بازدید 6604

ثبات قیمت خودرو به معنای ارزانی است

وزیر صنعت، ثبات قیمت خودرو را به مفهوم کاهش قیمت تعبیر کرد و گفت: در دولت یازدهم تاکنون ۱۲۰ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۲۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 31 August 2015
وزیر صنعت، ثبات قیمت خودرو را به مفهوم کاهش قیمت تعبیر کرد و گفت: در دولت یازدهم تاکنون ۱۲۰ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.

به گزارش مهر، محمد نعمت‌زاده در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه از یک دستگاه خودروی ۹ هزار دلاری حدود ۲ هزار دلار ارزبری وجود دارد، بنابراین عمده هزینه‌های ناشی از تولید خودرو داخلی است که این هزینه‌ها تابع تورم بوده است، گفت: تصور من بر این است که اگر خودروسازان قیمت را ثابت نگه داشته‌اند، در عمل به مفهوم کاهش قیمت خودرو است.

وزیر صنعت،  معدن و تجارت افزود: در روزهای گذشته دو جلسه درباره اصلاح ساختار مالی خودروسازان برگزار و گزارش آن نیز به بانک مرکزی ارسال شده که بر مبنای این گزارش، برنامه اصلاح ساختار مالی و کاهش هزینه‌های خودروسازان در سه مقطع سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تدوین شده است، ضمن اینکه خودروسازان برای افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هزینه‌ها برنامه دارند.

نعمت زاده در ادامه اظهارداشت: بیش از ۸ هزار طرح صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ ظرف دو سال عمر دولت تدبیر، تکمیل و راه‌اندازی شده است. برهمین اساس،  این طرح‌ها به تولید رسیده‌اند و ۱۲۰ هزار اشتغال صنعتی جدید ایجاد کرده‌اند. البته در بخش معدن نیز تحرک خواهیم داشت که باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه من تنها وزیر باقیمانده از کابینه شهید رجایی هستم، گفت: زمانی که دولت موقت استعفا داد، شورای انقلاب تصدی‌گری قوه مجریه را به دست گرفت و مقام معظم رهبری سرپرستی وزارت دفاع و آیت الله هاشمی رفسنجانی سرپرستی وزارت کشور را به عهده گرفتند، ضمن اینکه بنده به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی، شهید عباسپور به عنوان وزیر نیرو، شهید قندی به عنوان وزیر پست و مخابرات و شهید کلانتری به عنوان وزیر راه انتخاب شدند.

وزیر صنعت افزود: متاسفانه سه وزیر مذکور شهید شدند و بنده به عنوان تنها وزیر کابینه شهید رجایی، همچنان به کار خود ادامه می‌دهم.

بخشنامه ساماندهی واردات پوشاک

وزیر صنعت معدن و تجارت از تهیه بخشنامه‌ای برای ساماندهی واردات پوشاک خبر داد و گفت: ظرف یک ماه باید تمام واردکنندگان پوشاک در وزارت صنعت به ثبت برسند و اگر فردی مراجعه نکند، به طور قطع مغازه‌اش بسته می‌شود.

وی افزود: باید اطلاعات واردات، تولید و مصرف به صورت ماهانه از سوی واردکنندگان پوشاک به وزارت صنعت گزارش داده شود تا پوشاک وارداتی قابل کنترل و رهگیری باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ابلاغ بخشنامه‌ای به اصناف برای فروش پوشاک وارداتی خبر داد و گفت: به اتحادیه‌ها ابلاغ شده و بر مبنای آن فروشگاهها و اصناف مکلفند که اطمینان حاصل کنند کالایی که می‌فروشند،  قاچاق نیست.

وی گفت: در مرحله بعد، سیگار، موبایل و لوازم خانگی نیز تحت همین سیستم کنترل خواهند شد تا واردات قاچاق آنها کنترل شود تا دیگر شاهد توزیع کالای قاچاق در بازار نباشیم.

طرح جدید بانک مرکزی برای تحریک تقاضا

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر از مذاکره با رئیس کل بانک مرکزی برای اختصاص برخی وام‌ها به مردم برای خرید کالاهای مانده در انبار تولیدکنندگان از جمله خودرو و لوازم خانگی خبر داد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی طرحی را آماده کرده است تا بتوانیم این تحریک تقاضای داخلی را با استفاده از تسهیلات بانکی صورت دهیم و قول داده‌اند که این موضوع در شورای پول و اعتبار مصوب شود اما هنوز در شورا چیزی مطرح نشده است.

نعمت زاده افزود: البته فردا جلسه‌ای در شورای پول و اعتبار برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم طرح بانک مرکزی را به شور بگذاریم.

وی تصریح کرد: پیش از آن، بخشی از این طرح را با افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو از ۷ به ۱۵ میلیون تومان مصوب کرده‌ایم که با گذشت یک ماه از این مصوبه، هنوز برخی بانکها به آن عمل نکرده‌اند که خواهش می‌کنیم بانکها این روند را تسریع دهند تا تقاضای داخلی برای خودرو افزایش یابد.

وزیر صنعت اظهارداشت: در بخش دیگری از این طرح برای پرداخت وام ازدواج و خرید لوازم خانگی داخلی نیز مقرر شد تا آن دسته از تولیدکنندگان داخلی که علاقه‌مند هستند از این طرح بانک مرکزی و وام‌های بانکی مردم برای خرید کالاهایشان استفاده کنند،  در وزارت صنعت ثبت‌نام نمایند.

وی در خصوص ظرفیت فعال واحدهای صنعتی نیز تنها به این جمله بسنده کرد که در مورد فروش لوازم خانگی به خاطر جوی که به وجود آمده، فروش ۵ درصد کاهش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان