بازدید 3321

قطعی ۵ ساعته اینترنت در استان ایلام

روز یکشنبه اینترنت استان ایلام به مدت 5ساعت دچار قطعی گردید و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در ارایه خدماتی که از طریق اینترنت میسر می گردد در سازمانها وموسسات مختلف شد.
کد خبر: ۵۲۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 31 August 2015
روز یکشنبه اینترنت استان ایلام به مدت 5ساعت دچار قطعی گردید و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در ارایه خدماتی که از طریق اینترنت میسر می گردد در سازمانها وموسسات مختلف شد.

به گزارش تابناک ایلام، اينترنت امروزه مي‌رود كه جايگاه ويژه‌اي در ساختار زندگي خانواده‌ها پيدا كند و كامپيوتر بعنوان تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات همانند تلويزيون بعنوان يك وسيله اما با كاركردي متفاوت‌تر، متنوع‌تر و تخصصي‌تر وارد خانه شده و عرصه زندگي اجتماعي را دچار تغيير و تحول نموده و روابط اجتماعي جديدي با ويژگي‌هاي نوين در جامعه حاكم مي‌سازد.

در كشور ما نيز در چند سال اخير استفاده از اينترنت گسترش چشمگيري يافته و هم اكنون در بسياري از خانواده‌ها، سازمان‌ها و شركت‌هاي خصوصي در دسترس عمومي قرار گرفته و مورد استفاده قرار مي‌گيرد. طي5-4 سال اخير تعداد موسسات ارائه دهنده خدمات اينترنتي افزايش قابل توجهي داشته و به بيش از15 برابر رسيده است.

ورود فناوری اینترنت به بخش های مختلف اداری وسازمانها وموسسات وبانکها باعث تسهیل امور شده است بنحوی که دراسرع وقت مهمترین مبادلات مالی واداری بوسیله این فن آوری ارزشمند امکان پذیرشده است.

اما بروز هر گونه مشکل دراین فن آوری مدرن مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت ،گرچه بروز نقص فنی بعنوان پدیده ای مرسوم ومعمول در وسایل الکترونیکی ونرم افزاری پذیرفته شده است اما باید زیرساختها بنحوی شکل گیری شوند تاازبروز نقص فنی ممانعت بعمل آید ویا درصورت بروز وظهور این مشکل به سرعت پیگیری ومرتفع شود تاباعث بطلان وقت مردم ومشکلات متعاقب آن نشود.

امروزه شاهدیم امورات اداری ودبیرخانه ای بیشتر دستگاههای اداری مکانیزه شده وازطریق اینترنت صورت می گیرد وروزانه میلیاردها تومان مبادلات مالی در بانکها ،موسسات مالی وفروشگاه از طریق اینترنت صورت می گیرد وبروز هرگونه وقفه ای دراین زمینه باعث تعطیلی سیستم اداری وتوقف معاملات بانکی وفروشگاهی خواهد شد.

ذکر مطالب بالا مقدمه ای بود برای بررسی مشکلات ناشی از قطعی مکرر اینترنت دراستان ایلام ومشکلاتی که این موضوع برای مردم استان بوجود آورده است.

امروز یکشنبه اینترنت استان ایلام از به مدت 5ساعت دچار قطعی گردید واین موضوع باعث ایجاد وقفه در ارایه خدماتی که از طریق اینترنت میسر می گردد در سازمانها وموسسات مختلف شد.
پیگیری های خبرنگار تابناک ایلام برای بررسی چرایی این موضوع نتیجه بخش نبود ،ارتباط با واحد خدمات اینترنت شرکت مخابرات استان ایلام،دفترمدیرکل مخابرات استان وسپس واحد دیتا کانالهایی بود که پیگیری خبرنگار این سایت به آنها ارجاع داده شد اما هرگز به سوال خبرنگار این سایت در خصوص چرایی قطع 5ساعته ارتباط اینترنتی پاسخی داده نشد ،تنها یکی از کاربران تلفن قسمت دیتا که حاضر به معرفی خود نشدبه این پاسخ کوتاه بسنده کرد که " اینترنت قطع بوده است چکارباید کرد؟!"

از مسئولین مخابرات استان ایلام وشرکت زیرساخت خواستاریم پیگیر این موضوع مهم بوده و پاسخی قانع کننده برای تنویر افکار عمومی و مراجعینی داشته باشند که امروز بدلیل قطعی اینترنت ساعتها در لابی بانکها وادارات دولتی معطل ماندند!

باید برای وقت مردم ارزش قائل شد زیرا این وقتهایی که بیهوده تلف می شوند سرمایه های مهمی هستند که هرگز قابلیت بازگشت پذیری ندارند !وقتهایی که بجای تلف شدن آن ها برروی صندلی لابی بانکها وسازمانهای دولتی باید درمسیر پیشرفت ترقی وتعالی این استان ومملکت قرارگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار