بازدید 2294

روحانی:تروریسم به مساله تشکیلاتی تبدیل شده

رییس جمهوری گفت: در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مساله فرعی به یک مساله تشکیلاتی تبدیل شده است، ترور تا زمانی که عزم جهانی به وجود نیاید از بین نمی رود.
کد خبر: ۵۲۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 31 August 2015
رییس جمهوری گفت: در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مساله فرعی به یک مساله تشکیلاتی تبدیل شده است، ترور تا زمانی که عزم جهانی به وجود نیاید از بین نمی رود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح دوشنبه در دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور با یادآوری این که ترور یکی از چهره های زشتی است که متاسفانه از دیرباز و دوران کهن شاهد وقوع آن در زندگی انسان ها هستیم، افزود: در دنیای مدرن و سیاست مدرن، ترور و تروریست شکل جدیدی به خود گرفته است.

وی افزود: در تاریخ کهن، عمدتا ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله ای انجام می شد، اما در دنیای امروز موضوع تروریزم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مساله فرعی به یک مساله تشکیلاتی منتقل شده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی و متشکل است که اهداف تروریستی را برای مقاصد سیاسی، تسلط بر قدرت یا اجرای برنامه هایی که از سوی قدرت ها به آنها ابلاغ می شود، دنبال می کند.

روحانی، یکی از نمونه های آشکار این گونه تروریزم را سازمان منافقین بیان کرد که خود را به عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرد و ملت ایران و کشور شاهد جنایات آنها بود.

رژیم صهیونیستی مرگ خود را در کنار صندوق های رای می بیند


روحانی خاطرنشان کرد: گاهی موضوع تروریزم از یک سازمان و از یک تشکیلات پا را فراتر می گذارد، برخی از حکومت ها بر مبنای ترور به وجود می آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می بینند، نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین است.
وی افزود: این حکومت و این رژیم از اساس بر مبنای ارعاب، ترور و اشغال کار خود را آغاز کرد، امروز هم همان مسیر ضد انسانی خود را ادامه می دهد.

وی با بیان این که نوع دیگری از ترور را می توان بر مبنای ترور اعتقادی و عقیدتی نام گذاری کرد، تصریح کرد: حداقل شکل ظاهری و ادعای آنها بر این مبنا است و آن این که گروهی متعصب، جاهل، گاهی تحت پوشش یک آیین و یک دین به خشونت و ترور می پردازند و هر آن کس که در مسیر راه آنان نیست را تکفیر می کنند و او را کافر می نامند و بعد از تکفیر هم جواز ترور و خشونت نسبت به او صادر می کنند.

رییس جمهوری با یادآوری این که نمونه هایی از این موارد در عصر ما وجود دارد، گفت: ما شاهد آن در منطقه هستیم ،نمونه هایی از قبیل داعش، القاعده، بوکوحرام، طالبان و دیگران، در تمام این ترورها چه آنها که یک تشکیلات و سازمانی را دارند و چه آنها که رژیمی را در اختیار گرفته اند و چه آنهایی که بر مبنای اعتقادی و با ماسک اعتقادی به کشتار دیگران می پردازند، همه از استقبال، رای و خواست مردم محروم هستند.

روحانی اظهارداشت: آنها می بینند که در میان ملت ها، جوامع و مردم، آرای عمومی با آنان نیست، حتی رژیمی همانند رژیم صهیونیستی هم از آرای مردم می ترسد.

وی تاکید کرد:آنان از صندوق رای می ترسند، آنها مرگ خود را در کنار صندوق رای می بینند.
دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری، جمعی از مقامات و مسوولان کشوری، شرکت کنندگان از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، فلسطین، هند و پاکستان، شماری از سفرای خارجی مقیم تهران در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان