بازدید 2081

برای زلزله تهران آمادگی کافی نداریم

کد خبر: ۵۲۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 28 August 2015
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم چاره اندیشی و اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت بحران در کشور تاکید کرد.

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جدی گرفتن موضوع مدیریت بحران در کشور را ضروری عنوان کرد وگفت: با مدیریت منسجم و یکپارچه و اولویت بندی سرمایه گذاری می توان گام‌های مثبتی در مقابله و جلوگیری از حوادث برداشت که این امر نیازمند همکاری همه سازمان‌ها است بهتر است سرمایه گذاری بیشتری برای پیشگیری از بروز حوادث در مناطق زلزله خیز صورت گیرد که تلفات کمتری داشته باشیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ارائه برنامه دقیق و منسجم برای مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه، تصریح کرد: برای مقابله با بحران‌ها باید برنامه ریزی درست و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و همچنین رسانه ها و صداوسیما آموزش های لازم را برای مقابله با شرایط بحرانی به افراد داده تا در مواقع خطر بهترین واکنش را داشته باشند.

 

لزوم آمادگی همه سازمان‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی

عزیزی گفت: اگرچه سازمان های هلال احمر و بسیج در مواقع بحران و وقوع زلزله مانند زلزله آذربایجان عملکرد خوبی را در امدادرسانی به آسیب دیدگان داشتند ولی با توجه به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است و برخی از شهرهای مهم کشور نیز روی گسل زلزله واقع شده اند لازم است همه سازمان ها برای مقابله با بحران های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با انتقاد از اینکه سازمان مدیریت بحران تاکنون نتوانسته حوادث را مورد ارزیابی سریع و دقیق قرار دهد، تصریح کرد: متاسفانه این سازمان تاکنون نتوانسته حوادث را به درستی مدیریت کند که حوادث مکرر گذشته نیز بیانگر این واقعیت است.

عزیزی بر ضرورت هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای مقابله با بحران های احتمالی تاکید کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: با توجه به اینکه ایران کشور حادثه خیزی است و همیشه شاهد وقوع زلزله، سیل و آتش سوزی جنگل ها هستیم لذا بهتر است برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی مناسب و درستی از طرف سازمان ها صورت گیرد.

 

برای زلزله تهران آمادگی کافی نداریم

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با انتقاد از اینکه برای زلزله تهران آمادگی کافی نداریم، تصریح کرد: به دلیل اینکه کلانشهر تهران روی گسل زلزله واقع شده باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد تا از حوادث احتمالی کاسته شود.

 وی با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان سازمان هواشناسی در خصوص طوفان اخیر تهران، گفت: در این جلسه متاسفانه مسئولان کمبود اعتبار و ناهماهنگی دستگاه های مختلف را مقصر اصلی عنوان کردند البته اینکه در هنگام مشکلات مسئولان تقصیرها را گردن دیگر سازمان ها می اندازند در کشور اپیدمی شده و هیچ سازمانی به وظیفه خود به درستی عمل نمی کند در صورتیکه باید در مواقع بحران با مدیریت واحد به یک سازمان مشخص اعتبار دهیم و در قبال از سازمان مربوطه مسئولیت بخواهیم.

 

 آموزش های مردمی آمادگی افراد را در مقابله با حوادث بالا می برد

عزیزی آموزش‌های مردمی را در بحران مهم عنوان کرد و گفت: آموزش های مردمی و برگزاری مانور،  آمادگی مردم را در مقابله با حوادث بالا می برد لذا آگاه سازی مردم از بلایای طبیعی باعث می شود در هنگام وقوع بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، با تاکید بر لزوم آمادگی کامل مدیریت بحران کشور برای مقابله با بحران‌های احتمالی، تصریح کرد: آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی از مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شود لذا باید با برطرف کردن نقاط ضعف، تهدیدها را شناسایی و مدیریت کرد لازم است خود را برای حوادث غیرمترقبه آماده کنیم چون حادثه هیچ وقت خبر نمی کند و احتمال دارد زلزله تهران به زودی به وقوع بپیوندد.

 

تردد بی رویه خودروها و موتورسیکلت ها در کلانشهر تهران هنگام بحران دردسر ساز خواهد شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، پیشگیری را در مدیریت بحران مهم عنوان کرد و گفت: باید توانایی های خود را در نظر بگیریم که اگر حادثه ای در تهران اتفاق بیفتد آیا امکان ارائه خدمات به آسیب دیدگان به راحتی امکانپذیر است؟ آیا در هنگام بحران به اندازه کافی هلی‌کوپتر، ماشین های آتش نشانی، آمبولانس در دسترس داریم؟ آیا پیش بینی شده که اعزام نیروها در هر منطقه چه مدت زمان طول می کشد؟ آیا مواقع بحران ترافیک به‌وجود نخواهد آمد که آمبولانس و ماشین های پلیس به راحتی بتوانند به مصدومان خدمات دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  ادامه داد: با توجه به تردد بی رویه خودروها و موتورسیکلت ها در سطح کلانشهر تهران و عدم رعایت قوانین توسط آنها می توان گفت در هنگام بحران نمی توان خدمات خوبی به مصدومان ارائه داد چون در کلانشهر تهران به طور طبیعی  ظرف و مظروف با هم نمی خواند و تعریف نشده است لذا به خاطر ازدحام جمعیت و ترافیک بالا خدمات رسانی به مصدومان به راحتی امکان پذیر نیست مگر آنکه برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود.

عزیزی با اشاره به مدیریت و ستاد بحران در کشور روسیه، گفت: در سفری که به کشور روسیه داشتیم به اتفاق وزیر کشور روسیه از وزارت اضطراری این کشور دیدن کردیم این مرکز دارای دوربین هایی بود که به صورت آنلاین 10 میلیون و 700 هزار کیلومتر مربع خاک روسیه را تحت کنترل داشتند و به محض وقوع هر حادثه ای بلافاصله و ظرف مدت کمتر از 5 دقیقه آماده خدمات رسانی می شدند در حالیکه نه تنها چنین ظرفیتی در کشور ما وجود نداشته بلکه هیچ گونه هزینه و سرمایه گذاری  نیز در این خصوص صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با اشاره به توفان اخیر تهران،  گفت:  چون وقوع این توفان پیش بینی نشده بود لذا خسارات و آسیب های جدی و زیادی به کشور وارد شد البته کشور ما به موضوع مقابله بسیار پرداخته ولی به مدیریت بحران به صورت جدی ورود نکرده است.

 

انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه و ناامن در کشور

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه و ناامن در کشور، گفت: عدم توجه به ضوابط و مقررات شهرسازی و رعایت نکردن آئین نامه های ایمن سازی ساختمان ها در برابر زلزله همواره کشور را در مقابل تهدیدات زلزله از لحاظ پایداری ناایمن کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل