بازدید 1982

حمله‌به مناطق‌مسکونی یمن بابمب‌های خوشه‌ای

نظامیان عربستان در ادامه تجاوز به یمن و نادیده گرفتن قوانین بین الملل، شهر باقم در استان صعده را با چند فروند موشک حامل بمب های خوشه ای هدف حمله قرار دادند.
کد خبر: ۵۲۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 30 August 2015
نظامیان عربستان در ادامه تجاوز به یمن و نادیده گرفتن قوانین بین الملل، شهر باقم در استان صعده را با چند فروند موشک حامل بمب های خوشه ای هدف حمله قرار دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی یمن(سبأ) به نقل از یک مقام محلی گزارش داد که این شهر روز شنبه هدف حملات شدید موشکی عربستان سعودی قرار گرفت. چهار فروند از این موشکها حامل تعداد زیادی بمب خوشه ای بود که از نظر بین المللی کاربرد آنها ممنوع است.

وی با بیان اینکه شماری از این بمب ها در سطح گسترده ای از منطقه پخش شده است، با یادآوری خطرات این گونه بمب ها خاطرنشان کرد که برخی از آنها منفجر نشده است.

این منبع خبری ضمن محکومیت حمله وحشیانه عربستان به یمن که تاکنون تعداد زیادی کشته برجا گذاشته است، گفت که مناطق زیادی از استان صعده با بمب های خوشه ای هدف حمله قرار گرفت.
این رسانه از سازمان های حقوقی و بشردوستانه خواست در برابر جنایات عربستان سعودی و تجاوز این کشور به یمن بایستند.

سبا در گزارش دیگری نوشت: جنگنده های عربستان سعودی روز شنبه، 27 بار مناطق مختلفی در استان صعده را بمباران کردند؛ در این حملات تعدادی از شهرهای استان بمباران شد.
بر همین اساس مناطق «الفمع» و «الکساره» شهر «کتاف» بیش از 15 بار هدف بمباران های شدید قرار گرفت. منطقه «الحرف» و «آل الدماح» شهر «باقم» نیز 10 بار بمباران شد و مناطقی از شهر «الظاهر» نیز چند بار هدف حمله قرار گرفت.

در این حملات تعدادی خانه و بخش زیادی از دارایی های شهروندان ساکن این مناطق منهدم شد.
عربستان تاکنون بارها از بمب خوشه ای در حمله به یمن استفاده کرده و شمار زیای از مردم بیگناه این کشور را به خاک و خون کشیده است.
دیده بان حقوق بشر سازمان نیز روز گذشته با محکوم کردن این گونه حملات اعلام کرد: تجاوز هوایی اخیر عربستان با استفاده از سلاح خوشه ای به شمال یمن سبب کشته و زخمی شدن دهها غیرنظامی شده است.

پایگاه خبری ردفان پرس نوشت: دیده بان حقوق بشر در گزارش خود از عربستان وهم پیمانان آن خواست، استفاده از سلاح خوشه ای را که خسارت های جانی زیادی به غیرنظامیان وارد می کند، سریعا متوقف کنند.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود افزود: عربستان دستکم هفت بار با استفاده از سلاح خوشه ای به استان حجه واقع در شمال یمن حمله کرده است.
این نهاد بین المللی تاکید کرد که مدارک و دلایل زیادی برای اثبات حملات هوایی عربستان با سلاح خوشه ای به یمن وجود دارد.

این سازمان افزود: بحرین، مصر و امارات اعضای ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان دارای موشک هایی هستند که در حمله به یمن استفاده می شود.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.

عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

ارتش و جنبش انصارالله یمن که از فروردین ماه گذشته تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر