بازدید 1951

وجود نیروی کار جوان فرصتی برای کشور

کد خبر: ۵۲۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 28 August 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت جوانان جویای کار فرصتی برای کشور است، گفت:‌ هر روز به سیل عظیم بیکاران اضافه می‌شود این درحالی است که کشور به دلیل نداشتن برنامه‌ای منسجم فرصت طلایی استفاده از ظرفیت جوانان برای اشتغال را از دست می‌دهد.

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه امروز معضل بیکاری در کشور بسیار بحرانی است، افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که هم برای جامعه فرصت است و هم تهدید؛ از این جهت فرصت است که جمعیت کشور جوان بوده و بخش اعظمی از این جمعیت را افراد با مهارت تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی لازم برای اشتغال جوانان و استفاده بهینه از این فرصت را نداشته باشیم به طور حتم این فرصت به تهدید تبدیل می‌شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه هر روز به سیل عظیم بیکاران اضافه می‌شود این درحالی است که کشور به دلیل نبود یک برنامه منسجم فرصت طلایی استفاده از ظرفیت جوانان برای اشتغال را از دست خواهد داد، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته در آرزوی داشتن جمعیت جوان هستند تا بتوانند از ظرفیت آنها جهت اشتغال و تولید بهره گیرند.

وی درباره کمبود اعتبار برای ایجاد اشتغال جوانان، یادآور شد: متاسفانه دولت‌ها  به پول نفت عادت کرده‌اند در حالی که باید دولت‌ برنامه‌ریزی خود را برای اقتصاد بدون نفت ارایه کنند و نباید هر بار به بهانه نبود یا کمبود اعتبار به معضل اشتغال بی‌توجهی شود.

سعیدی تاکید کرد: دولت باید با تدبیر خود راهکاری برای اشتغال در نظر گیرد چراکه در شرایط بحران باید بتوان کشور را با حداکثر بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های موجود اداره کرد اینکه تنها عنوان شود دولت با کمبود اعتبار مواجه است توجیه مناسبی نیست بلکه باید در شرایط بحران راهی برای برون‌رفت از این معضل پیدا کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ‌گفت: واقعیت آن است که اگر به زودی راهکاری برای رفع بیکاری در کشور در نظر گرفته نشود با توجه به ورود فارغ‌التحصیلان برای اشتغال در کشور موج جدیدی از بیکاری بروز خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان