بازدید 1845

انتقاد نماينده سوريه از دبيرکل سازمان ملل در ميانه رو خواندن تروريست ها

وی با انتقاد مجدد از بخش دیگر گزارش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت گفت: در این گزارش، شکاف ها و برخی اطلاعات نادرست وجود دارد برای مثال برای 48 نفر درخواست روادید شده بود که به 43 نفر از آنان روادید داده شد، در صورتیکه در گزارش 20 نفر ذکر شده است.
کد خبر: ۵۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 28 August 2015
نماینده سوریه در سازمان ملل با انتقاد از گزارش جدید دبیرکل این سازمان که گروه های تروریست و مرتبط با القاعده را مخالفان میانه رو نامیده است، گفت: در روزهای اخیر همین گروه های به اصطلاح میانه رو، با نود و هشت نوع مواد منفجره، دمشق را هدف قرار دادند و مردم را به خاک و خون کشیدند ولی هیچ کس آن را محکوم نکرد و جلسه ای اضطراری تشکیل نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، بشار جعفری که در نشست علنی صبح پنجشنبه شورای امنیت درباره اوضاع سوریه سخن می گفت، با انتقاد از بخش هایی از گزارش استفان او برایان، معاون کمک های بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل که در این نشست قرائت شد، افزود: ما هرگز نمی توانیم بپذیریم که گروه های تروریستی در سوریه به عنوان گروه های مخالف مسلح نامبرده شوند زیرا این نقض قطعنامه های شورای امنیت محسوب می شود که بر مبارزه با تروریسم تاکید دارد.

وی افزود: افزایش خشونت ها و افراطی گری سطح بی سابقه ای از جنایت را منجر شده و چالش های بسیاری را در شماری از کشورها ایجاد کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل این قبیل اقدامات تروریستی را ناشی از سیاست های برخی دولت ها توصیف کرد و گفت: قربانیان مردم ما هستند و این تروریسمی است که تمدن و میراث فرهنگی ما را مانند هر آنچه در بسیاری از شهرهای عراق جریان دارد، نابود می کند.

بشار جعفری درباره نظرات استفان او برایان برای مقام های ارشد سوریه نیز گفت: با این نظریات به منظور بهبود همکاری بین سوریه و سازمان ملل موافقیم و تداوم این گونه مذاکرات و همکاری را به نفع مردم سوریه خواستاریم.

وی افزود: دولت سوریه همچنان به همکاری خود با سازمان ملل برای دسترسی به همه شهروندانی که تحت تاثیر بحران قرار گرفته اند و در هر جایی که هستند، ادامه خواهد داد.

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: طبق قطعنامه مجمع عمومی احترام به تمامیت ارضی و اقتدار مردم و دولت سوریه را خواستاریم.

وی حملات نظامی و دخالت های خارجی را موجب ایجاد بحران انسانی و پدیده تروریسم در سوریه و منطقه توصیف و افزود: این قبیل اقدامات، حرکت در مسیر روند سیاسی را نیز آهسته کرده است.

بشار جعفری تاکید کرد: بدون پایان دخالت های عمده نیروهای خارجی در امور نظامی و اجتماعی سوریه، در زمینه امدادهای انساندوستانه پیشرفتی نخواهیم داشت.

وی افزود: مصالحه ملی صورت گرفته نشان می دهد در صورت توقف دخالت های خارجی و تعهد دولت های حامی تروریسم مبنی بر خاتمه سیاست های خونین شان، مردم سوریه به مذاکره و حل مشکلات خود قادر خواهند بود.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: حتی اعضای شورای امنیت هم نمی توانند پشت به اصطلاح گروه های مخالف میانه رو نظامی پنهان شوند و این امر دستاویز و ابزاری از سوی تروریست ها به منظور پیشبرد اهدافشان در سوریه قرار می گیرد به ویژه آنکه مشخصا برای مثال این قبیل اقدامات تروریستی به اسلامی نسبت داده می شود که مرتبط با عربستان سعودی است.

وی افزود: همزمان گروه های مرتبط با ترکیه و قطر نیز همچنان به بمباران حلب ادامه می دهند، رژیم صهیونیستی و اردن نیز به گروه های تروریستی در تخریب جنوب سوریه کمک می کنند.

بشار جعفری در ادامه این سئوال را مطرح کرد که آیا بمباران شهرهای سوریه روشی از سوی یک گروه مخالف میانه رو است؟ برای مثال این گروه های میانه رو با 98 ماده منفجره و موشک دمشق را در 24 و 25 آگوست (دوم و سوم شهریور) بمباران کردند که نتیجه اش کشتار و مجروحیت غیرنظامیان بود.

وی افزود: برخی اعضای شورای امنیت که حمایت از غیرنظامیان را موعظه می کنند، درباره این قبیل جنایات سکوت کرده اند و هیچگونه محکومیتی اعلام نشد و نشست اضطراری برگزار نمی شود به جز مطلبی که اخیرا درباره واقعه ای که در شهر تدمر صورت گرفت که از آن تشکر می کنیم.

نماینده سوریه در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنانش به قطع آب چند هفته ای، شکنجه و کشتار مردم توسط گروه های به اصطلاح مخالف و میانه رو اشاره کرده و گفت: با این همه جنایت، تلاش های رسانه ای برای حفاظت از این گروه ها را شاهد هستیم که یکی از این گروه ها، گروهی است که خود را متحدان آمریکا در سوریه می نامد.

نماینده سوریه در سازمان ملل اتهام هدف قرار دادن غیرنظامیان از سوی دولت سوریه را نادرست دانست و گفت: دولت سوریه طبق قانون اساسی و وظیفه ملی خود موظف به حفظ جان شهروندانش در مقابل تروریسم و افراطی گری است.

وی افزود: هیچ دولتی در جهان نمی تواند در مقابل هدف گیری غیرنظامیان توسط تروریست ها سکوت کند چون باید واکنشی نشان دهد و در نتیجه ارتش سوریه طبق قانون بین المللی با تروریسم مبارزه و از غیرنظامیان در برابر حملات تروریستی حفاظت می کند.

بشار جعفری گفت: برخی گروه های تروریستی از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و این دقیقاً مانند آن اقداماتی است که گروه تروریستی بوکو حرام در نیجریه و برخی از کشورهای همسایه اش انجام می دهد.

وی با انتقاد مجدد از بخش دیگر گزارش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت گفت: در این گزارش، شکاف ها و برخی اطلاعات نادرست وجود دارد برای مثال برای 48 نفر درخواست روادید شده بود که به 43 نفر از آنان روادید داده شد، در صورتیکه در گزارش 20 نفر ذکر شده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در پایان بر تداوم همکاری دولت سوریه با دفتر هماهنگی امدادهای انساندوستانه سازمان ملل تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار