بازدید 17923
این چهار هوشمند پیشرو؛

گوشی های هوشمند جالبی که راهی بازار هستند

در آستانه برگزاری نمایشگاه IFA در برلین ـ که آن را بزرگترین و معتبر ترین نمایشگاه های تولیدات الکترونیک و لوازم خانگی به حساب می آورند ـ و همچنین برگزاری مراسم سنتی اپل در 9 سپتامبر دلایل بسیاری وجود دارد که از هم اکنون درباره گوشی های هوشمند ـ که به احتمال قریب به یقین طی روزهای آینده رونمایی و معرفی می شوند ـ کنجکاو و مشتاق باشیم.
کد خبر: ۵۲۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 30 August 2015
گوشی های هوشمند جالبی که راه بازار هستند
در آستانه برگزاری نمایشگاه IFA در برلین ـ که آن را بزرگترین و معتبر ترین نمایشگاه های تولیدات الکترونیک و لوازم خانگی به حساب می آورند ـ و همچنین برگزاری مراسم سنتی اپل در 9 سپتامبر دلایل بسیاری وجود دارد که از هم اکنون درباره گوشی های هوشمند ـ که به احتمال قریب به یقین طی روزهای آینده رونمایی و معرفی می شوند ـ کنجکاو و مشتاق باشیم.

این گوشی های هوشمند البته از مدتی پیش، طبق روال دچار شایعات و حدس و گمان های بسیاری شده اند و برخی اطلاعات درز کرده از سوی منابع آگاه، منجر به آن شده است تا قبل از رونمایی رسمی از این گوشی های هوشمند، اطلاعات کلی در مورد آنها در سطح نت و نشریات معتبر منتشر شود.

امروز نگاهی داریم به برخی از این پروژه ها که البته طی روزها و ماه های اخیر به شدت مورد توجه نیز واقع شده اند و در واقع هوشمند هایی هستند که رقابت های سخت در کف بازار را در آینده نزدیک رقم خواهند زد.

گوشی های هوشمند جالبی که راه بازار هستند

پروژه Ara گوگل

پروژه Ara گوگل که گفته می شد، یک گوشی هوشمند ماژولار و دوست محیط زیست است، از مدتها پیش رونمایی شده بود؛ اما انتشار رسمی آن برای سال 2016 به تاخیر افتاده است؛ پروژه ای که بر این مبنا تعریف شده تا همه قطعات گوشی هوشمند را جداگانه و قابل تعویض طراحی کند. البته این دیرکرد به این دلیل نبوده که انجام چنین پروژه ای غیر ممکن است، بلکه مهندسان این پروژه گویی راه بهتری برای عملی کردن ایده آن به دست آورده اند.

به شکل خلاصه این پروژه مبتنی بر ساخت یک گوشی هوشمند کاملا قابل شخصی سازی است که تمامی اجزای آن (مانند پردازشگر، دوربین یا باتری و ...) قابلیت جدا شدن و تعویض با یک نمونه یا قطعه بهتر یا جدیدتر را دارند. برای مثال اگر در گوشی هوشمند خود نیاز به یک دوربین بهتر و قوی تر داشته باشید، با این پروژه دیگر نیازی به تعویض یک گوشی هوشمند نیست و تنها کافی است قطعه جدید و مناسب خود را تهیه کرده و با قطعه فعلی جایگزین کنید.

لومیا 950 و 950 ایکس ال


قرار است طی هفته های آینده، مایکروسافت کاربران را با یکی از مهمترین تولیدات خود در حوزه موبایل آشنا سازد. دو نمونه از گوشی های هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 این شرکت ـ که از مدتها پیش کاربران منتظر آنها بوده اند ـ قرار است در آینده بسیار نزدیک رونمایی شوند.

نسخه کوچکتر این هوشمندها از یک صفحه نمایش 5.2 اینچ با وضوح Quad HD، پردازشگر اسنپدراگون 808 و باتری با قدرت 3000 میلی آمپر دارد و نسخه ایکس ال از پردازشگر اسنپدراگون 810 و صفحه نمایش 5.7 اینچ با همان وضوح و باتری 3300 میلی آمپر برخوردار است. از سایر خصوصیات هر دو گوشی هوشمند باید به داشتن 3 مگابایت رم، USB از نوع C، شارژ وایرلس، دوربین 20 مگاپیکسل Pure View، پشتیبانی از قلم Surface و دوربین جلوی 5 مگاپیکسل با لنز Wide، اشاره کرد. این دو هوشمند با مشخصات فوق العاده سطح بالای خود و مجهز به ویندوز 10 برای موبایل می توانند یکی از مهمترین رقیبان بازار گوشی های هوشمند در آینده نزدیک باشند.

آیفون 6 اس


آیفون بعدی در شرف رونمایی چند مورد از استانداردهای آیفون فعلی را بهبود بخشیده است. البته این مورد جهشی بزرگ در تحول ساختار آیفون تلقی نمی شود و سری S از آیفون معمولا جهش های انقلابی را در بر ندارد، ولی این موضوع جلوی اشتیاق بیش از حد وفاداران به هوشمند اپل را برای دیدن عضو جدید خانواده آیفون نمی گیرد.

اما این عضو جدید چه نکته هایی دارد؟ یکی از موارد جدید در این هوشمند، استفاده از تکنولوژی Force Touch است که در ساعت هوشمند اپل استفاده شده است. تکنولوژی که با توجه به فشار وارد شده به صفحه نمایش اعمال متفاوتی را رقم می زند. همچنین در حوزه سخت افزار نیز تحولاتی را شاهد هستیم؛ از جمله آن که اپل بالاخره به سمت استفاده از 2 گیگابایت رم و پردازشگر سریع تر A9 حرکت کرده است. در کنار اینها باید به استفاده از یک تکنولوژی سریع تر برای سنسور اثر انگشت، افزایش تعداد پیکسل های دوربین به 12 و ضبط ویدئو با وضوح 4K اشاره کرد.

نکسوس 5 (2015)


نکسوس 5 که در واقع یک بازسازی از سری نکسوس البته در کنار برادر بزرگتر خود نکسوس 6 است، نیز در راه بازار است. اطلاعات اندکی اکنون در خصوص این هوشمند در اختیار است، اما تصاویری که اخیرا از این هوشمند منتشر شده، حاکی از طراحی بزرگتر و برآمدگی در حاشیه دوربین است. نکسوس جدید قرار است توسط شرکت ال جی طراحی و تولید شود و در نتیجه می توان انتظار داشت که دوربین این هوشمند شبیه دوربین به کار گرفته شده در G4 باشد.

اطلاعات متناقض در مورد صفحه نمایش این هوشمند تا کنون در دست است. برخی وضوح آن را Full HD و برخی دیگر 2K عنوان کرده اند. از آنجایی که یکی از نکات سری نکسوس گوگل بهای رقابتی آن است، می توان انتظار داشت که وضوح Full HD برای این هوشمند مورد استفاده باشد. از دیگر امکانات شایع برای این هوشمند، باید به استفاده از سنسور اثر انگشت، پردازشگر اسنپدراگون 808 یا نوع جدید 820، USB نوع C و تجهیز با سیستم عامل اندروید نسخه 6 اشاره کرد. گفته می شود، این هوشمند در میانه ماه اکتبر رسما رونمایی شده و ظرف چند هفته بعد از آن به شکل رسمی روانه بازار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار