بازدید 9367

رقاصه‌هایی که ورزشکار می‌شوند!

کد خبر: ۵۲۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 29 August 2015
به گزارش تابناک ورزشی، خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت: در انجمن آمادگی جسمانی و ایروبیک به عنوان یکی از انجمن‌های تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های همگانی، 23 کمیته فعالیت دارند که هر کدام در ظاهر امور مربوط به خود را انجام می‌دهند. فدراسیون همگانی تلاش کرده نظارت دقیقی بر عملکرد زیر مجموعه‌های خود داشته باشد و تا حدودی هم موفق بوده اما اتفاقاتی در لایه‌های زیرین برخی از کمیته‌ها رخ می‌دهد که باید به آنها توجه کرد. یکی از این کمیته‌ها، کمیته ایروبیک حرفه‌ای است که کوروش رسالتی مسئولیت آن را بر عهده دارد. در نگاه اول اینکه ایروبیک به صورت حرفه‌ای در ایران گسترش یافته، اقدام خوبی تلقی می‌شود اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به عمق فاجعه پی برد.

نوع حرکاتی که در ایروبیک حرفه‌ای انجام می‌شود، شباهت بسیار زیادی با نوعی رقصی به نام «هیپ هاپ» دارد. در واقع ایروبیک حرفه‌ای همان هیپ هاپ است که با تغییر نام به داخل کشور نفوذ کرده و هر روز نیز بر مخاطبان آن در ایران افزوده می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که هیپ هاپ صرفا یک رقص نیست بلکه یک جنبش فرهنگی- اجتماعی است که در غرب و آمریکا ریشه دارد. در حقیقت، یک بسته فرهنگی است که مجموعه‌ای از رفتارها و احوالات غیر متعارف و ضد هنجار را به نمایش گذاشته و ترویج می‌کند.

دریافت مدرک ایروبیک حرفه‌ای نیز با انجام کارهای عجیبی امکان‌پذیر است. البته این موضوع فقط اختصاص به این کمیته ندارد؛ بلکه در سایر کمیته ها نیز وجود دارد که در آینده بدان خواهیم پرداخت.

کمیته دیگری که فعالیت عجیبی در آن صورت می‌گیرد، استون فیتنس بادی ریتم نام دارد که توسط نازیلا برهانی مدیریت می‌شود. استون فیتنس بادی ریتم نیز همچون ایروبیک حرفه‌ای اشاعه دهنده نوع دیگری از رقص به نام «زومبا» است که در قالب برگزاری کلاس‌ها و زیر نظر یک فدراسیون ورزشی فعالیت می‌کند.

زومبا یک مؤلفه فرهنگی غربی است که ساختار مشخصی نیز در دنیا ندارد و اصلاً به عنوان ورزش محسوب نمی‌شود اما در ایران رسمی شده و مجوزهای لازم را نیز دریافت کرده است. در حقیقت، زومبا یک رقص است که برای میهمانی‌ها و شب نشینی‌های مردم آمریکای جنوبی به وجود آمده و امروز در تلاش برای گسترش آن در ایران هستند.
حال این پرسش به وجود می‌آید که چرا باید زمینه سازی در ساختار دستگاه ورزش کشور فراهم شود تا این رقص‌ها و ضد فرهنگی‌های بومی به راحتی در کشور فعالیت داشته و نهادینه شوند؟ چرا باید نظارتی فراگیر وجود نداشته باشد تا شاهد رشد این اتفاقات ناهنجار در کشور نباشیم که علاوه بر تبعات فرهنگی و اجتماعی، نتایج نامطلوب دیگری را نیز در پی دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
وای چقدر ناهنجار وااااااااای
رقص نه . حرکات موزون
تابناك از تو ديگه بعيد بود....
شايد اگه فردا همچين خبري ميزد تعجب نميكرديم...
زومبا رو هم كردين مصاديق تهاجم فرهنگي؟
فضولی مردم موقوف
چقد ر شادی های مردم نادیده میگیرن حسودا
فقط بلدید انتقاد کنید، والا بیاین چهارتا پیشنهاد بدین که اجرایی بشه

مردم ما اضافه وزن دارن و هزار بیماری رو در پیش خواهیم داشت....
چون شما از رقص باله که ایرانی است جلوگیری کردید!!
ورزش مناسب بانوان ، ورزش زورخانه ای هست
خخخخخخخخ
عزیز برادر حرفت درست اما جایگزینت چیه؟
خدا شما را شفا دهد.
دزدی های کلان و فساد اداری رو ول کردید گیر داد گیر دادید به این به اصطلاح رقص !
بر فرض که کلا رقص باشه ، آیا مشکل مملت رقصه ؟
گویا مشکل شاد شدن و تفریح های ازاد مردم است که باید همیشه از شادی مردم جلوگیری کرد !!!
بله این یک بسته فرهنگی!! هست که منجر به دراز شدن طول عمر و سلامت میشه. حتما غربیها میخوان طول عمر ما رو زیاد کنن که ازمون یه نفعی ببرن پس باید جلوی این گرفته بشه. البته کور خوندن چون با این وضع آلودگی هوا و تصادفات جاده ای استکبار به هدف خودش نمیرسه.
استاد شما مطلب ننویسی نمیگن فلج یا قطع نخاعی ها
من یک ایروبیک کار حرفه ای هستم در سطح مسابقات،لطف کنید با دقت بیشتری راجع به آنچه اطلاعات کافی ندارید نظر بدین.ایروبیک هیچ ربطی به زومبا و هیپ هاپ نداره.در مسابقات ایروبیک کوچکترین حرکت شبیه به رقص نمره منفی داره،البته فکر نمی کنم حتی بدونید مسابقات ایروبیک چه جوری هست.لطفا با یک جستجوی ساده ببینید هر کدوم این رشته ها چی هستن بعد اینطوری اظهار فضل کنید.بنده خودم یک خانوم چادری هستم و معتقد،واقعا متاسفم
اینهمه چرت و پرتو از کجاتون درمیارین؟؟؟ خحالت بکشین تورو خدا.خودتون خندتون نمیگیره از این چرت و پرتا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس