بازدید 2554

تقویت جشنواره‌ها مهم است، ‌نه تغییرشان

کد خبر: ۵۲۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 30 August 2015
عضو فراکسیون کودک و نوجوان مجلس در حالی که معتقد است نباید تغییرات ایجاد شده در نحوه برگزاری جشنواره کودک و نوجوان ظاهری باشد، گفت: گمان نمی‌کنم تفکیک بخش‌های جشنواره حتی بتواند بر روی یک جشنواره بین‌المللی مانند کودک و نوجوان درهای جدیدی باز کند، بلکه به نظر می‌رسد مدیران با این کار به دنبال پایان دادن به جدال دو شهر برای کسب سهمیه میزبانی یک جشنواره سینمایی هستند.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره جدا شدن بخش کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک و برگزاری آن‍ها در بازه زمانی مختلف در دو شهر اصفهان و همدان، گفت: جشنواره کودک و نوجوان اتفاق مهمی است که باید توجه بسیاری به آن داشت چراکه تاکنون برنامه‌ریزی درستی برای کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف هنری و آموزشی نشده است بنابراین باید این جشنواره را هر سال نسبت به سال قبل تقویت کرد اما به نظر می‌رسد جداسازی بخش کودک از نوجوان جشنواره تغییری در ظاهر ماجرا محسوب می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید از تجربیات کشورهای دیگر در برگزاری جشنواره‌ها به ویژه حوزه کودک و نوجوان نهایت استفاده را برد و با ارزیابی ضعف‌ها متوجه شد مشکل دقیقا در چه بخشی است، افزود: آیا با تغییر ظواهر همه موانع رفع می‌شوند؟ به یقین این گونه نیست چراکه سینمای کودک و نوجوان ایران مشکلات ریشه‌ای و متعدد بسیاری دارد.

وی مشکل سینمای کودک را کمبود فیلم خوب برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: بودجه این بخش کم است و در عین حال عموم هنرمندان به دنبال ساخت فیلم اجتماعی هستند در حالی که یک فیلم جنبه آموزشی و تربیتی بالای برای کودکان دارد، درواقع تاثیرگذاری فیلم‌ها  از هر نوع روش تربیتی دیگری بیشتر است.

عضو فراکسیون کودک و نوجوان مجلس ادامه داد: گمان نمی‌کنم با تغییرات ظاهری ایجاده شده مشکلی از سینمای کودک حل و یا به روی یک جشنواره بین‌المللی مانند کودک و نوجوان درهای جدیدی باز شود بلکه به نظر می‌رسد مدیران با این کار به دنبال پایان دادن جدال دو شهر برای کسب سهمیه میزبانی یک جشنواره سینمایی هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق آخرین اظهارنظر مدیران بسیت و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دو بخش «خردسال و کودکان» و «نوجوانان» تقسیم شده است که بخش خردسال و کودک در اصفهان برگزار و همدان میزبان بخش نوجوان خواهد شد. در این تفکیک، بخش کودک شامل خردسال از ۳ تا ۷ سال و بخش کودک از ۷ تا ۱۲ سال و در ادامه بخش نوجوان از گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال تعریف شده است./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل