بازدید 3207

متهم فراري پرونده «گروگانگيران خشن» دستگير شد

کد خبر: ۵۲۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 30 August 2015
آخرين متهم فراري يک پرونده گروگانگيري، در حالي اواخر هفته گذشته با تلاش کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير شد که اعضاي ديگر اين باند در زندان به سر مي بردند.

به گزارش خراسان، چندي قبل مرد 54 ساله اي هنگام خروج از بازار رضاي مشهد مورد هجوم چند جوان ناشناس قرار گرفت. مهاجمان در حالي با شوکر برقي به اين مرد حمله کردند که وي قصد داشت سوار خودروي پژو پارس خودش شود. آن ها طعمه خود را داخل خودرو انداختند و به سمت يکي از روستاهاي اطراف مشهد حرکت کردند.

 مهاجمان ناشناس که نقشه آدم ربايي را از قبل طراحي کرده بودند، مرد «طلاساز» را به داخل باغي بردند و مورد شکنجه قرار دادند تا مبلغ يک ميليارد تومان از وي دريافت کنند، اما وقتي متوجه شدند او پولي در بساط ندارد در نهايت به گرفتن 60ميليون تومان سفته رضايت دادند. آنان در همين حال از صحنه هاي خشن شکنجه و اعمال شيطاني خود فيلم برداري و مرد طلاساز را تهديد کردند اگر ماجرا را به پليس گزارش کند فيلم ها را منتشر مي کنند.

گزارش خراسان حاکي است: مرد 54ساله که چاره اي جز پناه بردن به قانون نداشت بلافاصله پس از آزادي از چنگ گروگانگيران به پليس مراجعه کرد و ماجراي آدم ربايي را شرح داد.با توجه به اهميت موضوع، به دستور قاضي علي موحدي راد (معاون دادستان مشهد) اين پرونده در شعبه 410 بازپرسي مشهد مورد رسيدگي قرار گرفت و 3تن از عاملان گروگانگيري با تلاش کارآگاهان اداره جنايي آگاهي دستگير شدند.

بررسي ها مشخص کرد: ردپاي يک زن نيز در ماجراي گروگانگيري وجود دارد؛ بنابراين زن مذکور نيز دستگير شد و مورد بازجويي قرار گرفت. اين درحالي بود که يکي از متهمان اصلي اين پرونده به مکان نامعلومي گريخته بود تا اين که با صدور دستورات ويژه اي از سوي بازپرس شعبه 410 دادسراي عمومي و انقلاب مشهد، متهم 25 ساله فراري نيز در يک عمليات هماهنگ در مخفيگاهش واقع در منطقه شهرک شهيد رجايي مشهد به دام افتاد.

بنابراين گزارش، مرد گروگان در حالي که آثار شکنجه هاي باقي مانده بر نقاط مختلف بدنش را به قاضي پرونده نشان مي داد گفت: گروگانگيران حدود 10ساعت مرا داخل باغ شکنجه کردند. آنان علاوه بر فيلمبرداري از اعمال شيطاني خود با شمشير به فرق سرم مي کوبيدند که خون تمام صورتم را گرفته بود.

مرد «طلاساز» افزود: روزي که آن ها مرا ربودند چيزي به همراه نداشتم ولي آن ها مي دانستند که من کارگاه طلاسازي دارم. اين درحالي بود که آن ها حتي از صحنه هاي خصوصي زندگي من نيز به طور مخفيانه فيلم گرفته بودند و حالا نيز مرا تهديد مي کنند.

شايان ذکر است: با دستگيري اعضاي باند متهم به گروگانگيري، رسيدگي به اين پرونده در مشهد آغاز شد و متهمان با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل