بازدید 2504

سند تحول مبنای تهیه برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش

کد خبر: ۵۲۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 31 August 2015
وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش و پرورش به عنوان مبنای تهیه برنامه ششم توسعه دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جشنواره کشوری تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و تجارب برتر تربیتی که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد اصلی دولت یازدهم، ارتقای کیفیت و روح حاکم در سند تحول آموزش و پرورش، کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت است.

وی افزود: لازمه کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت می‌طلبد در عرصه‌های مختلف تلاش‌های اساسی را انجام دهیم و با زیر نظام‌های سند تحول آموزش و پرورش به سمت کیفیت‌بخشی حرکت کنیم.

فانی با اشاره به اینکه بهسازی منابع انسانی موضوعی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اکنون یک میلیون فرهنگی در کشور داریم که اطلاعات آنها باید مرتباً به‌روز شود و با آخرین دستاوردهای جهانی تعلیم و تربیت آشنا و آماده اجرای وظایف اصلی خود شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تلاش کنیم تا رفتارسازی انجام دهیم، تصریح کرد: مربیان و معلمان باید بپذیرند رفتار خود را اصلاح کرده و سپس رفتار دانش‌آموزان را اصلاح کنند تا به آن سطحی که از معلم و دانش‌آموز در سند تحول صحبت شده است، برسیم.

وی افزود: اکنون در سال 1394 با سال 1358 خیلی تفاوت وجود دارد و روش‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی طلب می‌کند متناسب با نیاز امروز، شرایط محیطی، تحولات محیطی، محدودیت‌های موجود و هزینه‌های پیش رو متناسب با آنها در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تحول ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کار تربیت بسیار سخت است، گفت: باید در روش‌های تربیتی نوآوری داشته باشیم و رابطه خودمان با دانش‌آموز را اصلاح کنیم تا در رفتار، منش، تفکر و بینش دانش‌آموز موثر باشد.

فانی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه و فعالیت‌های مربوط به آموزش و پرورش در حال تدوین است، اظهار داشت: سند تحول آموزش و پرورش به عنوان سند اصلی بالادستی که جامع تمام اسناد است را برای تهیه برنامه مبنا قرار دادیم و با توجه به نقشه راه در طول برنامه و تا سال 1404 باید به نتیجه برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل