بازدید 4372

آیت الهی هلدینگ‌های شستا را متحول کند

کد خبر: ۵۲۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 29 August 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مدیر جدید شستا باید مشکلات هلدینگ‌های‌ شستا را بررسی و یک تغییر و تحول عظیم انجام دهد، گفت: امیدواریم ضعف‌های مدیریتی و خلاها در هلدینگ‌ها جبران و شاهد سود آوری باشیم.

محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره با تغییرات در مدیریت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صیانت از حقوق جامعه کارگری کشور، گفت: اشکالاتی و مسائلی در هلدینگ‌های‌ شستا وجود دارد و "محمدرضا آیت الهی"  مدیرعامل جدید شستا باید وضعیت هلدینگ‌ها را بررسی کند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ضعف و اشکلات هلدینگ‌های شستا مشخص شود، اظهار داشت: باید ایرادات برطرف شود و مسوولین فعلی باید پاسخگو باشند و اگر قصور و کوتاهی و یا سوء استفاده صورت می‌گیرد و یا گرفته، باید تکلیف آن روشن شود.

وی افزود: مسائل و مشکلات هلدینگ‌ها به مدیر جدید شستا منتقل و منعکس شده است و انتظارات و توقعات این است که یک تغییر و تحول عظیم در این هلدینگ‌ها صورت گیرد، هلیدنگ‌هایی که دارای مشکل مدیریتی هستند، را بررسی کرده و تعیین تکلیف و سر و سامان دهد.

علیپور با بیان اینکه ساماندهی هلدینگ‌های شرکت شستا مدنظر کمیسیون اقتصادی مجلس است، گفت: آیت الهی باید با سوئ مدیریت هایی که باعث اختلال در روند پیشرفت مجموعه شستا بوده برخورد کند تا این افراد نتوانند به راحتی از زیر بارمسوولیت فرار کنند و باید با افراد دارای مشکلات و ضعف مدیریتی آنها برخورد شود.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: سامان دادن و تعیین تکلیف کردن هلدینگ‌های شستا مدنظر مدیریت جدید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و مدیریت تامین اجتماعی است.

وی با انتقاد به سخنان چند روز گذشته نوربخش مدیرعامل تامین اجتماعی در خصوص مشکل در تامین حقوق مستمری بگیران، گفت: اگر سرمایه گذاری‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) مانند پروژه‌های نفتی که انجام شده، با مدیریت درست اجرایی شود، به راحتی می‌توانند منابع را تامین و سود آور باشد.

علیپوربا اشاره به پرداخت حق بیمه توسط کارگران جامعه به تامین اجتماعی، تصریح کرد: انتظار از آقای نوربخش این است که به شستا رسیدگی کنند، زیرا سرمایه گذاری‌هایی که انجام شده است و اگر به هدف نرسد، دست شان برای پرداخت حقوق مستمری بگیران بسته خواهد شد و نمی توانند حقوق پرداخت کنند.

به اعتقاد این نماینده مردم در خانه ملت، تامین اجتماعی هم به دنبال وصول طلب خود از دولت باشد و هم باید از هلدینگ‌های خود بخصوص هلدینگ نفتی شستا استفاده مناسب کند تا سود‌آوری باشد و بتواند به تکالیف خود که در مقابل کارگران ایفای وظیفه کند.

علیپور اضافه کرد:  آقای نوربخش نیاز به تغییر را در شستا احساس کردند که دست به تغییر زدند و امیدواریم با این تغییرات که انجام شد، ضعف‌ها و خلاها را جبران کنند و شاهد سود آوری و رفع مدیریت در هلیدنگ‌های شستا باشیم.

به گفته وی، اگر از منابعی که در دسترس و اختیار تامین اجتماعی است، استفاده و بهره برداری درست شود، و خوب مدیریت کنند، مشکلاتشان راحت‌ترحل خواهد شد و انشاء ا... ضعف هایی که در مدیریت شستا و هلدینگ‌ها وجود دارد، رفع و حل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: تامین اجتماعی و شستا همیشه زیر ذربین نمایندگان مجلس است و باید مشکلات و عدم مدیریت‌ها را رفع کنند، مجلس عملکرد شستا و هلدینگ‌های آن نظارت خواهد کرد و عکس المعل نشان خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل