بازدید 3624

طالبان زندگينامه ملا اختر منصور را منتشر کرد

کد خبر: ۵۲۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 31 August 2015
گروه ستیزه جوی طالبان روز دوشنبه زندگینامه سرکرده جدید خود را منتشر کرد و این درحالیست که صدها تن از ستیزه جویان برای حل و فصل اختلافاتی که بر سر انتصاب ملا اختر منصور ایجاد شده است در نشستی حاضر شدند.

به گزارش اسوشیتدپرس از کابل، این زندگینامه پنج هزار کلمه ای به پنج زبان مختلف برای رسانه ها ارسال شده است و در آن داستان زندگی و فعالیت های ملا اختر روایت شده است.

بر اساس این زندگینامه ملا اختر که پس از اعلام خبر درگذشت ملا عمر به عنوان جانشین وی و سرکرده جدید طالبان معرفی شد سال 1968 به دنیا آمد. وی فردی اهل مبارزه، شنونده ای خوب، آراسته و خوش لباس و حامی سرسخت غیر نظامیان است و با در نظر گرفتن کامل احکام شریعت به عنوان سرکرده جدید طالبان منصوب شده است.

در بخشی از این متن آمده است: «ملا اختر هرگز خود را برای رهبری نامزد نکرد بلکه شورای رهبری امارت اسلامی (نام دولت پیشین طالبان) و علمای مذهبی، وی را به عنوان نامزد انتخاب کردند».

منصور ماه گذشته پس از آنکه دولت افغانستان فاش کرد ملا عمر سال 2013 درگذشته است به عنوان سرکرده طالبان معرفی شد. اما خانواده ملا عمر به این امر اعتراض کرده و مدعی شدند در رای گیری که در آن منصور به عنوان سرکرده جدید معرفی شد همه مقامات مسئول این گروه حضور نداشتند. این اعتراض باعث بروز جنگ قدرت درون این گروه شده است.

در همین خصوص صدها تن از جنگجویان طالبان از جمله فرماندهان این گروه در نشستی در شهر کویته پاکستان گرد هم می آیند تا اختلاف را در مورد رهبری گروه برطرف کنند.

به نظر می رسد انتشار زندگینامه ملا اختر منصور نیز تلاش حامیان وی برای استحکام موقعیت و قدرت وی در آستانه این نشست بوده است. در این نشست تصمیم نهایی در مورد سرکرده آینده طالبان گرفته خواهد شد. این تصمیم گیری ممکن است چند روز به طول انجامد.

محمد اسماعیل قاسمیار مشاور روابط خارجی شورای عالی صلح دولت افغانستان که مسئولیت پایان دادن به جنگ را بر عهده دارد در مورد این اقدام گفت: «منصور می خواهد نشان دهد که هیچکس به او نمی رسد و به اندازه او شایستگی رهبری گروه را ندارد».

بسیاری از تحلیلگران و از جمله قاسمیار معتقدند منصور به این دلیل به عنوان سرکرده جدید طالبان معرفی شد که ارتباطاتی قوی با دستگاه اطلاعاتی پاکستان دارد.

قاسمیار گفت منصور «در حال حاضر منصور بیش از هر فرد دیگری مورد حمایت قرار دارد و با حمایت پاکستان دیگر اهمیتی ندارد در گروه طالبان چه کسانی از وی حمایت می کنند و چه کسانی حمایت نمی کنند». 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی