز چه می کشند.
البته مطمئنم که بازم آب از آب تکون نمی خوره :/
بازم مثل همیشه
هوا شناسی بعد دیدن اعلام کرد!!
این طوفان توی خوزستان نسیم محسوب میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس