بازدید 3760

تحصیل 43 هزار تبعه خارجی در مدارس اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 43 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس اصفهان مشغول به تحصیل هستند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این میزان در سال تحصیلی جاری به بیش از 50 هزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۵۲۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 30 August 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 43 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس اصفهان مشغول به تحصیل هستند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این میزان در سال تحصیلی جاری به بیش از 50 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، محمدحسن قائدی‌ها امروز (یک‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که استان اصفهان شش درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان 6847 واحد آموزشی دارد.

وی با بیان این‌که 37 هزار و 458 کلاس درس در استان وجود دارد، افزود: از 30 هزار دانش‌آموز استان 51 درصد پسر و 49 درصد دختر هستند که 9.5 درصد آن‌ها در مناطق روستایی و بیش از 90 درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند. 24 درصد مدارس استان در مناطق روستایی و 75 درصد مدارس در مناطق شهری قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این‌که 57 هزار همکار فرهنگی در سطح استان مشغول به خدمت هستند، ادامه داد: 62 درصد حقوق بگیران فرهنگی زن و کمتر از 38 درصد مردان هستند.

قائدی‌ها با اشاره به این‌که هفت درصد دانش آموزان استثنایی کشور مربوط به استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: برای آموزش هر دانش‌آموز استثنایی حداقل 5 برابر دانش‌آموز عادی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که استان اصفهان به تنهایی به اندازه شش استان کشور دانش آموز دارد، گفت: 43 درصد از دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که بالاترین رتبه کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فعالیت 196 مدرسه کمتر از 10 دانش‌آموز، خاطرنشان کرد: 43 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس اصفهان مشغول به تحصیل هستند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این میزان در سال تحصیلی جاری به بیش از 50 هزار نفر خواهد رسید.

قائدی‌ها با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین سرمایه آموزش و پرورش وجود 57 هزار همکار فرهنگی استان است، اضافه کرد: امروز وضعیت معیشتی معلمان باید بهبود یابد، بازنشستگان هنوز پاداش سال گذشته خود را دریافت نکردند و امید می‌رود در دولت تدبیر و امید حق و حقوق فرهنگیان به ثمر رسد.

وی به خدمات ارائه شده در ایام نوروز توسط اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: روزانه به 2 میلیون و 80 نفر همکار فرهنگی در ایام نوروز خدمت رسانی شد که در این خصوص اصفهان در جایگاه دوم بعد از استان فارس قرار داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی